Kopřivnická Tatra postavila největší nákladní vůz české historie. Tento obr má hned osm náprav, výkon 1200 koní a jeho cena má dokonce 7 cifer.
Na zakázku německé firmy, postavila česká automobilka Tatra historicky největší nákladní vůz, který kdy na našem území vznikl.
Výroba celého osminápravového obra trvala inženýrům Tatry celých šest dlouhých měsíců. Výsledek jejich práce v sobě ukrývá výkon až 1200 koňských sil, ten je ovšem v běžném provozu omezen na „pouhých“ 600 koní.
Úkolem tohoto konkrétního kusu, bude převážení těžební soupravy. Celý tento komplet má vážit ohromných 90 tun. A cena tohoto „drobečka? Ta činí celých 10 milionů korun.
Sama Tatra uvádí, že tento model ukazuje její budoucí směřování. Ráda by totiž vyráběla takováto specializovaná vozidla, která se v současnosti vyrábí pouze v Rusku a Bělorusku. Ty ovšem na rozdíl od tuzemského výrobku nemají silniční homologaci k pohybu po běžných vozovkách v Evropě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?