Po několika letech se dočkal změn i nejmenší model značky Lancia – Ypsilon. Automobilka pro něj připravila především inovaci motorů, technologie a výbavy.
Přestože je mini Lancia jen 3780mm dlouhá naleznete v ní mnoho prostoru a pohodlí a to i pro cestující na zadních sedadlech, která se mohou posouvat a tím zvětšovat a či zmenšovat zavazadlový prostor. Přes malé rozměry má Ypsilon největší kufr ve své třídě – od 215 do 290 litrů.
Novinky čekejme především pod kapotou, pětice nových benzínových i naftových agregátu splňuje normu Euro 4. Dieselová jednotka 1,3 16v Multijet má výkon 75koní, silnější potom 90k. Oba jsou v kombinaci s manuální ručně řazenou převodovkou nebo poloautomatickou DFN. Ze zážehových jednotek nabízí Ypsilon 1,4 16v s 95k nebo slabší osmi ventilovou verzi se 75k a průměrnou spotřebou jen 5,5 l/100km. Posledním motorem je osvědčený 1,2 8v se 60-ti koňmi.
Bohatá výbava zahrnuje například výsuvnou prosklenou střechu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, hi-fi aparaturu od Bose a komunikační, zábavný a informační systém Blue&Me, který je výsledkem spolupráce koncernu Fiat a společností Microsoft.
zdroj: Lancia
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?