Výroba Fiatu 600 v Polsku končí, nahradí ho Lancia

Marek Litzman, 24. května 2010, 12:58 Google+

Tradiční Fiat 600, který je u nás znám spíše jako Seicento (italsky šest set), končí. V Polsku vyráběné superjednoduché auto se vyrábělo od roku 1997.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Seicento

Seicento | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Fiat Seicento, později přejmenovaný na Fiat 600, se představil v roce 1997 jako náhrada Fiatu Cinquecento, tedy pětistovky. Technicky šlo o vůz postavený na zmodernizovaném základě staršího modelu.

Jeho výroba od počátku probíhala v továrně v Polsku, přičemž Poláci si "svůj" Fiat zamilovali. Výroba Fiatů v Polsku měla tradici, vždyť právě tady sjížděly z linky legendární polské fiátky 126p. Seicento pokračovalo v tradici a pravidelně se stávalo nejprodávanějším autem v této zemi. Celkem bylo vyrobeno přes 1,3 milionu kusů tohoto úspěšného lidového vozítka.

Po letech výroby je čas výrobu ukončit. Otěže u Faitu převzaly modely Panda, nový model 500 a pravděpodobně vypomůže i původně jihoamerický model Uno.

Polské továrny ale samozřejmě nebudou zahálet, už nyní se v některých z nich vyrábí Fiaty 500 nové generace a spřízněné Fordy Ka II.

Prostor uvolněný Seicentem bude využit pro nástupce malé Lancie Ypsilon. A mluví se i o výrobě Fiatu Uno pro Evropu.

Vytisknout

Diskuze: Výroba Fiatu 600 v Polsku končí, nahradí ho Lancia

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

MiTo

Alfa Romeo Mito od Romeo Ferraris

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud