Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 14. září 2023, 00:00 Google+

Skupina Stellantis dospěla po několikaměsíčním testování ve svých technických centrech po celé Evropě k závěru, že 24 rodin motorů, které používají její evropská vozidla prodaná od roku 2014, což představuje 28 milionů vozidel v provozu, je připraveno používat syntetické palivo bez jakýchkoli úprav pohonných jednotek. Testy byly provedeny s použitím náhradních paliv eFuels společnosti Aramco, jedné z největších integrovaných energetických a chemických společností na světě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
peugeot 408

peugeot 408 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nízkouhlíkové palivo eFuel je syntetické palivo vyráběné reakcí CO2, získaného přímo z atmosféry nebo z průmyslového zařízení, s obnovitelným vodíkem. Použití nízkouhlíkového syntetického paliva by mohlo potenciálně snížit emise oxidu uhličitého u stávajících vozů se spalovacími motory během celého jejich životního cyklu ve srovnání s tradičními palivy nejméně o 70 %.

Ned Curic, technologický ředitel skupiny Stellantis, prohlásil: „Naší prioritou je nabídnout mobilitu s nulovými emisemi pro všechny, se zvláštním důrazem na elektrifikaci. Naše spolupráce se společností Aramco představuje důležitý a doplňující krok pro vozidla, která jsou již v provozu. Zkoumáme veškerá řešení, abychom dostáli naší ambiciózní strategii stát se do roku 2038 uhlíkově neutrální společností. Syntetická paliva typu ‚drop-in‘ mohou mít obrovský a téměř okamžitý dopad na snížení emisí CO2 u stávajícího vozového parku. Našim zákazníkům nabízejí snadný a cenově dostupný způsob, jak snížit svou uhlíkovou stopu. Stačí si jen vybrat jiné palivo na čerpací stanici, bez nutnosti dalších úprav vozů.“

Amer Amer, hlavní technolog společnosti Aramco pro dopravu, uvedl: „Jsme potěšeni, že můžeme spolupracovat se skupinou Stellantis, jedním z předních světových výrobců automobilů, na posouzení výkonnosti našich palivových směsí, které jsou připraveny tak, aby měly vlastnosti syntetického paliva dokonale vyhovujícího motorům jejich stávajících vozidel. Výsledky těchto testů nás utvrzují v přesvědčení, že palivo eFuels může být pro stávající vozový park řešením. Pokud jsou tato paliva vyráběna nízkouhlíkovým postupem, mohou hrát důležitou roli při snižování emisí uhlíku v odvětví dopravy a správným způsobem podpořit energetickou transformaci.“

Testy alternativních syntetických paliv, které skupina Stellantis provedla, se týkaly emisí ve výfukových plynech, schopnosti nastartovat, výkonu motoru, spolehlivosti, ředění oleje, životnosti palivové nádrže, hadic a palivového filtru a také výkonu paliva při extrémně nízkých nebo vysokých teplotách.

Vytisknout

Diskuze: Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud