Zapomeňte na silně maskované testovací prototypy nebo digitální nákresy, nová tvář Suzuki Jimny byla konečně nafocena bez jakéhokoliv maskování a to hned v několika barvách. Dlouho očekávaná nová generace fantastického malého off-roadu už nás tak může překvapovat pouze svou technikou.
Na novou generaci nového Suzuki Jimny jsme čekali skutečně dlouho, což zdůrazňuje i fakt, že jediným déle vyráběným off-roadem ve stejné podobě už je jen ruská Lada Niva. Podoba nového Jimnyho se objevila na internetu již dříve, ovšem buď se jednalo o silně maskovaný prototyp, nebo se kolem obrázků vznášelo několik otazníků nejistoty.
Tentokrát se však podařilo získat videozáznam z parkoviště poblíž domovské továrny Suzuki v Japonsku, kde již stojí vyskládaných několik desítek nových modelů Jimny, které čekají na expedici do všech koutů světa. Vozy jsou navíc jen minimálně maskované (kvůli přepravě) a v různých barvách.
Pod nezvykle hranatou karoserií, která odkazuje na starší modely Suzuki Samuai, se ukrývá tradiční žebřinový rám, který ve spojení s propracovaným systémem pohonu všech kol umožní malému off-roadu dostat se i do míst, na která si běžné crossovery a SUV nedovolí ani pomyslet.
Pohonné jednotky pod kapotou jsou však stále opředeny záhadou. Nejčastěji se však hovoří o 1.2 litrovém benzínovém motoru, který v nabídce doplní ještě 1.0-litrový přeplňovaný tříválec Boosterjet. Jakkoliv to na malý off-road může znít slabě a nedomyšleně, obě jednotky už jsme proháněli pod kapotou jiných modelů a obě na nás udělaly velice dobrý dojem. Ostatně i současná generace modelu Jimny nabízí z benzínových motorů pouze atmosferický 1.3 litrový čtyřválec.
První snímky odhaleného vozu unikly na veřejnost podstatně dřív, než by si automobilka přála. Oficiální odhalení modelu je totiž naplánováno až na tokijský autosalon, který se bude konat v říjnu. Zahájení prodejů na většině trhů by pak mělo následovat v prvním čtvrtletí roku 2019.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.