Discovery se vrací a nebo Minecraft se přesouvá na silnice. Každému připomíná něco jiného. Nicméně, jisté je, že pátá generace vlajkového SUV od Hyundai přináší nejen nové technické parametry, ale také vylepšenou luxusní výbavu. Hyundai tvrdí, že nový model nabízí největší vnitřní prostor ve svém segmentu a představuje několik světových novinek.
Pátá generace modelu Hyundai Santa Fe brzy dorazí do českých showroomů. Toto nové SUV podle všech dostupných předpokladů a názorů zahraničních redaktorů, kteří měli možnost auto vidět naživo přímo v Koreji naplňuje všechna očekávání, že novinka zaujme mnoho zájemců. Jeho atraktivnost spočívá v prostornosti, moderním designu, tradičním pohonu všech čtyř kol a možnosti volby mezi 5-, 6- a 7-místnými verzemi. A to není zdaleka všechno.
Hyundai Santa Fe a Kia EV9 mají něco společného. Elektrické Kia na fotkách působí velkolepě a mohutně, ale ve skutečnosti je překvapivě elegantní a lehká, což platí i o SUV Hyundai. I když na grafice může vypadat, že se jedná o příliš velký vůz, ve skutečnosti, když si ho prohlédneme zblízka, všechny pochybnosti se rozplynou.
Velké SUV, které uveze až sedm lidíNedivme se, protože nejnovější generace modelu Santa Fe je již pátou a lze s jistotou říci, že je nejvyspělejší. První Hyundai Santa Fe se objevil v roce 2001. Současný model narostl o přibližně 4,5 cm (rozvor dokonce o 5 cm) a nyní měří 483 cm na délku. To je méně než mnoho kombíků ve třídě E, ale přesto se podařilo konstruktérům vytvořit prostorný interiér pro cestující.
Během oficiální prezentace měli novináři příležitost vidět největší variantu se 7 sedadly, přestože základem je pětimístný model. Pro většinu zákazníků je však druhá možnost více než dostatečná, zejména když za zadními sedadly zbývá dostatek místa pro zavazadla. V případě 7místné verze je kufr prostorný, pokud jsou sedadla ve třetí řadě složená, což je normální pro většinu vozů tohoto typu. Zajímavé je, že i osoby s výškou kolem 185 cm mohou cestovat v třetí řadě relativně pohodlně. Skutečnou pohodlnost ovšem ověříme až s příchodem prvních automobilů se 7 místy na trh.
Možná nejluxusnější verze s šesti sedadly by mohla získat větší oblibu než základní nebo sedmimístná varianta. Tato verze je k dispozici v nejvyšší výbavové úrovni - Kaligrafie. Snadno ji poznáte díky kapitánským sedadlům, která jsou elektricky ovládaná i ve druhé řadě, a černým stylistickým prvky, včetně černých obrouček se vzorem, který je vyhrazený právě pro tuto exkluzivní variantu.
Moderní a snadno ovladatelnýDoufejme, že i v sériových verzích Hyundai Santa Fe, stejně jako v předprodukčních verzích, se po stránce stylu a kvality použitých materiálů lze tomuto modelu jen těžko něco vytknout. Po usednutí do kabiny vás upoutají dva 12,3palcové displeje spojené do jedné velké obrazovky.
Co navíc přitahuje pozornost, je centrální modul, kterým ovládáme dvouzónovou klimatizaci. Tento, i když je poměrně složitý, se používá mnohem snadněji než jakýkoli jiný dotykově ovládaný systém díky fyzickým knoflíkům pro ovládání teploty.
Prostor v kabině, ať už usedneme vpředu či vzadu, je více než dostatečně prostorný, což ocení i vysocí cestující. Cestovní komfort je vysoký. Pro pasažéry jsou k dispozici několik USB-C portů, a ti na předních sedadlech mohou využívat dvě indukční nabíjecí podložky. Nechybí také praktické odkládací přihrádky, a v dolní části středové konzoly mezi předními sedadly najdeme užitečnou poličku na drobnosti.
Co se týče rozměrů, nový Hyundai Santa Fe měří 4830 mm na délku, 1900 mm na šířku a výška se může pohybovat až 1780 mm v závislosti na výbavě a případně střešních nosičích. Rozvor náprav činí 2815 mm. Na globálních trzích bude k dispozici s kolečky o velikostech 18", 20" a 21" a ve variantách deseti barev karoserie, včetně pěti různých provedení interiéru.
Luxusnější, komfortnější a prémiovějšíNový Hyundai Santa Fe přináší novou luxusní výbavu pro zvýšení komfortu a praktičnosti. Mimo jiné obsahuje relaxační sedadlo s opěrkou pro nohy a masáží těla v první řadě, samostatná elektricky nastavitelná sedadla ve druhé řadě a světově unikátní oboustrannou multifunkční konzolu s odkládacími prostory pro cestující vpředu i vzadu. Řidič může využívat digitální vnitřní zpětné zrcátko, bezdrátové nabíjení dvou chytrých telefonů a nově implementovanou UV-C sterilizační přehrádku pro snadnou sterilizaci často používaných předmětů.
V Česku se začne prodávat v první polovině roku 2024 se dvěma motorizacemiNa evropském trhu, včetně České republiky, bude nový Hyundai Santa Fe nabízen se dvěma motorizacemi. Standardem bude hybridní pohonná jednotka, založená na přeplňovaném zážehovém motoru 1.6 T-GDI, spárovaném se šestistupňovou automatickou převodovkou, nabízející maximální výkon 230 koní a točivý moment dosahující 350 newtonmetrů.
V nabídce se rovněž objeví plug-in hybridní varianta s nejvyšším výkonem 265 koní a špičkovým točivým momentem 350 newtonmetrů. Automobilka uvádí, že klasický hybrid zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy, zatímco plug-in hybrid bude o 0,4 sekundy rychlejší. Maximální rychlost obou variant je 190 km/h.
Bohužel, na zveřejnění oficiálního ceníku stále ještě čekáme.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.