Discovery se vrací a nebo Minecraft se přesouvá na silnice. Každému připomíná něco jiného. Nicméně, jisté je, že pátá generace vlajkového SUV od Hyundai přináší nejen nové technické parametry, ale také vylepšenou luxusní výbavu. Hyundai tvrdí, že nový model nabízí největší vnitřní prostor ve svém segmentu a představuje několik světových novinek.
Pátá generace modelu Hyundai Santa Fe brzy dorazí do českých showroomů. Toto nové SUV podle všech dostupných předpokladů a názorů zahraničních redaktorů, kteří měli možnost auto vidět naživo přímo v Koreji naplňuje všechna očekávání, že novinka zaujme mnoho zájemců. Jeho atraktivnost spočívá v prostornosti, moderním designu, tradičním pohonu všech čtyř kol a možnosti volby mezi 5-, 6- a 7-místnými verzemi. A to není zdaleka všechno.
Hyundai Santa Fe a Kia EV9 mají něco společného. Elektrické Kia na fotkách působí velkolepě a mohutně, ale ve skutečnosti je překvapivě elegantní a lehká, což platí i o SUV Hyundai. I když na grafice může vypadat, že se jedná o příliš velký vůz, ve skutečnosti, když si ho prohlédneme zblízka, všechny pochybnosti se rozplynou.
Velké SUV, které uveze až sedm lidíNedivme se, protože nejnovější generace modelu Santa Fe je již pátou a lze s jistotou říci, že je nejvyspělejší. První Hyundai Santa Fe se objevil v roce 2001. Současný model narostl o přibližně 4,5 cm (rozvor dokonce o 5 cm) a nyní měří 483 cm na délku. To je méně než mnoho kombíků ve třídě E, ale přesto se podařilo konstruktérům vytvořit prostorný interiér pro cestující.
Během oficiální prezentace měli novináři příležitost vidět největší variantu se 7 sedadly, přestože základem je pětimístný model. Pro většinu zákazníků je však druhá možnost více než dostatečná, zejména když za zadními sedadly zbývá dostatek místa pro zavazadla. V případě 7místné verze je kufr prostorný, pokud jsou sedadla ve třetí řadě složená, což je normální pro většinu vozů tohoto typu. Zajímavé je, že i osoby s výškou kolem 185 cm mohou cestovat v třetí řadě relativně pohodlně. Skutečnou pohodlnost ovšem ověříme až s příchodem prvních automobilů se 7 místy na trh.
Možná nejluxusnější verze s šesti sedadly by mohla získat větší oblibu než základní nebo sedmimístná varianta. Tato verze je k dispozici v nejvyšší výbavové úrovni - Kaligrafie. Snadno ji poznáte díky kapitánským sedadlům, která jsou elektricky ovládaná i ve druhé řadě, a černým stylistickým prvky, včetně černých obrouček se vzorem, který je vyhrazený právě pro tuto exkluzivní variantu.
Moderní a snadno ovladatelnýDoufejme, že i v sériových verzích Hyundai Santa Fe, stejně jako v předprodukčních verzích, se po stránce stylu a kvality použitých materiálů lze tomuto modelu jen těžko něco vytknout. Po usednutí do kabiny vás upoutají dva 12,3palcové displeje spojené do jedné velké obrazovky.
Co navíc přitahuje pozornost, je centrální modul, kterým ovládáme dvouzónovou klimatizaci. Tento, i když je poměrně složitý, se používá mnohem snadněji než jakýkoli jiný dotykově ovládaný systém díky fyzickým knoflíkům pro ovládání teploty.
Prostor v kabině, ať už usedneme vpředu či vzadu, je více než dostatečně prostorný, což ocení i vysocí cestující. Cestovní komfort je vysoký. Pro pasažéry jsou k dispozici několik USB-C portů, a ti na předních sedadlech mohou využívat dvě indukční nabíjecí podložky. Nechybí také praktické odkládací přihrádky, a v dolní části středové konzoly mezi předními sedadly najdeme užitečnou poličku na drobnosti.
Co se týče rozměrů, nový Hyundai Santa Fe měří 4830 mm na délku, 1900 mm na šířku a výška se může pohybovat až 1780 mm v závislosti na výbavě a případně střešních nosičích. Rozvor náprav činí 2815 mm. Na globálních trzích bude k dispozici s kolečky o velikostech 18", 20" a 21" a ve variantách deseti barev karoserie, včetně pěti různých provedení interiéru.
Luxusnější, komfortnější a prémiovějšíNový Hyundai Santa Fe přináší novou luxusní výbavu pro zvýšení komfortu a praktičnosti. Mimo jiné obsahuje relaxační sedadlo s opěrkou pro nohy a masáží těla v první řadě, samostatná elektricky nastavitelná sedadla ve druhé řadě a světově unikátní oboustrannou multifunkční konzolu s odkládacími prostory pro cestující vpředu i vzadu. Řidič může využívat digitální vnitřní zpětné zrcátko, bezdrátové nabíjení dvou chytrých telefonů a nově implementovanou UV-C sterilizační přehrádku pro snadnou sterilizaci často používaných předmětů.
V Česku se začne prodávat v první polovině roku 2024 se dvěma motorizacemiNa evropském trhu, včetně České republiky, bude nový Hyundai Santa Fe nabízen se dvěma motorizacemi. Standardem bude hybridní pohonná jednotka, založená na přeplňovaném zážehovém motoru 1.6 T-GDI, spárovaném se šestistupňovou automatickou převodovkou, nabízející maximální výkon 230 koní a točivý moment dosahující 350 newtonmetrů.
V nabídce se rovněž objeví plug-in hybridní varianta s nejvyšším výkonem 265 koní a špičkovým točivým momentem 350 newtonmetrů. Automobilka uvádí, že klasický hybrid zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy, zatímco plug-in hybrid bude o 0,4 sekundy rychlejší. Maximální rychlost obou variant je 190 km/h.
Bohužel, na zveřejnění oficiálního ceníku stále ještě čekáme.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.