Po několika letech se dočkal změn i nejmenší model značky Lancia – Ypsilon. Automobilka pro něj připravila především inovaci motorů, technologie a výbavy.
Přestože je mini Lancia jen 3780mm dlouhá naleznete v ní mnoho prostoru a pohodlí a to i pro cestující na zadních sedadlech, která se mohou posouvat a tím zvětšovat a či zmenšovat zavazadlový prostor. Přes malé rozměry má Ypsilon největší kufr ve své třídě – od 215 do 290 litrů.
Novinky čekejme především pod kapotou, pětice nových benzínových i naftových agregátu splňuje normu Euro 4. Dieselová jednotka 1,3 16v Multijet má výkon 75koní, silnější potom 90k. Oba jsou v kombinaci s manuální ručně řazenou převodovkou nebo poloautomatickou DFN. Ze zážehových jednotek nabízí Ypsilon 1,4 16v s 95k nebo slabší osmi ventilovou verzi se 75k a průměrnou spotřebou jen 5,5 l/100km. Posledním motorem je osvědčený 1,2 8v se 60-ti koňmi.
Bohatá výbava zahrnuje například výsuvnou prosklenou střechu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, hi-fi aparaturu od Bose a komunikační, zábavný a informační systém Blue&Me, který je výsledkem spolupráce koncernu Fiat a společností Microsoft.
zdroj: Lancia
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.