Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Dozorčí rada Porsche rozhodla pověřit svého předsedu Wolfganga Porscheho, aby vedl jednání s Lutzem Meschkem a Detlevem von Platenem ohledně jejich odchodu z představenstva. Tato informace byla zveřejněna v sobotu 1. února 2025 v ad hoc oznámení společnosti, a to poté, co tuto informaci přinesl německý deník "Bild".
Oficiální stanovisko společnosti zní: "Předseda dozorčí rady byl pověřen, aby jednal o přátelském předčasném odchodu z výkonné rady." Tato informace byla zveřejněna v souladu s článkem 17 nařízení (EU) č. 596/2014 jako interní zpráva, což zdůrazňuje její důležitost pro kapitálový trh.
Podle zprávy v deníku "Bild" čelí Lutz Meschke, místopředseda představenstva Porsche zodpovědný za finance a IT, a Detlev von Platen, člen představenstva odpovědný za prodej a marketing, zvýšené interní kritice kvůli ekonomickým problémům společnosti.
Porsche se potýká s poklesem prodeje a klesající cenou akcií, přičemž problémy na čínském trhu jsou obzvlášť vážné. V roce 2024 se prodeje v Číně propadly o 28 %, což vyvíjí tlak zejména na von Platen. Porsche již dříve odvolalo šéfa čínské divize Michaela Kirsche a generální ředitel Oliver Blume převzal větší zodpovědnost za čínský trh.
Porsche čelí vnitřnímu napětí a ekonomickým problémům, včetně klesajících prodejů, zejména v Číně, a nutnosti šetřit 1,5 miliardy eur kvůli zvýšeným nákladům a problémům s dodavatelským řetězcem.
Vztah mezi místopředsedou Lutzem Meschkem a generálním ředitelem Oliverem Blumeem je napjatý, přičemž Meschkeho ambice na post předsedy Porsche a Blumeovy kontroverzní kroky zvyšují napětí v koncernu. Dozorčí rada zvažuje předčasný odchod některých členů představenstva, což by mohlo Blumeovi poskytnout "prostor k nadechnutí".
Vedení Porsche musí čelit výzvám, včetně nutnosti provést strategické změny a úspory.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.