Současný Opel Corsa je ve výrobě již od roku 2006 a i přes nedávno prodělaný facelift nikoho zřejmě nepřekvapí, že aktuální prodejní výsledky již nejsou takové, jak by si automobilky přála.
Mark Adams, šéfdesignér značky Opel, nyní vydal prohlášení, ve kterém říká, že nástupce, který se představí se zřejmě až v roce 2015, naváže na velkou dřívější slávu modelu.
Hlavním tahounem prodejů by měli být atraktivní dynamický design, moderní technika a vysoká úroveň vnímané kvality. Inspirací pro novou Corsu bude zřejmě sériový model Adam a koncept Monza.
Technický základ bude zřejmě společný s SUV Opel Mokka. Nová Corsa dostane nové motory, mezi něž patří například tříválcový 1.0 Turbo s výkonem 85 kW a dieselový 1.6 CDTI s výkonem 99 kW. K tomu všemu se jistě přidá multimediální systém IntelliLink s velkou dotykovou obrazovkou v základní výbavě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?