Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Nové Audi A6 Avant, které právě vstupuje na trh, přichází s tradičnějším designem, oproti elektrické variantě e-tron, která se pyšní moderními prvky jako zaslepené průduchy a horizontálně orientovaná světla. Spalovací A6 Avant zůstává věrné konvenčním liniím – s klasickými světly a širokou maskou chladiče, čímž podtrhuje dlouholetou tradici značky v segmentu prémiových kombíků.
Audi u nového A6 Avant 2025 znovu vsadilo na pokročilou světelnou technologii, která zaujme jak designem, tak funkcionalitou. Na přání jsou k dispozici digitální LED světlomety pro denní svícení, které využívají 48 segmentů LED v každém světlometu. Specifickým znakem Matrix LED světlometů je kryt z ušlechtilé oceli s šestiúhelníkovou perforací, pod nímž se ukrývá technologie digitálních světel.
Na zadní straně vozu se nachází druhá generace digitálních svítilen OLED, které jsou tvořeny 198 digitálními segmenty na každé straně. Tyto svítilny vytvářejí dynamické světelné efekty, přičemž speciální algoritmus neustále mění obraz na základě 396 segmentů. Nové digitální svítilny OLED zvyšují bezpečnost silničního provozu, díky funkcím jako je rozpoznávání přiblížení a komunikační světlo, které upozorní ostatní účastníky silničního provozu na potenciální nebezpečí, například v případě dopravní nehody nebo poruchy vozidla.
Novinka ze Stuttgartu měří 4,99 metru na délku a má rozvor 2927 milimetrů, přičemž bez vnějších zpětných zrcátek je široké téměř 1,88 metru. Pro pocit otevřenosti nabízí auto panoramatickou střechu s devíti segmenty, jejichž průsvitnost lze nastavit. Zavazadlový prostor má šířku 1050 mm a v základní konfiguraci pojme 503 litry, maximálně až 1534 litrů. I když objem není v segmentu největší, stále jde o slušnou kapacitu. Na palubní desce se nachází až tři displeje, z nichž dva mají úhlopříčky 11,9 a 14,5 palce, třetí 10,9“ je před spolujezdcem.
Na přání bude k dispozici i audiosystém Bang & Olufsen, přičemž vrcholná verze obsahuje reproduktory v opěrkách hlavy pro trojrozměrný zvuk, a to díky 16 nebo 20 reproduktorům, včetně subwooferu a zesilovače s výkonem 685 W nebo 810 W. Standardně bude v nabídce čtyřzónová klimatizace, která se postará o komfort v interiéru.
Na začátku bude dostupné se dvěma pohonnými jednotkami, obě vybavené mild-hybridním systémem s elektromotorem o výkonu 18 kW a točivém momentu 230 Nm, napájeným 48V akumulátorem o kapacitě 1,7 kWh. Tento systém umožňuje rekuperaci s výkonem až 25 kW při zpomalování, což je výjimečné i mezi klasickými hybridy.
Základní variantou je čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 150 kW a 400 Nm, spojený s pohonem všech kol quattro ultra a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Druhou variantou je silnější šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 270 kW a 550 Nm, který je skvělou alternativou k dieselu 3.0 TDI. I tato verze využívá pohon všech kol quattro ultra a na přání může být vybavena sportovním diferenciálem quattro pro zadní nápravu.
Nový A6 Avant přichází s výkonným a flexibilním podvozkem, který nabídne tři varianty odpružení. Standardní odpružení poskytuje větší komfort než předchůdce, zatímco sportovní podvozek s nižší světlou výškou o 20 mm přináší sportovnější jízdní vlastnosti. Na přání je k dispozici adaptivní vzduchový podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, který upravuje světlou výšku v závislosti na jízdním režimu. V režimu dynamic se světlá výška sníží o dalších 10 mm, což zlepšuje aerodynamiku při vyšších rychlostech.
Systém řízení všech čtyř kol zajišťuje lepší manévrovatelnost a stabilitu. Při nižších rychlostech až do 60 km/h zadní kola zatáčejí v opačném směru k předním, což zkracuje průměr otáčení na 11,3 metru. Při vyšších rychlostech jsou zadní kola natáčena ve stejném směru jako přední, což zajišťuje stabilitu a lepší vedení vozu. Novinkou v Audi A6 Avant je také systém Brake Torque Vectoring, který selektivně přibrzďuje jednotlivá kola pro efektivní distribuci točivého momentu.
Video: Seznamte se s Audi A6 Avant | Audi
Vozidlo je vybaveno moderními technologiemi, včetně systému řízení brzdové soustavy iBRS, který nahrazuje tradiční hydraulický systém elektronickým ovládáním. U variant s mild-hybridní technologií MHEV plus tento systém vyhodnocuje, zda lze požadovaný brzdný účinek zajistit pomocí rekuperace elektromotoru. Multimediální systém využívá platformu Android Automotive, která umožňuje on-line aktualizace a stahování aplikací třetích stran, jako je Spotify nebo YouTube, bez nutnosti připojení mobilního telefonu.
Audi A6 Avant také přichází s bohatou nabídkou jízdních a bezpečnostních asistentů. Adaptivní asistent řízení plus, který kombinuje senzory s mapovými podklady a kolektivními daty z ostatních vozidel, pomáhá řidiči nejen s řízením v jízdním pruhu, ale i s udržením bezpečné vzdálenosti a přizpůsobováním rychlosti k dopravním podmínkám. V kolonách dokáže systém automaticky zastavit vozidlo a znovu jej rozjet, což přispívá k pohodlnější jízdě. Nové Audi A6 Avant bude vyráběno v závodě v Neckarsulmu a je již možné ho objednávat.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?