Po několika letech se dočkal změn i nejmenší model značky Lancia – Ypsilon. Automobilka pro něj připravila především inovaci motorů, technologie a výbavy.
Přestože je mini Lancia jen 3780mm dlouhá naleznete v ní mnoho prostoru a pohodlí a to i pro cestující na zadních sedadlech, která se mohou posouvat a tím zvětšovat a či zmenšovat zavazadlový prostor. Přes malé rozměry má Ypsilon největší kufr ve své třídě – od 215 do 290 litrů.
Novinky čekejme především pod kapotou, pětice nových benzínových i naftových agregátu splňuje normu Euro 4. Dieselová jednotka 1,3 16v Multijet má výkon 75koní, silnější potom 90k. Oba jsou v kombinaci s manuální ručně řazenou převodovkou nebo poloautomatickou DFN. Ze zážehových jednotek nabízí Ypsilon 1,4 16v s 95k nebo slabší osmi ventilovou verzi se 75k a průměrnou spotřebou jen 5,5 l/100km. Posledním motorem je osvědčený 1,2 8v se 60-ti koňmi.
Bohatá výbava zahrnuje například výsuvnou prosklenou střechu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, hi-fi aparaturu od Bose a komunikační, zábavný a informační systém Blue&Me, který je výsledkem spolupráce koncernu Fiat a společností Microsoft.
zdroj: Lancia
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?