Na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem mělo premiéru nové Lamborghini s názvem Sian. Jedná se o první hybridní vůz této slavné značky. Zároveň je tím nejvýkonnější, co kdy v SanťAgátě postavili.
V útrobách nové, ostře řezané karosérie bije srdce známé již z Aventadoru SVJ. Jedná se o atmosféricky plněný V12 o objemu 6,5 l. V Sianu je však spojen se 48 V hybridním systémem, který přidává dalších 34 koňských sil (25 kilowattů). S celkovým výkonem 819 koní (602 kW) se tak jedná o nejsilnější Lamborghini všech dob. Sílu tohoto agregátu posílá na všechna čtyry kola automatická 7 stupňová převodovka. Zadní diferenciál je poctivý mechanický samosvor.
Dynamické schopnosti italského hypersportu odpovídají výše uvedeným výkonům. Akcelerace z nuly na sto kilometrů v hodině proběhne za bleskových 2,8 s. Drtivé zrychlení může pokračovat dál až k hranici 350 km/h. Pokud jsou vám hodnoty povědomé, pak se nemýlíte. Stejné parametry nabízí i již zmíněný Aventador SVJ. U novinky se ovšem výrazně zlepšilo pružné zrychlení. Konkrétně mezi 30-60 km/h a 70-120 km/h zrychlí Sian o 0.2 a 1.2 s lépe než SVJ.
Mitja Borkert, vedoucí designu v Lamborghini hovoří o vzhledu novinky. Inspirace byla čerpána z konceptu Terzo Millennio. Oproti němu zůstává Sian přeci jen při zemi. I tak můžeme hovořit o ostře řezaných liniích a celkově velice agresivním vzhledu. Ze předu zaujmou světlomety ve tvaru ležatého Y. Zajímavým detailem jsou též zadní LED svítilny, které dokonale ladí s koncovkami výfuků.
I přes astronomickou cenu v přepočtu 83,9 milionů korun si již každý ze 63 vyrobených Lamborghini Sian našel svého majitele.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?