Zapomeňte na silně maskované testovací prototypy nebo digitální nákresy, nová tvář Suzuki Jimny byla konečně nafocena bez jakéhokoliv maskování a to hned v několika barvách. Dlouho očekávaná nová generace fantastického malého off-roadu už nás tak může překvapovat pouze svou technikou.
Na novou generaci nového Suzuki Jimny jsme čekali skutečně dlouho, což zdůrazňuje i fakt, že jediným déle vyráběným off-roadem ve stejné podobě už je jen ruská Lada Niva. Podoba nového Jimnyho se objevila na internetu již dříve, ovšem buď se jednalo o silně maskovaný prototyp, nebo se kolem obrázků vznášelo několik otazníků nejistoty.
Tentokrát se však podařilo získat videozáznam z parkoviště poblíž domovské továrny Suzuki v Japonsku, kde již stojí vyskládaných několik desítek nových modelů Jimny, které čekají na expedici do všech koutů světa. Vozy jsou navíc jen minimálně maskované (kvůli přepravě) a v různých barvách.
Pod nezvykle hranatou karoserií, která odkazuje na starší modely Suzuki Samuai, se ukrývá tradiční žebřinový rám, který ve spojení s propracovaným systémem pohonu všech kol umožní malému off-roadu dostat se i do míst, na která si běžné crossovery a SUV nedovolí ani pomyslet.
Pohonné jednotky pod kapotou jsou však stále opředeny záhadou. Nejčastěji se však hovoří o 1.2 litrovém benzínovém motoru, který v nabídce doplní ještě 1.0-litrový přeplňovaný tříválec Boosterjet. Jakkoliv to na malý off-road může znít slabě a nedomyšleně, obě jednotky už jsme proháněli pod kapotou jiných modelů a obě na nás udělaly velice dobrý dojem. Ostatně i současná generace modelu Jimny nabízí z benzínových motorů pouze atmosferický 1.3 litrový čtyřválec.
První snímky odhaleného vozu unikly na veřejnost podstatně dřív, než by si automobilka přála. Oficiální odhalení modelu je totiž naplánováno až na tokijský autosalon, který se bude konat v říjnu. Zahájení prodejů na většině trhů by pak mělo následovat v prvním čtvrtletí roku 2019.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?