MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 5. února 2024, 21:59 Google+

Značka MG v průběhu ledna 2024 představila hned dvě elektrické novinky vycházející z modelu MG4: - Nové MG4 Electric s výbavou Exclusive a baterií 77 kWh - MG4 XPOWER – 100% elektrický hot-hatch s výkonem 435 koní a pohonem 4x4

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MG4 XPOWER

MG4 XPOWER | foto: MG

Sdílejte článek

"Obě novinky tak nadále budují technologickou převahu značky MG na poli dostupných elektromobilů. V nabídce MG jsou tedy nyní už 4 čisté elektromobily a zanedlouho bude na trh uveden také první hybridní vůz. Skupina elektrifikovaných vozů tak bude pokrývat všechny segmenty i jednotlivé technologie pohonů“, říká Martin Králíček, generální ředitel MG pro ČR.

MG4 XPOWER

Je výjimečný vůz, který momentálně nemá na trhu konkurenci.

img-responsive

MG4 XPOWER | foto: MG

Po své premiéře na festivalu rychlosti v Goodwoodu 2023 je na českém trhu také vrcholné provedení modelu MG4 Electric. Verze XPower sice na první pohled vypadá jako lehce přiostřený základní hatchback, ale při pohledu na technické údaje se leckomu začne tajit dech.

Tenhle elektromobil totiž dokáže vystřelit na 100 km/h za pouhých 3,8 s, čímž strčí do kapsy nejeden ryzí sportovní vůz. Stejně jako každá jiná verze MG4 je i provedení XPower založené na nové platformě MSP. Využívá ovšem dva elektromotory, kdy ten přední disponuje výkonem 150 kW a ten zadní nabízí maximum 170 kW. Celkový systémový výkon tak je drtivých 320 kW (435 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 600 Nm.

Do příchodu modelu Cyberster bude XPower historicky nejvýkonnějším modelem, jaký si kdy příznivci této značky mohli pořídit. Při jízdě mimochodem vůz používá zadní elektromotor, pokud to ale okolnosti vyžadují, ten přední se připojí během 200 milisekund. V rámci technických změn došlo u modelu MG4 XPower také k úpravě podvozku. U zadního elektromotoru se v případě značky MG vůbec poprvé objevuje elektronicky řízený diferenciál, který je součástí systému Dynamic Cornering Control System. Nově naladěné jsou také tlumiče a pružiny, posilovač řízení má ostřejší převod a tužší jsou rovněž stabilizátory. Celkově je podvozek oproti ostatním verzím tužší o 25% vpředu a o 10% vzadu. Stranou zájmu techniků nezůstaly ani brzdy. MG4 XPower má na obou nápravách ventilované disky o velikosti 345 mm. Z rychlosti 100 km/h vůz díky tomu zastaví na pouhých 33,9 m. Standardem jsou také pneumatiky Bridgestone Turanza nabízející prvotřídní trakci, ovšem bez zbytečně velkého valivého odporu.

Vzhledem k tomu, jak moc je technika modelu XPower jiná a jak je ve výsledku vůz rychlý, jsou změny vnějšího designu poměrně malé. Novinka přichází na trh s černou kontrastní střechou a standardně dodávanými osmnáctipalcovými disky. Za nimi prosvítají jasně oranžové brzdiče a karoserie může být lakována speciálním odstínem Racing Green (GREEN EDITION), který je vyhrazen pouze pro nejrychlejší „čtyřku“ v nabídce.

Interiéru dominují sportovně tvarovaná sedadla částečně čalouněná Alcantarou. Pedály jsou kovové a modré prošívání známé z běžných verzí MG4 je u varianty XPower červené. Navzdory sportovním vlastnostem ale zůstává MG4 XPower pořád praktickým a prostorným automobilem s velmi zajímavým dojezdem. Bez dobíjení zvládne necelých 400 km a díky možnosti dobíjet výkonem až 140 kW se nabije z deseti na osmdesát procent za 26 minut.

 

img-responsive

MG4 XPOWER | foto: MG

Nabídka modelu XPOWER je stejně výjimečná jako vůz samotný.

„Zelený vůz“ nazvaný GREEN EDITION je tak VIP variantou, kterou české zastoupení značky MG uvádí za exkluzivní cenu 999 900 Kč.

Počet kusů je samozřejmě limitovaný.

XPOWER je v ČR v prodeji od 5. února 2024.

 

img-responsive

MG Metro 6R4 | foto: carscoops.com

Pocta MG Metro 6R4 

Značka MG na základech modelu MG4 XPower v létě představila parádní koncept MG EX4. Londýnský designérský tým, který mimochodem navrhl také roadster Cyberster, upravil vnější design tak, aby odkazoval na slavný závodní speciál Metro 6R4, který se objevil na závodních tratích v osmdesátých letech a který v roce 2023 oslavil jubilejní čtyřicáté výročí. Výsledkem je elektrický závodní stroj, který se prohnal po trati v Goodwoodu.

Vytisknout

Diskuze: MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

reklama

Doporučujeme

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

  2. TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud