Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Modernizace nejprodávanějšího vozu roku 2023 se opozdila, což se mohlo podepsat na slabších prodejích v roce 2024. Facelift inspirovaný Cybertruckem však může zájem znovu nastartovat.
Vylepšená verze elektrického SUV Tesla model Y Juniper přináší lepší zvukovou izolaci díky tlustším oknům, ventilovaná přední sedadla, elektrické sklápění zadních opěradel a kvalitnější materiály v interiéru.
Ceny pro český trh naznačují, že Tesla Model Y vychází cenově výhodněji než modernizovaná Škoda Enyaq, která v Česku nasadila agresivní cenovou politiku. Enyaq sice nabídne konkurenceschopnou cenu, ale zaostává ve výkonu – například základní verze Enyaq 60 za 1 015 000 Kč disponuje pouze 150 kW, zatímco Tesla Y ve své nejdostupnější variantě nabízí výkon 220 kW.
Škoda Enyaq 85 s pohonem zadních kol a výkonem 210 kW začíná na ceně 1 130 000 Kč, za verzi s pohonem všech kol si zákazníci připlatí dalších 60 000 Kč.
Tesla Model Y nabízí jen omezené množství příplatků – například metalické laky od 33 000 Kč, tažné zařízení za 36 000 Kč či autonomní řízení, kde základní varianta stojí 100 000 Kč a pokročilejší 200 000 Kč. Za interiér v bílé barvě si Tesla účtuje 32 000 Kč.
Tesla Model Y prošla výraznou modernizací, která zlepšuje nejen aerodynamiku, ale i komfort jízdy. Nový design světel inspirovaný Cybertruckem přidává vozu futuristický vzhled, zatímco interiér získal kvalitnější materiály a ergonomičtější ovládání. Důležitou změnou je vylepšené odhlučnění díky akustickému sklu a novým tlumicím materiálům.
Cestující na zadních sedadlech nyní mají vlastní dotykovou obrazovku s ovládáním klimatizace a zábavními funkcemi. Tesla také posílila nabíjecí možnosti, přidala výkonnější Wi-Fi a zlepšila funkčnost virtuálního klíče.
V Česku je k dispozici verze Tesly Model Y označená jako Launch Series, která zahrnuje variantu Long Range s pohonem všech čtyř kol a v plné výbavě. Tato specifikace nabídne dojezd 568 km, zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximální rychlost 201 km/h. Cena začíná na 1 555 400 korunách, ale v plné výbavě se dostanete na částku 1 655 000 korun. Důležité je poznamenat, že jde o kompletní výbavu.
V brzké době se očekávají i levnější varianty s menší baterií a jedním elektromotorem, což sníží cenu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?