Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Elektromobilita je dnes na vzestupu, ale elektrická vozidla tu byla už před více než sto lety. V období „mosazné éry“ na přelomu 19. a 20. století prodávala automobilka Baker Motor Vehicle Company elektromobily Baker Electrics. Tyto vozy, které dosahovaly maximální rychlosti 40 km/h, byly spíše vozíky bez koňského pohonu. Tehdy odborníci a veřejnost věřili, že elektrický pohon bude pro osobní dopravu klíčový, než se objevil spalovací motor s dlouhým dojezdem a rychlým tankováním, který převládl.
Zajímavostí je, že Škoda Auto vyvinula elektromobil již v roce 1944. Byl vybaven dobíjecími alkalicko-ocelovými bateriemi, které se nabíjely během noci levnější elektřinou. V případě potřeby bylo možné baterie snadno vyměnit za plně nabitou sadu. Tento vynález se však neuchytil, což lze vidět na aktuální nabídce automobilky, stejně jako u dalších značek. Situace ale v posledních dvou letech se výrazně mění.
Video: Elektromobil Škoda 1944 | YouTube
Navzdory minulosti elektromobilů jsme dnes skutečně svědky vzestupu elektromobility. S rostoucími nároky na ekologičnost a udržitelnost se automobilky zaměřují na vývoj moderních elektrických vozidel, která mají stále širší okruh zájemců. Tento trend, který se zrychluje s vývojem baterií a dobíjecí infrastruktury, naznačuje příchod zlatého věku elektromobility.
Elektromobily už nejsou jen zkouškou technologických inovací, ale jsou připravené stát se dominantní silou na silnicích. Vzhledem k rychlému vývoji baterií, autonomních systémů a infrastruktury dobíjení můžeme očekávat, že brzy budou elektromobily dostupné širší veřejnosti a stanou se běžnou součástí automobilového trhu.
Na cestě k zlatému věku elektromobility tedy stojí nejen technologie, ale i změna mentality spotřebitelů. Mnohé automobilky se dnes zaměřují na zvýšení dostupnosti a atraktivity elektrických vozidel, což může znamenat obrovský posun ve způsobu, jakým vnímáme osobní dopravu a ekologické alternativy pro budoucnost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?