Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 Avant (2025)
Audi A6 Avant (2025), foto: Audi
Simon Korčo DNES 14:26
Sdílej:

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.

Nové Audi A6 Avant, které právě vstupuje na trh, přichází s tradičnějším designem, oproti elektrické variantě e-tron, která se pyšní moderními prvky jako zaslepené průduchy a horizontálně orientovaná světla. Spalovací A6 Avant zůstává věrné konvenčním liniím – s klasickými světly a širokou maskou chladiče, čímž podtrhuje dlouholetou tradici značky v segmentu prémiových kombíků.

Audi u nového A6 Avant 2025 znovu vsadilo na pokročilou světelnou technologii, která zaujme jak designem, tak funkcionalitou. Na přání jsou k dispozici digitální LED světlomety pro denní svícení, které využívají 48 segmentů LED v každém světlometu. Specifickým znakem Matrix LED světlometů je kryt z ušlechtilé oceli s šestiúhelníkovou perforací, pod nímž se ukrývá technologie digitálních světel.

Na zadní straně vozu se nachází druhá generace digitálních svítilen OLED, které jsou tvořeny 198 digitálními segmenty na každé straně. Tyto svítilny vytvářejí dynamické světelné efekty, přičemž speciální algoritmus neustále mění obraz na základě 396 segmentů. Nové digitální svítilny OLED zvyšují bezpečnost silničního provozu, díky funkcím jako je rozpoznávání přiblížení a komunikační světlo, které upozorní ostatní účastníky silničního provozu na potenciální nebezpečí, například v případě dopravní nehody nebo poruchy vozidla.

Novinka ze Stuttgartu měří 4,99 metru na délku a má rozvor 2927 milimetrů, přičemž bez vnějších zpětných zrcátek je široké téměř 1,88 metru. Pro pocit otevřenosti nabízí auto panoramatickou střechu s devíti segmenty, jejichž průsvitnost lze nastavit. Zavazadlový prostor má šířku 1050 mm a v základní konfiguraci pojme 503 litry, maximálně až 1534 litrů. I když objem není v segmentu největší, stále jde o slušnou kapacitu. Na palubní desce se nachází až tři displeje, z nichž dva mají úhlopříčky 11,9 a 14,5 palce, třetí 10,9“ je před spolujezdcem.

Na přání bude k dispozici i audiosystém Bang & Olufsen, přičemž vrcholná verze obsahuje reproduktory v opěrkách hlavy pro trojrozměrný zvuk, a to díky 16 nebo 20 reproduktorům, včetně subwooferu a zesilovače s výkonem 685 W nebo 810 W. Standardně bude v nabídce čtyřzónová klimatizace, která se postará o komfort v interiéru.

Naftový čtyřválec a benzínový šestiválec

Na začátku bude dostupné se dvěma pohonnými jednotkami, obě vybavené mild-hybridním systémem s elektromotorem o výkonu 18 kW a točivém momentu 230 Nm, napájeným 48V akumulátorem o kapacitě 1,7 kWh. Tento systém umožňuje rekuperaci s výkonem až 25 kW při zpomalování, což je výjimečné i mezi klasickými hybridy.

Základní variantou je čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 150 kW a 400 Nm, spojený s pohonem všech kol quattro ultra a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Druhou variantou je silnější šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 270 kW a 550 Nm, který je skvělou alternativou k dieselu 3.0 TDI. I tato verze využívá pohon všech kol quattro ultra a na přání může být vybavena sportovním diferenciálem quattro pro zadní nápravu.

Nový A6 Avant přichází s výkonným a flexibilním podvozkem, který nabídne tři varianty odpružení. Standardní odpružení poskytuje větší komfort než předchůdce, zatímco sportovní podvozek s nižší světlou výškou o 20 mm přináší sportovnější jízdní vlastnosti. Na přání je k dispozici adaptivní vzduchový podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, který upravuje světlou výšku v závislosti na jízdním režimu. V režimu dynamic se světlá výška sníží o dalších 10 mm, což zlepšuje aerodynamiku při vyšších rychlostech.

Systém řízení všech čtyř kol zajišťuje lepší manévrovatelnost a stabilitu. Při nižších rychlostech až do 60 km/h zadní kola zatáčejí v opačném směru k předním, což zkracuje průměr otáčení na 11,3 metru. Při vyšších rychlostech jsou zadní kola natáčena ve stejném směru jako přední, což zajišťuje stabilitu a lepší vedení vozu. Novinkou v Audi A6 Avant je také systém Brake Torque Vectoring, který selektivně přibrzďuje jednotlivá kola pro efektivní distribuci točivého momentu.

Video: Seznamte se s Audi A6 Avant | Audi

Vozidlo je vybaveno moderními technologiemi, včetně systému řízení brzdové soustavy iBRS, který nahrazuje tradiční hydraulický systém elektronickým ovládáním. U variant s mild-hybridní technologií MHEV plus tento systém vyhodnocuje, zda lze požadovaný brzdný účinek zajistit pomocí rekuperace elektromotoru. Multimediální systém využívá platformu Android Automotive, která umožňuje on-line aktualizace a stahování aplikací třetích stran, jako je Spotify nebo YouTube, bez nutnosti připojení mobilního telefonu.

Audi A6 Avant také přichází s bohatou nabídkou jízdních a bezpečnostních asistentů. Adaptivní asistent řízení plus, který kombinuje senzory s mapovými podklady a kolektivními daty z ostatních vozidel, pomáhá řidiči nejen s řízením v jízdním pruhu, ale i s udržením bezpečné vzdálenosti a přizpůsobováním rychlosti k dopravním podmínkám. V kolonách dokáže systém automaticky zastavit vozidlo a znovu jej rozjet, což přispívá k pohodlnější jízdě. Nové Audi A6 Avant bude vyráběno v závodě v Neckarsulmu a je již možné ho objednávat.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).