Tatra postavila největší české auto všech dob!

Největší Tatra všech dob vlastní 8 náprav a z toho 6 řiditelných
Největší Tatra všech dob vlastní 8 náprav a z toho 6 řiditelných, foto: Tatra
AutoRoad.cz 22. března 2017 13:01 | akt. 22. března 2017 15:10
Sdílej:

Kopřivnická Tatra postavila největší nákladní vůz české historie. Tento obr má hned osm náprav, výkon 1200 koní a jeho cena má dokonce 7 cifer.

Na zakázku německé firmy, postavila česká automobilka Tatra historicky největší nákladní vůz, který kdy na našem území vznikl.

Výroba celého osminápravového obra trvala inženýrům Tatry celých šest dlouhých měsíců. Výsledek jejich práce v sobě ukrývá výkon až 1200 koňských sil, ten je ovšem v běžném provozu omezen na „pouhých“ 600 koní.

Úkolem tohoto konkrétního kusu, bude převážení těžební soupravy. Celý tento komplet má vážit ohromných 90 tun. A cena tohoto „drobečka? Ta činí celých 10 milionů korun.

Sama Tatra uvádí, že tento model ukazuje její budoucí směřování. Ráda by totiž vyráběla takováto specializovaná vozidla, která se v současnosti vyrábí pouze v Rusku a Bělorusku. Ty ovšem na rozdíl od tuzemského výrobku nemají silniční homologaci k pohybu po běžných vozovkách v Evropě.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.