Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
V červnu 2022 Apple odhalil novou verzi svého systému CarPlay a představil spolupráci s řadou renomovaných automobilek, včetně Audi, Land Rover, Ford, Mercedes a Volvo. Od té doby se automobiloví nadšenci a odborníci netrpělivě ptají, kdy se nový CarPlay dostane na trh. Nyní se objevují silné indicie, že jeho oficiální spuštění by mohlo být za rohem.
Podle informací od „MacRumors“ a dalších zdrojů, Apple podal různé dokumenty u Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) na ochranu designu nového softwarového systému. Mezi těmito dokumenty jsou i obrázky, které ukazují nástroje a návrhy rozhraní pro novou generaci CarPlay. To naznačuje, že Apple se blíží k finálním přípravám na oficiální uvedení systému.
Zveřejněné skici nenabízejí mnoho nových informací o samotném systému, ale přece jen si zaslouží pozornost jeden zajímavý detail: logo Audi, které je jasně vidět na displeji virtuálního sdruženého přístroje. To by mohlo naznačovat, že německá automobilka, patřící do koncernu VW, bude hrát klíčovou roli při implementaci nové verze CarPlay.
I přes nové informace zůstává stále nejasné, kdy nový CarPlay skutečně uvidí světlo světa. Apple uváděl, že nový systém představí na konci roku 2024. To se ale nestalo.
Apple nekomunikuje ohledně nového CarPlay, přičemž pokusy webu Motor1 o kontaktování společnosti se setkaly s nulovou odezvou. E-maily a telefonní hovory na mediální oddělení a zákaznickou linku nás vedly pouze k dalším e-mailovým pokynům. Tato mlčenlivost není příznivá pro budoucnost technologie.
Nový CarPlay slibuje přizpůsobitelný a více obrazovkový zážitek, který zahrnuje digitální displeje pro řízení a integraci funkcí jako je ovládání teploty a adaptivní tempomat. Tato ambiciózní změna vyžaduje úzkou spolupráci s výrobci automobilů, což se ukazuje jako problém, zejména u značek jako General Motors. Některé automobilky, jako Porsche a Aston Martin, byly zmíněny jako partneři, ale ani jedna neodpověděla na žádost o aktualizaci.
Znamená to, že Apple opouští svůj ambiciózní systém? Lidé z 9to5Mac si to nemyslí. V nedávné zprávě tvrdí, že našli několik odkazů na „CarPlayHybridInstrument“ v kódu iOS 18.3 beta 2, který byl vydán vývojářům 7. ledna. To by mohlo odkazovat na funkci více obrazovek, kterou Apple popsal pro nový CarPlay, což naznačuje práce stále pokračují. Nebo to může být nová funkce pro stávající systém. Dokud Apple nepromluví, nikdo neví.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.