Zapomeňte na silně maskované testovací prototypy nebo digitální nákresy, nová tvář Suzuki Jimny byla konečně nafocena bez jakéhokoliv maskování a to hned v několika barvách. Dlouho očekávaná nová generace fantastického malého off-roadu už nás tak může překvapovat pouze svou technikou.
Na novou generaci nového Suzuki Jimny jsme čekali skutečně dlouho, což zdůrazňuje i fakt, že jediným déle vyráběným off-roadem ve stejné podobě už je jen ruská Lada Niva. Podoba nového Jimnyho se objevila na internetu již dříve, ovšem buď se jednalo o silně maskovaný prototyp, nebo se kolem obrázků vznášelo několik otazníků nejistoty.
Tentokrát se však podařilo získat videozáznam z parkoviště poblíž domovské továrny Suzuki v Japonsku, kde již stojí vyskládaných několik desítek nových modelů Jimny, které čekají na expedici do všech koutů světa. Vozy jsou navíc jen minimálně maskované (kvůli přepravě) a v různých barvách.
Pod nezvykle hranatou karoserií, která odkazuje na starší modely Suzuki Samuai, se ukrývá tradiční žebřinový rám, který ve spojení s propracovaným systémem pohonu všech kol umožní malému off-roadu dostat se i do míst, na která si běžné crossovery a SUV nedovolí ani pomyslet.
Pohonné jednotky pod kapotou jsou však stále opředeny záhadou. Nejčastěji se však hovoří o 1.2 litrovém benzínovém motoru, který v nabídce doplní ještě 1.0-litrový přeplňovaný tříválec Boosterjet. Jakkoliv to na malý off-road může znít slabě a nedomyšleně, obě jednotky už jsme proháněli pod kapotou jiných modelů a obě na nás udělaly velice dobrý dojem. Ostatně i současná generace modelu Jimny nabízí z benzínových motorů pouze atmosferický 1.3 litrový čtyřválec.
První snímky odhaleného vozu unikly na veřejnost podstatně dřív, než by si automobilka přála. Oficiální odhalení modelu je totiž naplánováno až na tokijský autosalon, který se bude konat v říjnu. Zahájení prodejů na většině trhů by pak mělo následovat v prvním čtvrtletí roku 2019.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.