Na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem mělo premiéru nové Lamborghini s názvem Sian. Jedná se o první hybridní vůz této slavné značky. Zároveň je tím nejvýkonnější, co kdy v SanťAgátě postavili.
V útrobách nové, ostře řezané karosérie bije srdce známé již z Aventadoru SVJ. Jedná se o atmosféricky plněný V12 o objemu 6,5 l. V Sianu je však spojen se 48 V hybridním systémem, který přidává dalších 34 koňských sil (25 kilowattů). S celkovým výkonem 819 koní (602 kW) se tak jedná o nejsilnější Lamborghini všech dob. Sílu tohoto agregátu posílá na všechna čtyry kola automatická 7 stupňová převodovka. Zadní diferenciál je poctivý mechanický samosvor.
Dynamické schopnosti italského hypersportu odpovídají výše uvedeným výkonům. Akcelerace z nuly na sto kilometrů v hodině proběhne za bleskových 2,8 s. Drtivé zrychlení může pokračovat dál až k hranici 350 km/h. Pokud jsou vám hodnoty povědomé, pak se nemýlíte. Stejné parametry nabízí i již zmíněný Aventador SVJ. U novinky se ovšem výrazně zlepšilo pružné zrychlení. Konkrétně mezi 30-60 km/h a 70-120 km/h zrychlí Sian o 0.2 a 1.2 s lépe než SVJ.
Mitja Borkert, vedoucí designu v Lamborghini hovoří o vzhledu novinky. Inspirace byla čerpána z konceptu Terzo Millennio. Oproti němu zůstává Sian přeci jen při zemi. I tak můžeme hovořit o ostře řezaných liniích a celkově velice agresivním vzhledu. Ze předu zaujmou světlomety ve tvaru ležatého Y. Zajímavým detailem jsou též zadní LED svítilny, které dokonale ladí s koncovkami výfuků.
I přes astronomickou cenu v přepočtu 83,9 milionů korun si již každý ze 63 vyrobených Lamborghini Sian našel svého majitele.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.