Na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem mělo premiéru nové Lamborghini s názvem Sian. Jedná se o první hybridní vůz této slavné značky. Zároveň je tím nejvýkonnější, co kdy v SanťAgátě postavili.
V útrobách nové, ostře řezané karosérie bije srdce známé již z Aventadoru SVJ. Jedná se o atmosféricky plněný V12 o objemu 6,5 l. V Sianu je však spojen se 48 V hybridním systémem, který přidává dalších 34 koňských sil (25 kilowattů). S celkovým výkonem 819 koní (602 kW) se tak jedná o nejsilnější Lamborghini všech dob. Sílu tohoto agregátu posílá na všechna čtyry kola automatická 7 stupňová převodovka. Zadní diferenciál je poctivý mechanický samosvor.
Dynamické schopnosti italského hypersportu odpovídají výše uvedeným výkonům. Akcelerace z nuly na sto kilometrů v hodině proběhne za bleskových 2,8 s. Drtivé zrychlení může pokračovat dál až k hranici 350 km/h. Pokud jsou vám hodnoty povědomé, pak se nemýlíte. Stejné parametry nabízí i již zmíněný Aventador SVJ. U novinky se ovšem výrazně zlepšilo pružné zrychlení. Konkrétně mezi 30-60 km/h a 70-120 km/h zrychlí Sian o 0.2 a 1.2 s lépe než SVJ.
Mitja Borkert, vedoucí designu v Lamborghini hovoří o vzhledu novinky. Inspirace byla čerpána z konceptu Terzo Millennio. Oproti němu zůstává Sian přeci jen při zemi. I tak můžeme hovořit o ostře řezaných liniích a celkově velice agresivním vzhledu. Ze předu zaujmou světlomety ve tvaru ležatého Y. Zajímavým detailem jsou též zadní LED svítilny, které dokonale ladí s koncovkami výfuků.
I přes astronomickou cenu v přepočtu 83,9 milionů korun si již každý ze 63 vyrobených Lamborghini Sian našel svého majitele.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.