Discovery se vrací a nebo Minecraft se přesouvá na silnice. Každému připomíná něco jiného. Nicméně, jisté je, že pátá generace vlajkového SUV od Hyundai přináší nejen nové technické parametry, ale také vylepšenou luxusní výbavu. Hyundai tvrdí, že nový model nabízí největší vnitřní prostor ve svém segmentu a představuje několik světových novinek.
Pátá generace modelu Hyundai Santa Fe brzy dorazí do českých showroomů. Toto nové SUV podle všech dostupných předpokladů a názorů zahraničních redaktorů, kteří měli možnost auto vidět naživo přímo v Koreji naplňuje všechna očekávání, že novinka zaujme mnoho zájemců. Jeho atraktivnost spočívá v prostornosti, moderním designu, tradičním pohonu všech čtyř kol a možnosti volby mezi 5-, 6- a 7-místnými verzemi. A to není zdaleka všechno.
Hyundai Santa Fe a Kia EV9 mají něco společného. Elektrické Kia na fotkách působí velkolepě a mohutně, ale ve skutečnosti je překvapivě elegantní a lehká, což platí i o SUV Hyundai. I když na grafice může vypadat, že se jedná o příliš velký vůz, ve skutečnosti, když si ho prohlédneme zblízka, všechny pochybnosti se rozplynou.
Velké SUV, které uveze až sedm lidíNedivme se, protože nejnovější generace modelu Santa Fe je již pátou a lze s jistotou říci, že je nejvyspělejší. První Hyundai Santa Fe se objevil v roce 2001. Současný model narostl o přibližně 4,5 cm (rozvor dokonce o 5 cm) a nyní měří 483 cm na délku. To je méně než mnoho kombíků ve třídě E, ale přesto se podařilo konstruktérům vytvořit prostorný interiér pro cestující.
Během oficiální prezentace měli novináři příležitost vidět největší variantu se 7 sedadly, přestože základem je pětimístný model. Pro většinu zákazníků je však druhá možnost více než dostatečná, zejména když za zadními sedadly zbývá dostatek místa pro zavazadla. V případě 7místné verze je kufr prostorný, pokud jsou sedadla ve třetí řadě složená, což je normální pro většinu vozů tohoto typu. Zajímavé je, že i osoby s výškou kolem 185 cm mohou cestovat v třetí řadě relativně pohodlně. Skutečnou pohodlnost ovšem ověříme až s příchodem prvních automobilů se 7 místy na trh.
Možná nejluxusnější verze s šesti sedadly by mohla získat větší oblibu než základní nebo sedmimístná varianta. Tato verze je k dispozici v nejvyšší výbavové úrovni - Kaligrafie. Snadno ji poznáte díky kapitánským sedadlům, která jsou elektricky ovládaná i ve druhé řadě, a černým stylistickým prvky, včetně černých obrouček se vzorem, který je vyhrazený právě pro tuto exkluzivní variantu.
Moderní a snadno ovladatelnýDoufejme, že i v sériových verzích Hyundai Santa Fe, stejně jako v předprodukčních verzích, se po stránce stylu a kvality použitých materiálů lze tomuto modelu jen těžko něco vytknout. Po usednutí do kabiny vás upoutají dva 12,3palcové displeje spojené do jedné velké obrazovky.
Co navíc přitahuje pozornost, je centrální modul, kterým ovládáme dvouzónovou klimatizaci. Tento, i když je poměrně složitý, se používá mnohem snadněji než jakýkoli jiný dotykově ovládaný systém díky fyzickým knoflíkům pro ovládání teploty.
Prostor v kabině, ať už usedneme vpředu či vzadu, je více než dostatečně prostorný, což ocení i vysocí cestující. Cestovní komfort je vysoký. Pro pasažéry jsou k dispozici několik USB-C portů, a ti na předních sedadlech mohou využívat dvě indukční nabíjecí podložky. Nechybí také praktické odkládací přihrádky, a v dolní části středové konzoly mezi předními sedadly najdeme užitečnou poličku na drobnosti.
Co se týče rozměrů, nový Hyundai Santa Fe měří 4830 mm na délku, 1900 mm na šířku a výška se může pohybovat až 1780 mm v závislosti na výbavě a případně střešních nosičích. Rozvor náprav činí 2815 mm. Na globálních trzích bude k dispozici s kolečky o velikostech 18", 20" a 21" a ve variantách deseti barev karoserie, včetně pěti různých provedení interiéru.
Luxusnější, komfortnější a prémiovějšíNový Hyundai Santa Fe přináší novou luxusní výbavu pro zvýšení komfortu a praktičnosti. Mimo jiné obsahuje relaxační sedadlo s opěrkou pro nohy a masáží těla v první řadě, samostatná elektricky nastavitelná sedadla ve druhé řadě a světově unikátní oboustrannou multifunkční konzolu s odkládacími prostory pro cestující vpředu i vzadu. Řidič může využívat digitální vnitřní zpětné zrcátko, bezdrátové nabíjení dvou chytrých telefonů a nově implementovanou UV-C sterilizační přehrádku pro snadnou sterilizaci často používaných předmětů.
V Česku se začne prodávat v první polovině roku 2024 se dvěma motorizacemiNa evropském trhu, včetně České republiky, bude nový Hyundai Santa Fe nabízen se dvěma motorizacemi. Standardem bude hybridní pohonná jednotka, založená na přeplňovaném zážehovém motoru 1.6 T-GDI, spárovaném se šestistupňovou automatickou převodovkou, nabízející maximální výkon 230 koní a točivý moment dosahující 350 newtonmetrů.
V nabídce se rovněž objeví plug-in hybridní varianta s nejvyšším výkonem 265 koní a špičkovým točivým momentem 350 newtonmetrů. Automobilka uvádí, že klasický hybrid zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy, zatímco plug-in hybrid bude o 0,4 sekundy rychlejší. Maximální rychlost obou variant je 190 km/h.
Bohužel, na zveřejnění oficiálního ceníku stále ještě čekáme.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.