Novým generálním ředitelem kopřivnické automobilky Tatra Trucks se od 1. dubna stane Lukáš Andrýsek. Má za úkol zvýšit výrobní kapacity Tatry a optimalizovat průchod zakázek firmou, aby dokázala uspokojit rostoucí poptávku zákazníků. Dosavadní generální ředitel Pavel Lazar bude řídit připravovanou společnost Tatra Classic zastřešující aktivity v muzejnictví a stane se předsedou dozorčí rady společnosti Tatra Trucks. Tatra to dnes sdělila ČTK v tiskové zprávě.
Andrýsek téměř sedm let působil ve společnosti Dako-CZ se sídlem v Třemošnici na Chrudimsku, která vyrábí brzdové systémy a komponenty pro kolejová vozidla. Zastával tam pozice finančního a později generálního ředitele. Mluvčí Tatry Andrej Čírtek uvedl, že pod Andrýskovým vedením firma Dako-CZ prudce expandovala. Její tržby vzrostly z 950 milionů korun v roce 2016 na 2,48 miliardy korun v roce 2022 a EBITDA (provozní zisk před odpisy) ze 116 na 550 milionů korun. Dako-CZ stejně jako Tatra patří do skupiny Czechoslovak Group.
"Řízení jedné z nejslavnějších českých průmyslových značek je pro mě vrcholem mé dosavadní práce pro český průmysl," uvedl Andrýsek. Akcionáři podle něj očekávají, že Tatra využije sílící světovou poptávku a přizpůsobí jí své výrobní kapacity. "To je vzhledem k situaci, že Tatra vyrábí většinou unikátní vozidla v menších sériích, velmi náročný úkol. Ve spolupráci s kolegy v Tatře, našimi dodavateli a dalšími partnery je ale zvládnutelný. Uděláme vše proto, aby Tatra pokračovala v růstu a přišla s inovovanými produkty pro dnešní svět, který stále více požaduje ekologickou mobilitu," uvedl Andrýsek.
Lazar řídil Tatru více než tři roky. Čírtek uvedl, že firma se za tu dobu stabilizovala a organicky rostla. "Pavel Lazar připravil dlouhodobou strategii jejího rozvoje se zaměřením na postupnou expanzi výroby, modernizaci produktových řad a zavedení nových zelených technologií pohonu a autonomního řízení. Nyní je třeba se soustředit na navyšování výrobních kapacit, růst, lepší fungování dodavatelského řetězce a optimální průchod zakázky firmou," uvedl mluvčí.
Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Produkuje vozy a podvozky pro civilní sektor i pro využití v armádě či v záchranných složkách. Má přes 1400 zaměstnanců, dalších víc než 700 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. Tatra Trucks patří do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, dalším jejím akcionářem je skupina Promet Group Reného Matery. Letos Tatra slaví desáté výročí od chvíle, kdy ji převzali čeští vlastníci, a připravuje premiéru vozidla poháněného vodíkem. Loni automobilka dosáhla tržeb 7,12 miliardy korun, zákazníkům dodala 1326 vozů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.