Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Dozorčí rada Porsche rozhodla pověřit svého předsedu Wolfganga Porscheho, aby vedl jednání s Lutzem Meschkem a Detlevem von Platenem ohledně jejich odchodu z představenstva. Tato informace byla zveřejněna v sobotu 1. února 2025 v ad hoc oznámení společnosti, a to poté, co tuto informaci přinesl německý deník "Bild".
Oficiální stanovisko společnosti zní: "Předseda dozorčí rady byl pověřen, aby jednal o přátelském předčasném odchodu z výkonné rady." Tato informace byla zveřejněna v souladu s článkem 17 nařízení (EU) č. 596/2014 jako interní zpráva, což zdůrazňuje její důležitost pro kapitálový trh.
Podle zprávy v deníku "Bild" čelí Lutz Meschke, místopředseda představenstva Porsche zodpovědný za finance a IT, a Detlev von Platen, člen představenstva odpovědný za prodej a marketing, zvýšené interní kritice kvůli ekonomickým problémům společnosti.
Porsche se potýká s poklesem prodeje a klesající cenou akcií, přičemž problémy na čínském trhu jsou obzvlášť vážné. V roce 2024 se prodeje v Číně propadly o 28 %, což vyvíjí tlak zejména na von Platen. Porsche již dříve odvolalo šéfa čínské divize Michaela Kirsche a generální ředitel Oliver Blume převzal větší zodpovědnost za čínský trh.
Porsche čelí vnitřnímu napětí a ekonomickým problémům, včetně klesajících prodejů, zejména v Číně, a nutnosti šetřit 1,5 miliardy eur kvůli zvýšeným nákladům a problémům s dodavatelským řetězcem.
Vztah mezi místopředsedou Lutzem Meschkem a generálním ředitelem Oliverem Blumeem je napjatý, přičemž Meschkeho ambice na post předsedy Porsche a Blumeovy kontroverzní kroky zvyšují napětí v koncernu. Dozorčí rada zvažuje předčasný odchod některých členů představenstva, což by mohlo Blumeovi poskytnout "prostor k nadechnutí".
Vedení Porsche musí čelit výzvám, včetně nutnosti provést strategické změny a úspory.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?