Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
V červnu 2022 Apple odhalil novou verzi svého systému CarPlay a představil spolupráci s řadou renomovaných automobilek, včetně Audi, Land Rover, Ford, Mercedes a Volvo. Od té doby se automobiloví nadšenci a odborníci netrpělivě ptají, kdy se nový CarPlay dostane na trh. Nyní se objevují silné indicie, že jeho oficiální spuštění by mohlo být za rohem.
Podle informací od „MacRumors“ a dalších zdrojů, Apple podal různé dokumenty u Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) na ochranu designu nového softwarového systému. Mezi těmito dokumenty jsou i obrázky, které ukazují nástroje a návrhy rozhraní pro novou generaci CarPlay. To naznačuje, že Apple se blíží k finálním přípravám na oficiální uvedení systému.
Zveřejněné skici nenabízejí mnoho nových informací o samotném systému, ale přece jen si zaslouží pozornost jeden zajímavý detail: logo Audi, které je jasně vidět na displeji virtuálního sdruženého přístroje. To by mohlo naznačovat, že německá automobilka, patřící do koncernu VW, bude hrát klíčovou roli při implementaci nové verze CarPlay.
I přes nové informace zůstává stále nejasné, kdy nový CarPlay skutečně uvidí světlo světa. Apple uváděl, že nový systém představí na konci roku 2024. To se ale nestalo.
Apple nekomunikuje ohledně nového CarPlay, přičemž pokusy webu Motor1 o kontaktování společnosti se setkaly s nulovou odezvou. E-maily a telefonní hovory na mediální oddělení a zákaznickou linku nás vedly pouze k dalším e-mailovým pokynům. Tato mlčenlivost není příznivá pro budoucnost technologie.
Nový CarPlay slibuje přizpůsobitelný a více obrazovkový zážitek, který zahrnuje digitální displeje pro řízení a integraci funkcí jako je ovládání teploty a adaptivní tempomat. Tato ambiciózní změna vyžaduje úzkou spolupráci s výrobci automobilů, což se ukazuje jako problém, zejména u značek jako General Motors. Některé automobilky, jako Porsche a Aston Martin, byly zmíněny jako partneři, ale ani jedna neodpověděla na žádost o aktualizaci.
Znamená to, že Apple opouští svůj ambiciózní systém? Lidé z 9to5Mac si to nemyslí. V nedávné zprávě tvrdí, že našli několik odkazů na „CarPlayHybridInstrument“ v kódu iOS 18.3 beta 2, který byl vydán vývojářům 7. ledna. To by mohlo odkazovat na funkci více obrazovek, kterou Apple popsal pro nový CarPlay, což naznačuje práce stále pokračují. Nebo to může být nová funkce pro stávající systém. Dokud Apple nepromluví, nikdo neví.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?