Zapomeňte na silně maskované testovací prototypy nebo digitální nákresy, nová tvář Suzuki Jimny byla konečně nafocena bez jakéhokoliv maskování a to hned v několika barvách. Dlouho očekávaná nová generace fantastického malého off-roadu už nás tak může překvapovat pouze svou technikou.
Na novou generaci nového Suzuki Jimny jsme čekali skutečně dlouho, což zdůrazňuje i fakt, že jediným déle vyráběným off-roadem ve stejné podobě už je jen ruská Lada Niva. Podoba nového Jimnyho se objevila na internetu již dříve, ovšem buď se jednalo o silně maskovaný prototyp, nebo se kolem obrázků vznášelo několik otazníků nejistoty.
Tentokrát se však podařilo získat videozáznam z parkoviště poblíž domovské továrny Suzuki v Japonsku, kde již stojí vyskládaných několik desítek nových modelů Jimny, které čekají na expedici do všech koutů světa. Vozy jsou navíc jen minimálně maskované (kvůli přepravě) a v různých barvách.
Pod nezvykle hranatou karoserií, která odkazuje na starší modely Suzuki Samuai, se ukrývá tradiční žebřinový rám, který ve spojení s propracovaným systémem pohonu všech kol umožní malému off-roadu dostat se i do míst, na která si běžné crossovery a SUV nedovolí ani pomyslet.
Pohonné jednotky pod kapotou jsou však stále opředeny záhadou. Nejčastěji se však hovoří o 1.2 litrovém benzínovém motoru, který v nabídce doplní ještě 1.0-litrový přeplňovaný tříválec Boosterjet. Jakkoliv to na malý off-road může znít slabě a nedomyšleně, obě jednotky už jsme proháněli pod kapotou jiných modelů a obě na nás udělaly velice dobrý dojem. Ostatně i současná generace modelu Jimny nabízí z benzínových motorů pouze atmosferický 1.3 litrový čtyřválec.
První snímky odhaleného vozu unikly na veřejnost podstatně dřív, než by si automobilka přála. Oficiální odhalení modelu je totiž naplánováno až na tokijský autosalon, který se bude konat v říjnu. Zahájení prodejů na většině trhů by pak mělo následovat v prvním čtvrtletí roku 2019.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.