Kopřivnická Tatra postavila největší nákladní vůz české historie. Tento obr má hned osm náprav, výkon 1200 koní a jeho cena má dokonce 7 cifer.
Na zakázku německé firmy, postavila česká automobilka Tatra historicky největší nákladní vůz, který kdy na našem území vznikl.
Výroba celého osminápravového obra trvala inženýrům Tatry celých šest dlouhých měsíců. Výsledek jejich práce v sobě ukrývá výkon až 1200 koňských sil, ten je ovšem v běžném provozu omezen na „pouhých“ 600 koní.
Úkolem tohoto konkrétního kusu, bude převážení těžební soupravy. Celý tento komplet má vážit ohromných 90 tun. A cena tohoto „drobečka? Ta činí celých 10 milionů korun.
Sama Tatra uvádí, že tento model ukazuje její budoucí směřování. Ráda by totiž vyráběla takováto specializovaná vozidla, která se v současnosti vyrábí pouze v Rusku a Bělorusku. Ty ovšem na rozdíl od tuzemského výrobku nemají silniční homologaci k pohybu po běžných vozovkách v Evropě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?