Při příležitosti 85. Ženevského autosalónu představila značka Renault kromě své novinky, modelu Kadjar, i novou identitu značky.
Nová strategie značky je emotivnější a vychází z jednotlivých etap života. Od r. 2012 oživila značku vozidla Clio, Captur, Nové Twingo, Nový Espace a nyní Kadjar.
Autosalon Ženeva 2015 zaznamenává novou etapu s představením nového podpisu značky „Renault, passion for life“ Navazuje na „Auta s rytmem života“ a odráží se v něm omlazení modelové řady, která by měla svým cestujícím umožnit prožívat život naplno. Logo se rovněž modernizuje, aby se zdůraznila nová identita značky.
Když se Laurens van den Acker dostává v září 2009 do čela designu Renaultu, neotálí s navržením a ověřením základních prvků nové designové strategie Skupiny.
Jeho představa vychází z rozpoznávacích kořenů Renaultu a vyjadřuje lidský rozměr podniku. Nová strategie designu Renault má za účel vyjádřit spojitost mezi značkou a zákazníky v každé životní etapě: když se zamilují, objevují svět, zakládají rodinu, pracují, užívají si volného času a získávají moudrost.
Proto design Renaultu zobrazuje svou strategii kopretinou se 6 lístky, kde každý lístek představuje jednu etapu cyklu života člověka.
Marketingový ředitel Renault S.A.S., Michael van der Sande: “Renault Group má několik značek – samozřejmě Renault, ale od roku 1999 také Dacii a od roku 2000 RSM (Renault Samsung Motors). Po desítky let značka Renault inovovala a vyráběla automobily uzpůsobené pro lidi. Skutečné lidi prožívající skutečné životy. To nejlépe vyjadřoval proslulý slogan z doby před zhruba 30 lety: „Auta s rytmem života“. Pokud bych dnes měl shrnout naši značku, řekl bych, že „Renault vyrábí auta, která zlepšují Váš život“. A nejvíce ze všech tak činí naše nejnovější modely.
Všechny naše nejnovější produkty – od Clia a Capturu k novému Espace v Evropě – a nejnovější Renault Sandero a Duster v ostatních částech světa – zajišťují, že máme přesně to, co potřebujeme, aby si noví zákazníci značku Renault zamilovali. Třešinkou na dortu je nový Renault Kadjar.
Nyní je čas předat toto poselství našim zákazníkům. A proto jsme vyvinuli nový slogan a novou vizuální identitu značky, které odrážejí naše nová pojetí designu, naši kvalitu a výraznou, živoucí osobnost naší značky. Tento slogan se bude používat po celém světě v angličtině. Odráží mezinárodní dosah značky Renault a vyjadřuje postoj, který naše značka zastává. Naším cílem je obnovit příběh společnosti Renault jako výrobce automobilů určených pro život – a předat vášeň, kterou můžeme vidět, slyšet a vnímat v našich nejnovějších vozech.
Nový slogan podtrhuje vše, co děláme v posledních letech napříč všemi částmi firmy, aby naše produkty byly žádanější a atraktivnější. Se sloganem přichází potřeba obnovit naši vizuální komunikaci. Upravujeme naše diamantové logo, aby bylo v souladu s našimi vozidly, aby vyjadřovalo vyšší kvalitu a více vyčnívalo. Naši kolegové v oddělení designu na tomto úkolu pracují mnoho měsíců – osvobodili logo z jeho žlutého rámečku – a to nám umožňuje zvětšit logotyp RENAULT, aby bylo snazší jej přečíst a rozeznat. To skutečně pomůže zlepšit povědomí o naší značce na nových trzích.
Výsledek – vizuální identita, která je smělá, sebevědomá, pulsující, barvitá a plná života. Odráží DNA společnosti Renault a ukazuje, kým chceme být.”
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?