Novým generálním ředitelem kopřivnické automobilky Tatra Trucks se od 1. dubna stane Lukáš Andrýsek. Má za úkol zvýšit výrobní kapacity Tatry a optimalizovat průchod zakázek firmou, aby dokázala uspokojit rostoucí poptávku zákazníků. Dosavadní generální ředitel Pavel Lazar bude řídit připravovanou společnost Tatra Classic zastřešující aktivity v muzejnictví a stane se předsedou dozorčí rady společnosti Tatra Trucks. Tatra to dnes sdělila ČTK v tiskové zprávě.
Andrýsek téměř sedm let působil ve společnosti Dako-CZ se sídlem v Třemošnici na Chrudimsku, která vyrábí brzdové systémy a komponenty pro kolejová vozidla. Zastával tam pozice finančního a později generálního ředitele. Mluvčí Tatry Andrej Čírtek uvedl, že pod Andrýskovým vedením firma Dako-CZ prudce expandovala. Její tržby vzrostly z 950 milionů korun v roce 2016 na 2,48 miliardy korun v roce 2022 a EBITDA (provozní zisk před odpisy) ze 116 na 550 milionů korun. Dako-CZ stejně jako Tatra patří do skupiny Czechoslovak Group.
"Řízení jedné z nejslavnějších českých průmyslových značek je pro mě vrcholem mé dosavadní práce pro český průmysl," uvedl Andrýsek. Akcionáři podle něj očekávají, že Tatra využije sílící světovou poptávku a přizpůsobí jí své výrobní kapacity. "To je vzhledem k situaci, že Tatra vyrábí většinou unikátní vozidla v menších sériích, velmi náročný úkol. Ve spolupráci s kolegy v Tatře, našimi dodavateli a dalšími partnery je ale zvládnutelný. Uděláme vše proto, aby Tatra pokračovala v růstu a přišla s inovovanými produkty pro dnešní svět, který stále více požaduje ekologickou mobilitu," uvedl Andrýsek.
Lazar řídil Tatru více než tři roky. Čírtek uvedl, že firma se za tu dobu stabilizovala a organicky rostla. "Pavel Lazar připravil dlouhodobou strategii jejího rozvoje se zaměřením na postupnou expanzi výroby, modernizaci produktových řad a zavedení nových zelených technologií pohonu a autonomního řízení. Nyní je třeba se soustředit na navyšování výrobních kapacit, růst, lepší fungování dodavatelského řetězce a optimální průchod zakázky firmou," uvedl mluvčí.
Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Produkuje vozy a podvozky pro civilní sektor i pro využití v armádě či v záchranných složkách. Má přes 1400 zaměstnanců, dalších víc než 700 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. Tatra Trucks patří do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, dalším jejím akcionářem je skupina Promet Group Reného Matery. Letos Tatra slaví desáté výročí od chvíle, kdy ji převzali čeští vlastníci, a připravuje premiéru vozidla poháněného vodíkem. Loni automobilka dosáhla tržeb 7,12 miliardy korun, zákazníkům dodala 1326 vozů.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?