Nový Lincoln Nautilus je o tom, že si v autě užijete tak velkou obrazovku, že k jejímu ovládání musíte mít ještě jednu, která vlastně zobrazuje to samé jako ta velká, ale jinak.
S prvním superobřím panelem přišel před lety Ford a nyní se tento panel objeví také v novém modelu Lincoln Nautilus.
Při pohledu na snímky byste si mohli myslet, že jde o nový koncept auta budoucnosti. Ne, toto není extravagantní konceptový projekt, ale plnohodnotný produkční model, který se objeví na trhu v tomto roce. Avšak nespojuje se pouze s jedním velkým displejem; zde nás čeká masvní panel s uhlopříčkou 48 palců, sestavených zejména z minimálně dvou samostatných obrazovek. První a větší z nich slouží jako "informační", zatímco druhý, menší, plní kombinaci informační a ovládací role, protože na velký displej nemůžete přímo sahat, a přesto bude plnit úlohu interaktivního rozhraní.
V celém interiéru (auto má délku 4,9 metru a šířku přes 2 metry bez zrcátek), nenajdete fyzická tlačítka, zejména pro ovládání klimatizace. Všechny související funkce jsou integrovány do dotykového displeje, což znamená, že tu máme nejen 48palcový displej, ale i další, který je menší umístěný před ním na dosah rukou, obsahuje zhruba 14 dotykových tlačítek.
Vypadá to, že si nikdo není zcela jistý tím, k čemu tato platforma vlastně má sloužit. Samozřejmě v tiskové zprávě najdeme kompletní informace o personalizaci a tak dále, ale pak ve fotogalerii najdeme něco takového:
Řidič bude mít k dispozici nejen dvě obrazovky a 14 virtuálních tlačítek pro ovládání klimatizace, ale také před ním rozdělenou obrazovku na tři nebo dokonce čtyři vedle sebe jdoucí dlaždice.
Není zcela jasné, k čemu s tak obrovský displej v autě bude. Část displeje obsahuje informace o rychlosti, mapa a počasí, což však není zcela jasné nebo nutné, zejména s ohledem na jeho velikost. Zbytek displeje zaujímá nejasné hodnoty, jako jsou zdvojené hodiny a informace o tlaku v pneumatikách. Celkově se zdá, že tyto informace nejsou nezbytné pro jízdu a nejsou v tiskové zprávě řádně vysvětleny.
Nicméně, panoramatický displej umožňuje snadný přístup k důležitým informacím, jako jsou preferované aplikace a služby. Bohužel, konkrétní detaily chybí, což znamená, že není jasné, jaké informace jsou skutečně nabízeny, ať už jde o předpověď počasí nebo nastavení Spotify a kde na 20 palcém displeji.
Na druhou stranu, tento formát je mnohem estetičtější než předešlá chaotická uspořádání tabletů v modelech jako Honda e nebo v předchozích projektech, které se snažily přepracovat ovládání kokpitu pomocí obrazovek.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.