Nový Lincoln Nautilus je o tom, že si v autě užijete tak velkou obrazovku, že k jejímu ovládání musíte mít ještě jednu, která vlastně zobrazuje to samé jako ta velká, ale jinak.
S prvním superobřím panelem přišel před lety Ford a nyní se tento panel objeví také v novém modelu Lincoln Nautilus.
Při pohledu na snímky byste si mohli myslet, že jde o nový koncept auta budoucnosti. Ne, toto není extravagantní konceptový projekt, ale plnohodnotný produkční model, který se objeví na trhu v tomto roce. Avšak nespojuje se pouze s jedním velkým displejem; zde nás čeká masvní panel s uhlopříčkou 48 palců, sestavených zejména z minimálně dvou samostatných obrazovek. První a větší z nich slouží jako "informační", zatímco druhý, menší, plní kombinaci informační a ovládací role, protože na velký displej nemůžete přímo sahat, a přesto bude plnit úlohu interaktivního rozhraní.
V celém interiéru (auto má délku 4,9 metru a šířku přes 2 metry bez zrcátek), nenajdete fyzická tlačítka, zejména pro ovládání klimatizace. Všechny související funkce jsou integrovány do dotykového displeje, což znamená, že tu máme nejen 48palcový displej, ale i další, který je menší umístěný před ním na dosah rukou, obsahuje zhruba 14 dotykových tlačítek.
Vypadá to, že si nikdo není zcela jistý tím, k čemu tato platforma vlastně má sloužit. Samozřejmě v tiskové zprávě najdeme kompletní informace o personalizaci a tak dále, ale pak ve fotogalerii najdeme něco takového:
Řidič bude mít k dispozici nejen dvě obrazovky a 14 virtuálních tlačítek pro ovládání klimatizace, ale také před ním rozdělenou obrazovku na tři nebo dokonce čtyři vedle sebe jdoucí dlaždice.
Není zcela jasné, k čemu s tak obrovský displej v autě bude. Část displeje obsahuje informace o rychlosti, mapa a počasí, což však není zcela jasné nebo nutné, zejména s ohledem na jeho velikost. Zbytek displeje zaujímá nejasné hodnoty, jako jsou zdvojené hodiny a informace o tlaku v pneumatikách. Celkově se zdá, že tyto informace nejsou nezbytné pro jízdu a nejsou v tiskové zprávě řádně vysvětleny.
Nicméně, panoramatický displej umožňuje snadný přístup k důležitým informacím, jako jsou preferované aplikace a služby. Bohužel, konkrétní detaily chybí, což znamená, že není jasné, jaké informace jsou skutečně nabízeny, ať už jde o předpověď počasí nebo nastavení Spotify a kde na 20 palcém displeji.
Na druhou stranu, tento formát je mnohem estetičtější než předešlá chaotická uspořádání tabletů v modelech jako Honda e nebo v předchozích projektech, které se snažily přepracovat ovládání kokpitu pomocí obrazovek.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.