Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka
Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka, foto: Lincoln
Mirek Baláž 25. ledna 2024 03:44
Sdílej:

Nový Lincoln Nautilus je o tom, že si v autě užijete tak velkou obrazovku, že k jejímu ovládání musíte mít ještě jednu, která vlastně zobrazuje to samé jako ta velká, ale jinak.

S prvním superobřím panelem přišel před lety Ford a nyní se tento panel objeví také v novém modelu Lincoln Nautilus. 

Při pohledu na snímky byste si mohli myslet, že jde o nový koncept auta budoucnosti. Ne, toto není extravagantní konceptový projekt, ale plnohodnotný produkční model, který se objeví na trhu v tomto roce. Avšak nespojuje se pouze s jedním velkým displejem; zde nás čeká masvní panel s uhlopříčkou 48 palců, sestavených zejména z minimálně dvou samostatných obrazovek. První a větší z nich slouží jako "informační", zatímco druhý, menší, plní kombinaci informační a ovládací role, protože na velký displej nemůžete přímo sahat, a přesto bude plnit úlohu interaktivního rozhraní.

V celém interiéru (auto má délku 4,9 metru a šířku přes 2 metry bez zrcátek), nenajdete fyzická tlačítka, zejména pro ovládání klimatizace. Všechny související funkce jsou integrovány do dotykového displeje, což znamená, že tu máme nejen 48palcový displej, ale i další, který je menší  umístěný před ním na dosah rukou, obsahuje zhruba 14 dotykových tlačítek.

Vypadá to, že si nikdo není zcela jistý tím, k čemu tato platforma vlastně má sloužit. Samozřejmě v tiskové zprávě najdeme kompletní informace o personalizaci a tak dále, ale pak ve fotogalerii najdeme něco takového:

Řidič bude mít k dispozici nejen dvě obrazovky a 14 virtuálních tlačítek pro ovládání klimatizace, ale také před ním rozdělenou obrazovku na tři nebo dokonce čtyři vedle sebe jdoucí dlaždice.

Není zcela jasné, k čemu s tak obrovský displej v autě bude. Část displeje obsahuje informace o rychlosti, mapa a počasí, což však není zcela jasné nebo nutné, zejména s ohledem na jeho velikost. Zbytek displeje zaujímá nejasné hodnoty, jako jsou zdvojené hodiny a informace o tlaku v pneumatikách. Celkově se zdá, že tyto informace nejsou nezbytné pro jízdu a nejsou v tiskové zprávě řádně vysvětleny.

Nicméně, panoramatický displej umožňuje snadný přístup k důležitým informacím, jako jsou preferované aplikace a služby. Bohužel, konkrétní detaily chybí, což znamená, že není jasné, jaké informace jsou skutečně nabízeny, ať už jde o předpověď počasí nebo nastavení Spotify a kde na 20 palcém displeji.

Na druhou stranu, tento formát je mnohem estetičtější než předešlá chaotická uspořádání tabletů v modelech jako Honda e nebo v předchozích projektech, které se snažily přepracovat ovládání kokpitu pomocí obrazovek.

Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.