Nový Lincoln Nautilus je o tom, že si v autě užijete tak velkou obrazovku, že k jejímu ovládání musíte mít ještě jednu, která vlastně zobrazuje to samé jako ta velká, ale jinak.
S prvním superobřím panelem přišel před lety Ford a nyní se tento panel objeví také v novém modelu Lincoln Nautilus.
Při pohledu na snímky byste si mohli myslet, že jde o nový koncept auta budoucnosti. Ne, toto není extravagantní konceptový projekt, ale plnohodnotný produkční model, který se objeví na trhu v tomto roce. Avšak nespojuje se pouze s jedním velkým displejem; zde nás čeká masvní panel s uhlopříčkou 48 palců, sestavených zejména z minimálně dvou samostatných obrazovek. První a větší z nich slouží jako "informační", zatímco druhý, menší, plní kombinaci informační a ovládací role, protože na velký displej nemůžete přímo sahat, a přesto bude plnit úlohu interaktivního rozhraní.
V celém interiéru (auto má délku 4,9 metru a šířku přes 2 metry bez zrcátek), nenajdete fyzická tlačítka, zejména pro ovládání klimatizace. Všechny související funkce jsou integrovány do dotykového displeje, což znamená, že tu máme nejen 48palcový displej, ale i další, který je menší umístěný před ním na dosah rukou, obsahuje zhruba 14 dotykových tlačítek.
Vypadá to, že si nikdo není zcela jistý tím, k čemu tato platforma vlastně má sloužit. Samozřejmě v tiskové zprávě najdeme kompletní informace o personalizaci a tak dále, ale pak ve fotogalerii najdeme něco takového:
Řidič bude mít k dispozici nejen dvě obrazovky a 14 virtuálních tlačítek pro ovládání klimatizace, ale také před ním rozdělenou obrazovku na tři nebo dokonce čtyři vedle sebe jdoucí dlaždice.
Není zcela jasné, k čemu s tak obrovský displej v autě bude. Část displeje obsahuje informace o rychlosti, mapa a počasí, což však není zcela jasné nebo nutné, zejména s ohledem na jeho velikost. Zbytek displeje zaujímá nejasné hodnoty, jako jsou zdvojené hodiny a informace o tlaku v pneumatikách. Celkově se zdá, že tyto informace nejsou nezbytné pro jízdu a nejsou v tiskové zprávě řádně vysvětleny.
Nicméně, panoramatický displej umožňuje snadný přístup k důležitým informacím, jako jsou preferované aplikace a služby. Bohužel, konkrétní detaily chybí, což znamená, že není jasné, jaké informace jsou skutečně nabízeny, ať už jde o předpověď počasí nebo nastavení Spotify a kde na 20 palcém displeji.
Na druhou stranu, tento formát je mnohem estetičtější než předešlá chaotická uspořádání tabletů v modelech jako Honda e nebo v předchozích projektech, které se snažily přepracovat ovládání kokpitu pomocí obrazovek.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?