Suzuki představuje zcela nový Swift v jeho již čtvrté novodobé globální generaci. Ikonický model značky Suzuki se vyvinul v chytrý kompaktní vůz, nejpokročilejšími bezpečnostními funkcemi a zábavným charakterem pro každodenní mobilitu.
Model Swift se těší dlouhodobé celosvětové oblibě. Letos oslavil 40 let, přičemž zákazníci i odborná veřejnost na něm oceňují zejména stylový design a jízdní vlastnosti. Od roku 2004 je označován jako globální model, kterého se za uplynulých 19 let prodalo ve 169 zemích světa přes 9 milionů kusů. Zcela nová generace navazuje na charakteristické přednosti svých předchůdců a klade ještě větší důraz na komfort, úspornost, zábavu za volantem a bezpečnost.
Design exteriéruNový Swift si zachovává typické rysy svých předchůdců, provedené změny designu posouvají jeho vzhled na pro typického evropského zákazníka jinou úroveň.Nový Swift vyzařuje sebevědomí a odvahu. Leskle černá maska chladiče a diodový pás denního svícení ve tvaru L navazují na výrazný podélný prolis, který obepíná celou karoserii. Vystouplé lemy blatníků ještě více zdůrazňují tyto stylové prvky.Z bočního pohledu zaujmou svalnaté proporce, které podtrhují plovoucí střechu „vznášející se“ nad černými sloupky karoserie.Trojrozměrná grafika koncových světel a široký nárazník zasahující do boků dodávají novému Swiftu ze zadního pohledu robustní a hravý vzhled, který v okolním provozu bezpochyby vynikne.
Barvy karoseriePaleta laků karoserie se u nového Swiftu skládá z devíti jednobarevných a čtyř dvoubarevných možností, včetně nových odstínů modré Frontier Blue Pearl Metallic a žluté Cool Yellow Metallic. Zejména nový lak Frontier Blue Pearl Metallic společně s již známým červeným Burning Red Pearl Metallic mající výrazný lesk a živý odstín, symbolizují novou éru kvality laků značky Suzuki. Oba tyto laky karoserie jsou třívrstvé, s bohatou texturou a sytostí.
Design interiéruNový Swift nabízí prostorný a komfortní interiér vybavený ergonomicky laděnými detaily, které zlepšují zážitek z jízdy.Uspořádání palubní desky připomíná kokpit, který se důsledně zaměřuje na řidiče. Přístrojový štít je obklopen ovládacími prvky, v zájmu snadné obsluhy a v souladu se zásadami ergonomie mírně natočenými k řidiči. Vše je v dosahu a snadno použitelné. Interiér obklopuje posádku a kombinuje černou barvu se světle šedou, nejen na palubní desce, ale i na výplních dveří. Detaily v saténově kovových tónech se saténovým tmavě stříbrným lakem dodávají kabině sportovní a dynamický nádech.
Audio s 9‘‘ displejemDevítipalcový kapacitní dotykový displej s rozlišením HD nabízí rychlou a přesnou odezvu. Obsahuje mimo jiné funkce propojení s chytrým telefonem Apple CarPlay® a Android Auto™ přes Wi-Fi i USB, hlasové ovládání a zobrazení informací o stavu vozu.
Pokročilé bezpečnostní funkceSystém nouzového brzdění – Dual Sensor Brake Support II (DSBS II)Milimetrový radar a monokulární kamera sledují vozidla, cyklisty a chodce pohybující se před vozem a pomáhají předejít čelním, šikmým i bočním srážkám. Pokud hrozí kolize, řidič je varován zvukovým a vizuálním signálem. Jestliže v nebezpečné situaci řidič nebrzdí dostatečně intenzivně, brzdový asistent automaticky zesílí účinek brzd a pomůže rychleji zastavit. V případě, že řidič nereaguje přestože je riziko srážky nebezpečně vysoké, systém začne brzdit automaticky, aby snížil energii nárazu nebo předešel škodám.
Pokročilý systém udržování v jízdním pruhu – Lane Keep Assist (LKA)Při jízdě s adaptivním tempomatem LKA pomáhá řidiči udržet se uprostřed jízdního pruhu. Pokud systém zaznamená blízkost jiného vozidla nebo jiné překážky, např. dočasného dopravního značení při průjezdu stavbou, pomůže upravit směr jízdy tak, aby se řidič mohl těmto překážkám vyhnout s bezpečným odstupem.
Systém sledování řidiče – Driver Monitoring System (DMS)Kamera zabudovaná do přístrojového štítu sleduje oči a obličej řidiče. Pokud systém zaznamená, že je řidič unavený, usíná nebo nesleduje provoz před sebou, ozve se varovný zvukový signál a na displeji se zobrazí varovné hlášení.
Další bezpečnostní funkce v novém Swiftu:- Systém udržování v jízdním pruhu - Land Departure Prevention (LDP)- Adaptivní tempomat (ACC)- Systém rozpoznávání dopravních značek – Traffic Sign Recognition (TSR)- Systém sledování mrtvého úhlu – Blind Spot Monitor (BSM)- Systém sledování provozu za vozem – Rear Cross Traffic Alert (RTCA)- eCall
Nový motor 1,2 l s 12V mild-hybridním systémem SHVSNový tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru dodává Swiftu zlepšení na všech frontách. Přináší ještě nižší spotřebu paliva a nižší emise, více točivého momentu a živější reakce v nízkých otáčkách a vyšší výkon napříč celým spektrem otáček.
V novém Swiftu je tento motor spojený s mild-hybridním systémem SHVS, který dále snižuje spotřebu a emise. Mild-hybridní sytém pomocí generátoru mění při zpomalování kinetickou energii vozu na elektřinu, kterou ukládá v lithium-iontové baterii. Takto uchovanou energii pak využívá při zrychlování.
ALLGRIP AUTOALLGRIP AUTO je automatický systém pohonu všech kol, který připojuje zadní kola vždy, když zaznamená pokles trakce u kol přední nápravy. Při prokluzu předních kol viskózní spojka přenese točivý moment na zadní kola, a tím zlepší trakci, zejména při jízdě na sněhu a jiných druzích kluzkého povrchu.
SUZUKI CONNECTSUZUKI CONNECT zpřístupňuje řidiči v reálném čase údaje z komunikačního modulu vozu (DCM) a umožňuje pohodlné sledování informací a ovládání některých funkcí přes aplikaci SUZUKI CONNECT v chytrém telefonu. Některé funkce SUZUKI CONNECT jsou v novém Swiftu nyní také přístupné přímo přes 9‘‘ displej.
Hlavní funkce SUZUKI CONNECT: - Informace o stavu vozu- Lokalizace zaparkovaného vozu- Historie jízd- Monitorování vozidla na vymezeném území- Bezpečnostní varování- Zobrazení varovných kontrolek- Upozornění na servis nebo svolávací akci
Příchod modelu na český trh očekáváme v druhém čtvrtletí roku 2024.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.