Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Nové Audi A6 Avant, které právě vstupuje na trh, přichází s tradičnějším designem, oproti elektrické variantě e-tron, která se pyšní moderními prvky jako zaslepené průduchy a horizontálně orientovaná světla. Spalovací A6 Avant zůstává věrné konvenčním liniím – s klasickými světly a širokou maskou chladiče, čímž podtrhuje dlouholetou tradici značky v segmentu prémiových kombíků.
Audi u nového A6 Avant 2025 znovu vsadilo na pokročilou světelnou technologii, která zaujme jak designem, tak funkcionalitou. Na přání jsou k dispozici digitální LED světlomety pro denní svícení, které využívají 48 segmentů LED v každém světlometu. Specifickým znakem Matrix LED světlometů je kryt z ušlechtilé oceli s šestiúhelníkovou perforací, pod nímž se ukrývá technologie digitálních světel.
Na zadní straně vozu se nachází druhá generace digitálních svítilen OLED, které jsou tvořeny 198 digitálními segmenty na každé straně. Tyto svítilny vytvářejí dynamické světelné efekty, přičemž speciální algoritmus neustále mění obraz na základě 396 segmentů. Nové digitální svítilny OLED zvyšují bezpečnost silničního provozu, díky funkcím jako je rozpoznávání přiblížení a komunikační světlo, které upozorní ostatní účastníky silničního provozu na potenciální nebezpečí, například v případě dopravní nehody nebo poruchy vozidla.
Novinka ze Stuttgartu měří 4,99 metru na délku a má rozvor 2927 milimetrů, přičemž bez vnějších zpětných zrcátek je široké téměř 1,88 metru. Pro pocit otevřenosti nabízí auto panoramatickou střechu s devíti segmenty, jejichž průsvitnost lze nastavit. Zavazadlový prostor má šířku 1050 mm a v základní konfiguraci pojme 503 litry, maximálně až 1534 litrů. I když objem není v segmentu největší, stále jde o slušnou kapacitu. Na palubní desce se nachází až tři displeje, z nichž dva mají úhlopříčky 11,9 a 14,5 palce, třetí 10,9“ je před spolujezdcem.
Na přání bude k dispozici i audiosystém Bang & Olufsen, přičemž vrcholná verze obsahuje reproduktory v opěrkách hlavy pro trojrozměrný zvuk, a to díky 16 nebo 20 reproduktorům, včetně subwooferu a zesilovače s výkonem 685 W nebo 810 W. Standardně bude v nabídce čtyřzónová klimatizace, která se postará o komfort v interiéru.
Na začátku bude dostupné se dvěma pohonnými jednotkami, obě vybavené mild-hybridním systémem s elektromotorem o výkonu 18 kW a točivém momentu 230 Nm, napájeným 48V akumulátorem o kapacitě 1,7 kWh. Tento systém umožňuje rekuperaci s výkonem až 25 kW při zpomalování, což je výjimečné i mezi klasickými hybridy.
Základní variantou je čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 150 kW a 400 Nm, spojený s pohonem všech kol quattro ultra a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Druhou variantou je silnější šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 270 kW a 550 Nm, který je skvělou alternativou k dieselu 3.0 TDI. I tato verze využívá pohon všech kol quattro ultra a na přání může být vybavena sportovním diferenciálem quattro pro zadní nápravu.
Nový A6 Avant přichází s výkonným a flexibilním podvozkem, který nabídne tři varianty odpružení. Standardní odpružení poskytuje větší komfort než předchůdce, zatímco sportovní podvozek s nižší světlou výškou o 20 mm přináší sportovnější jízdní vlastnosti. Na přání je k dispozici adaptivní vzduchový podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, který upravuje světlou výšku v závislosti na jízdním režimu. V režimu dynamic se světlá výška sníží o dalších 10 mm, což zlepšuje aerodynamiku při vyšších rychlostech.
Systém řízení všech čtyř kol zajišťuje lepší manévrovatelnost a stabilitu. Při nižších rychlostech až do 60 km/h zadní kola zatáčejí v opačném směru k předním, což zkracuje průměr otáčení na 11,3 metru. Při vyšších rychlostech jsou zadní kola natáčena ve stejném směru jako přední, což zajišťuje stabilitu a lepší vedení vozu. Novinkou v Audi A6 Avant je také systém Brake Torque Vectoring, který selektivně přibrzďuje jednotlivá kola pro efektivní distribuci točivého momentu.
Video: Seznamte se s Audi A6 Avant | Audi
Vozidlo je vybaveno moderními technologiemi, včetně systému řízení brzdové soustavy iBRS, který nahrazuje tradiční hydraulický systém elektronickým ovládáním. U variant s mild-hybridní technologií MHEV plus tento systém vyhodnocuje, zda lze požadovaný brzdný účinek zajistit pomocí rekuperace elektromotoru. Multimediální systém využívá platformu Android Automotive, která umožňuje on-line aktualizace a stahování aplikací třetích stran, jako je Spotify nebo YouTube, bez nutnosti připojení mobilního telefonu.
Audi A6 Avant také přichází s bohatou nabídkou jízdních a bezpečnostních asistentů. Adaptivní asistent řízení plus, který kombinuje senzory s mapovými podklady a kolektivními daty z ostatních vozidel, pomáhá řidiči nejen s řízením v jízdním pruhu, ale i s udržením bezpečné vzdálenosti a přizpůsobováním rychlosti k dopravním podmínkám. V kolonách dokáže systém automaticky zastavit vozidlo a znovu jej rozjet, což přispívá k pohodlnější jízdě. Nové Audi A6 Avant bude vyráběno v závodě v Neckarsulmu a je již možné ho objednávat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.