Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Elektromobilita je dnes na vzestupu, ale elektrická vozidla tu byla už před více než sto lety. V období „mosazné éry“ na přelomu 19. a 20. století prodávala automobilka Baker Motor Vehicle Company elektromobily Baker Electrics. Tyto vozy, které dosahovaly maximální rychlosti 40 km/h, byly spíše vozíky bez koňského pohonu. Tehdy odborníci a veřejnost věřili, že elektrický pohon bude pro osobní dopravu klíčový, než se objevil spalovací motor s dlouhým dojezdem a rychlým tankováním, který převládl.
Zajímavostí je, že Škoda Auto vyvinula elektromobil již v roce 1944. Byl vybaven dobíjecími alkalicko-ocelovými bateriemi, které se nabíjely během noci levnější elektřinou. V případě potřeby bylo možné baterie snadno vyměnit za plně nabitou sadu. Tento vynález se však neuchytil, což lze vidět na aktuální nabídce automobilky, stejně jako u dalších značek. Situace ale v posledních dvou letech se výrazně mění.
Video: Elektromobil Škoda 1944 | YouTube
Navzdory minulosti elektromobilů jsme dnes skutečně svědky vzestupu elektromobility. S rostoucími nároky na ekologičnost a udržitelnost se automobilky zaměřují na vývoj moderních elektrických vozidel, která mají stále širší okruh zájemců. Tento trend, který se zrychluje s vývojem baterií a dobíjecí infrastruktury, naznačuje příchod zlatého věku elektromobility.
Elektromobily už nejsou jen zkouškou technologických inovací, ale jsou připravené stát se dominantní silou na silnicích. Vzhledem k rychlému vývoji baterií, autonomních systémů a infrastruktury dobíjení můžeme očekávat, že brzy budou elektromobily dostupné širší veřejnosti a stanou se běžnou součástí automobilového trhu.
Na cestě k zlatému věku elektromobility tedy stojí nejen technologie, ale i změna mentality spotřebitelů. Mnohé automobilky se dnes zaměřují na zvýšení dostupnosti a atraktivity elektrických vozidel, což může znamenat obrovský posun ve způsobu, jakým vnímáme osobní dopravu a ekologické alternativy pro budoucnost.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.