PSA Peugeot Citroën představuje první výsledky programu „Open Innovation“

ar5, 20. listopadu 2013, 06:00 Google+

Skupina PSA Peugeot Citroën představuje při příležitosti tříletého výročí vytvoření vědecké sítě StelLab první výsledky výzkumných prací, na nichž pracovala se svými vědeckými partnery. Práce, které se týkají oblastí „clean technologies“, rozhraní člověk/stroj nebo podpůrných prvků řízení, jsou konkrétním vyjádřením programu skupiny „Open Innovation“.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

StelLab pokládá základy pro automobily budoucnosti

StelLab – Science Technologies Exploratory Lean Laboratory – je struktura, která řídí vědecká partnerství mezi ředitelstvím výzkumu a vývoje a Univerzitou PSA Peugeot Citroën a je nedílnou součástí programu skupiny „Open Innovation“. Jejím úkolem je zajišťovat fungování sítě, která podporuje diskusi a dialog mezi vědci, experty skupiny PSA Peugeot Citroën a zkušenými externími partnery. 

Tři roky po vytvoření této sítě byly zveřejněny první výsledky těchto výzkumných partnerství, nabízející pohled na to, jakými cestami se budou ubírat úvahy skupiny o automobilech, které budou na silnicích jezdit za 15 let. Úkolem, který má síť OpenLabs skupiny PSA Peugeot Citroën v budoucnu plnit, je zhostit se náročných výzev budoucnosti v oblasti ochrany životního prostředí, bezpečnosti automobilů a řízení.

„Clean technologies“ pro snížení emisí CO2

- Spalování energeticky účinných pevných paliv;

- Simulace chování kompozitních materiálů pro snížení hmotnosti vozů;

- Výroba materiálů s tvarovou pamětí pro lepší aerodynamiku aut v závislosti na uživatelských podmínkách. 

Podpůrné prvky řízení pro stále bezpečnější auta

- Podpůrné prvky pro vylepšení provozu, snížení rizika kolize a optimalizaci doby průjezdu;

- Sběr a analýza dat z běžného provozu pro lepší pochopení komplexního chování při řízení.

Rozhraní člověk/stroj pro nové pocity z řízení

- Sledování a analýza očekávání čínských zákazníků pro zaměření se na inovace; Rozpoznání pohybů prstů s rukama na volantu pro bezpečnější řízení.

 StelLab, akademický aspekt programu „Open Innovationů skupiny PSA Peugeot Citroën

Vědecký ředitel a ředitel pro budoucí technologie Sylvain Allano definuje roli StelLabu v rámci inovační strategie skupiny: „Jde o konkrétní a živoucí příklad programu Open Innovation, jasně zaměřeného na znalostní svět. Skupina se zde díky Univerzitě PSA Peugeot Citroën setkává s vědeckým světem, s nímž sdílí technologické a výzkumné zdroje, vytváří smíšené výzkumné týmy a společně těží ze základního i aplikovaného výzkumu. Společně vytváříme účinný model spolupráce mezi výzkumem a průmyslem.“

OpenLab

Výzkumná jednotka OpenLab, která představuje formální vyjádření excelentního partnerství s univerzitami, je místem, kde externí vědci a experti skupiny pracují na společném programu v prioritní vědecké oblasti. Financování i práva duševního vlastnictví sdílí oba subjekty.

Univerzita PSA Peugeot Citroën

Univerzita PSA Peugeot Citroën vznikla v dubnu 2010. Cílem bylo vytvořit rozšířenou univerzitu spojující vynikající školy ve světě a přitáhnout širokou škálu talentů. Koncepce rozšířené univerzity se opírá o trvalé vztahy se školami a univerzitami a vytváření výukových a výzkumných kateder a zakládání laboratoří (OpenLabs) v partnerství s ředitelstvím výzkumu a vývoje skupiny. Tato partnerství vytvářejí základ pro strategické vztahy s akademickým světem. Práce, kterým se tyto katedry a laboratoře věnují, mají pro budoucnost skupiny strategický význam, neboť jejich využití má určující dopad na naše výrobky a naše budoucí procesy.

Univerzitní výuková a výzkumná katedra 

Univerzita PSA podporuje v rámci sponzorské dohody mezinárodně uznávané magisterské a doktorandské programy zaměřené na oblasti, které jsou pro skupinu prioritní. Práva duševního vlastnictví na výsledky akademického výzkumu vedeného v rámci těchto programů si ponechává partnerská univerzita.

Vytisknout

Diskuze: PSA Peugeot Citroën představuje první výsledky programu „Open Innovation“

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Příští Opel Corsa bude prý tou nejlepší za celou svou historii - anotační foto

Příští Opel Corsa bude prý tou nejlepší za celou svou historii

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud