Tradiční britské automobilce se v posledních letech daří zejména na trhu SUV, kde excelují modely E-Pace a F-Pace. I přes jejich úspěch se ale automobilka nehodlá vzdát ani klasických sportovních modelů, navzdory jejich slabším prodejům.
Na toto téma se pro web AutoNews rozpovídal Ian Callum, ředitel designového oddělení automobilky Jaguar. Podle jeho slov automobilka nemá žádné plány na opuštění tohoto segmentu a poznamenal, že je v plánu zákazníkům nabídnout novou řadu sportovních vozů. Taková zpráva je více než pozitivní, zvlášť přihlédneme-li ke skutečnostem, kdy sportovní Jaguar XK zmizel z trhu v roce 2014 a model F-Type se neprodává tak dobře, jak se očekávalo.
Podle dostupných údajů se Jaguaru podařilo celosvětově prodat cca 45.000 modelů F-Type, přičemž na trhu se tento model objevil již v roce 2013. Dle odhadů CarSalesBase pak Jaguar prodal v USA za minulý rok 4,069 vozů F-Type, zatímco Porsche udalo asi 6,260 modelů Boxster a Cayman.
Callum také razantně odmítl názor, podle kterého by sportovní vozy měly padnout za oběť SUV a Crossoverům.
O nástupci modelu F-Type toho Callum nechtěl příliš prozradit, nicméně Joe Eberhardt, CEO Jaguar Land Rover pro Severní Ameriku, potvrdil, že nové sportovní vozy Jaguar budou nabízeny i s elektrifikovanou pohonnou jednotkou. To ovšem není nic překvapivé, zvláště přihlédneme li k prohlášení společnosti Jaguar Land Rover, podle které by měl být každý model od roku 2020 elektrifikován. Nástupce modelu F-Type tak bude v nabídce i jako hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.