Tradiční britské automobilce se v posledních letech daří zejména na trhu SUV, kde excelují modely E-Pace a F-Pace. I přes jejich úspěch se ale automobilka nehodlá vzdát ani klasických sportovních modelů, navzdory jejich slabším prodejům.
Na toto téma se pro web AutoNews rozpovídal Ian Callum, ředitel designového oddělení automobilky Jaguar. Podle jeho slov automobilka nemá žádné plány na opuštění tohoto segmentu a poznamenal, že je v plánu zákazníkům nabídnout novou řadu sportovních vozů. Taková zpráva je více než pozitivní, zvlášť přihlédneme-li ke skutečnostem, kdy sportovní Jaguar XK zmizel z trhu v roce 2014 a model F-Type se neprodává tak dobře, jak se očekávalo.
Podle dostupných údajů se Jaguaru podařilo celosvětově prodat cca 45.000 modelů F-Type, přičemž na trhu se tento model objevil již v roce 2013. Dle odhadů CarSalesBase pak Jaguar prodal v USA za minulý rok 4,069 vozů F-Type, zatímco Porsche udalo asi 6,260 modelů Boxster a Cayman.
Callum také razantně odmítl názor, podle kterého by sportovní vozy měly padnout za oběť SUV a Crossoverům.
O nástupci modelu F-Type toho Callum nechtěl příliš prozradit, nicméně Joe Eberhardt, CEO Jaguar Land Rover pro Severní Ameriku, potvrdil, že nové sportovní vozy Jaguar budou nabízeny i s elektrifikovanou pohonnou jednotkou. To ovšem není nic překvapivé, zvláště přihlédneme li k prohlášení společnosti Jaguar Land Rover, podle které by měl být každý model od roku 2020 elektrifikován. Nástupce modelu F-Type tak bude v nabídce i jako hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?