Tradiční britské automobilce se v posledních letech daří zejména na trhu SUV, kde excelují modely E-Pace a F-Pace. I přes jejich úspěch se ale automobilka nehodlá vzdát ani klasických sportovních modelů, navzdory jejich slabším prodejům.
Na toto téma se pro web AutoNews rozpovídal Ian Callum, ředitel designového oddělení automobilky Jaguar. Podle jeho slov automobilka nemá žádné plány na opuštění tohoto segmentu a poznamenal, že je v plánu zákazníkům nabídnout novou řadu sportovních vozů. Taková zpráva je více než pozitivní, zvlášť přihlédneme-li ke skutečnostem, kdy sportovní Jaguar XK zmizel z trhu v roce 2014 a model F-Type se neprodává tak dobře, jak se očekávalo.
Podle dostupných údajů se Jaguaru podařilo celosvětově prodat cca 45.000 modelů F-Type, přičemž na trhu se tento model objevil již v roce 2013. Dle odhadů CarSalesBase pak Jaguar prodal v USA za minulý rok 4,069 vozů F-Type, zatímco Porsche udalo asi 6,260 modelů Boxster a Cayman.
Callum také razantně odmítl názor, podle kterého by sportovní vozy měly padnout za oběť SUV a Crossoverům.
O nástupci modelu F-Type toho Callum nechtěl příliš prozradit, nicméně Joe Eberhardt, CEO Jaguar Land Rover pro Severní Ameriku, potvrdil, že nové sportovní vozy Jaguar budou nabízeny i s elektrifikovanou pohonnou jednotkou. To ovšem není nic překvapivé, zvláště přihlédneme li k prohlášení společnosti Jaguar Land Rover, podle které by měl být každý model od roku 2020 elektrifikován. Nástupce modelu F-Type tak bude v nabídce i jako hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?