Nový Hyundai Santa Fe 2024: Prodej, motory. Tipujeme, že se vyplatí počkat

Mirek Baláž, 18. ledna 2024, 04:46 Google+

Discovery se vrací a nebo Minecraft se přesouvá na silnice. Každému připomíná něco jiného. Nicméně, jisté je, že pátá generace vlajkového SUV od Hyundai přináší nejen nové technické parametry, ale také vylepšenou luxusní výbavu. Hyundai tvrdí, že nový model nabízí největší vnitřní prostor ve svém segmentu a představuje několik světových novinek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Hyundai Santa Fe 2024

Nový Hyundai Santa Fe 2024 | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Pátá generace modelu Hyundai Santa Fe brzy dorazí do českých showroomů. Toto nové SUV podle všech dostupných předpokladů a názorů zahraničních redaktorů, kteří měli možnost auto vidět naživo přímo v Koreji naplňuje všechna očekávání, že novinka zaujme mnoho zájemců. Jeho atraktivnost spočívá v prostornosti, moderním designu, tradičním pohonu všech čtyř kol a možnosti volby mezi 5-, 6- a 7-místnými verzemi. A to není zdaleka všechno.

Hyundai Santa Fe a Kia EV9 mají něco společného. Elektrické Kia na fotkách působí velkolepě a mohutně, ale ve skutečnosti je překvapivě elegantní a lehká, což platí i o SUV Hyundai. I když na grafice může vypadat, že se jedná o příliš velký vůz, ve skutečnosti, když si ho prohlédneme zblízka, všechny pochybnosti se rozplynou.

Velké SUV, které uveze až sedm lidí

Nedivme se, protože nejnovější generace modelu Santa Fe je již pátou a lze s jistotou říci, že je nejvyspělejší. První Hyundai Santa Fe se objevil v roce 2001. Současný model narostl o přibližně 4,5 cm (rozvor dokonce o 5 cm) a nyní měří 483 cm na délku. To je méně než mnoho kombíků ve třídě E, ale přesto se podařilo konstruktérům vytvořit prostorný interiér pro cestující.

img-responsive

Nový Hyundai Santa Fe 2024 | foto: Hyundai

Během oficiální prezentace měli novináři příležitost vidět největší variantu se 7 sedadly, přestože základem je pětimístný model. Pro většinu zákazníků je však druhá možnost více než dostatečná, zejména když za zadními sedadly zbývá dostatek místa pro zavazadla. V případě 7místné verze je kufr prostorný, pokud jsou sedadla ve třetí řadě složená, což je normální pro většinu vozů tohoto typu. Zajímavé je, že i osoby s výškou kolem 185 cm mohou cestovat v třetí řadě relativně pohodlně. Skutečnou pohodlnost ovšem ověříme až s příchodem prvních automobilů se 7 místy na trh.

Možná nejluxusnější verze s šesti sedadly by mohla získat větší oblibu než základní nebo sedmimístná varianta. Tato verze je k dispozici v nejvyšší výbavové úrovni - Kaligrafie. Snadno ji poznáte díky kapitánským sedadlům, která jsou elektricky ovládaná i ve druhé řadě, a černým stylistickým prvky, včetně černých obrouček se vzorem, který je vyhrazený právě pro tuto exkluzivní variantu.

Moderní a snadno ovladatelný

Doufejme, že i v sériových verzích Hyundai Santa Fe, stejně jako v předprodukčních verzích, se po stránce stylu a kvality použitých materiálů lze tomuto modelu jen těžko něco vytknout. Po usednutí do kabiny vás upoutají dva 12,3palcové displeje spojené do jedné velké obrazovky.

img-responsive

Nový Hyundai Santa Fe 2024 | foto: Hyundai

Co navíc přitahuje pozornost, je centrální modul, kterým ovládáme dvouzónovou klimatizaci. Tento, i když je poměrně složitý, se používá mnohem snadněji než jakýkoli jiný dotykově ovládaný systém díky fyzickým knoflíkům pro ovládání teploty.

Prostor v kabině, ať už usedneme vpředu či vzadu, je více než dostatečně prostorný, což ocení i vysocí cestující. Cestovní komfort je vysoký. Pro pasažéry jsou k dispozici několik USB-C portů, a ti na předních sedadlech mohou využívat dvě indukční nabíjecí podložky. Nechybí také praktické odkládací přihrádky, a v dolní části středové konzoly mezi předními sedadly najdeme užitečnou poličku na drobnosti.

Co se týče rozměrů, nový Hyundai Santa Fe měří 4830 mm na délku, 1900 mm na šířku a výška se může pohybovat až 1780 mm v závislosti na výbavě a případně střešních nosičích. Rozvor náprav činí 2815 mm. Na globálních trzích bude k dispozici s kolečky o velikostech 18", 20" a 21" a ve variantách deseti barev karoserie, včetně pěti různých provedení interiéru.

Luxusnější, komfortnější a prémiovější

Nový Hyundai Santa Fe přináší novou luxusní výbavu pro zvýšení komfortu a praktičnosti. Mimo jiné obsahuje relaxační sedadlo s opěrkou pro nohy a masáží těla v první řadě, samostatná elektricky nastavitelná sedadla ve druhé řadě a světově unikátní oboustrannou multifunkční konzolu s odkládacími prostory pro cestující vpředu i vzadu. Řidič může využívat digitální vnitřní zpětné zrcátko, bezdrátové nabíjení dvou chytrých telefonů a nově implementovanou UV-C sterilizační přehrádku pro snadnou sterilizaci často používaných předmětů.

img-responsive

Nový Hyundai Santa Fe 2024 | foto: Hyundai

V Česku se začne prodávat v první polovině roku 2024 se dvěma motorizacemi

Na evropském trhu, včetně České republiky, bude nový Hyundai Santa Fe nabízen se dvěma motorizacemi. Standardem bude hybridní pohonná jednotka, založená na přeplňovaném zážehovém motoru 1.6 T-GDI, spárovaném se šestistupňovou automatickou převodovkou, nabízející maximální výkon 230 koní a točivý moment dosahující 350 newtonmetrů.

V nabídce se rovněž objeví plug-in hybridní varianta s nejvyšším výkonem 265 koní a špičkovým točivým momentem 350 newtonmetrů. Automobilka uvádí, že klasický hybrid zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy, zatímco plug-in hybrid bude o 0,4 sekundy rychlejší. Maximální rychlost obou variant je 190 km/h.

Bohužel, na zveřejnění oficiálního ceníku stále ještě čekáme.

Vytisknout

Diskuze: Nový Hyundai Santa Fe 2024: Prodej, motory. Tipujeme, že se vyplatí počkat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Výběr směsi do ostřikovačů není věda. Stačí dodržovat pár základních pravidel

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud