Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka
Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka, foto: Lincoln
Mirek Baláž 25. ledna 2024 03:44
Sdílej:

Nový Lincoln Nautilus je o tom, že si v autě užijete tak velkou obrazovku, že k jejímu ovládání musíte mít ještě jednu, která vlastně zobrazuje to samé jako ta velká, ale jinak.

S prvním superobřím panelem přišel před lety Ford a nyní se tento panel objeví také v novém modelu Lincoln Nautilus. 

Při pohledu na snímky byste si mohli myslet, že jde o nový koncept auta budoucnosti. Ne, toto není extravagantní konceptový projekt, ale plnohodnotný produkční model, který se objeví na trhu v tomto roce. Avšak nespojuje se pouze s jedním velkým displejem; zde nás čeká masvní panel s uhlopříčkou 48 palců, sestavených zejména z minimálně dvou samostatných obrazovek. První a větší z nich slouží jako "informační", zatímco druhý, menší, plní kombinaci informační a ovládací role, protože na velký displej nemůžete přímo sahat, a přesto bude plnit úlohu interaktivního rozhraní.

V celém interiéru (auto má délku 4,9 metru a šířku přes 2 metry bez zrcátek), nenajdete fyzická tlačítka, zejména pro ovládání klimatizace. Všechny související funkce jsou integrovány do dotykového displeje, což znamená, že tu máme nejen 48palcový displej, ale i další, který je menší  umístěný před ním na dosah rukou, obsahuje zhruba 14 dotykových tlačítek.

Vypadá to, že si nikdo není zcela jistý tím, k čemu tato platforma vlastně má sloužit. Samozřejmě v tiskové zprávě najdeme kompletní informace o personalizaci a tak dále, ale pak ve fotogalerii najdeme něco takového:

Řidič bude mít k dispozici nejen dvě obrazovky a 14 virtuálních tlačítek pro ovládání klimatizace, ale také před ním rozdělenou obrazovku na tři nebo dokonce čtyři vedle sebe jdoucí dlaždice.

Není zcela jasné, k čemu s tak obrovský displej v autě bude. Část displeje obsahuje informace o rychlosti, mapa a počasí, což však není zcela jasné nebo nutné, zejména s ohledem na jeho velikost. Zbytek displeje zaujímá nejasné hodnoty, jako jsou zdvojené hodiny a informace o tlaku v pneumatikách. Celkově se zdá, že tyto informace nejsou nezbytné pro jízdu a nejsou v tiskové zprávě řádně vysvětleny.

Nicméně, panoramatický displej umožňuje snadný přístup k důležitým informacím, jako jsou preferované aplikace a služby. Bohužel, konkrétní detaily chybí, což znamená, že není jasné, jaké informace jsou skutečně nabízeny, ať už jde o předpověď počasí nebo nastavení Spotify a kde na 20 palcém displeji.

Na druhou stranu, tento formát je mnohem estetičtější než předešlá chaotická uspořádání tabletů v modelech jako Honda e nebo v předchozích projektech, které se snažily přepracovat ovládání kokpitu pomocí obrazovek.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.