Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Elektromobilita je dnes na vzestupu, ale elektrická vozidla tu byla už před více než sto lety. V období „mosazné éry“ na přelomu 19. a 20. století prodávala automobilka Baker Motor Vehicle Company elektromobily Baker Electrics. Tyto vozy, které dosahovaly maximální rychlosti 40 km/h, byly spíše vozíky bez koňského pohonu. Tehdy odborníci a veřejnost věřili, že elektrický pohon bude pro osobní dopravu klíčový, než se objevil spalovací motor s dlouhým dojezdem a rychlým tankováním, který převládl.
Zajímavostí je, že Škoda Auto vyvinula elektromobil již v roce 1944. Byl vybaven dobíjecími alkalicko-ocelovými bateriemi, které se nabíjely během noci levnější elektřinou. V případě potřeby bylo možné baterie snadno vyměnit za plně nabitou sadu. Tento vynález se však neuchytil, což lze vidět na aktuální nabídce automobilky, stejně jako u dalších značek. Situace ale v posledních dvou letech se výrazně mění.
Video: Elektromobil Škoda 1944 | YouTube
Navzdory minulosti elektromobilů jsme dnes skutečně svědky vzestupu elektromobility. S rostoucími nároky na ekologičnost a udržitelnost se automobilky zaměřují na vývoj moderních elektrických vozidel, která mají stále širší okruh zájemců. Tento trend, který se zrychluje s vývojem baterií a dobíjecí infrastruktury, naznačuje příchod zlatého věku elektromobility.
Elektromobily už nejsou jen zkouškou technologických inovací, ale jsou připravené stát se dominantní silou na silnicích. Vzhledem k rychlému vývoji baterií, autonomních systémů a infrastruktury dobíjení můžeme očekávat, že brzy budou elektromobily dostupné širší veřejnosti a stanou se běžnou součástí automobilového trhu.
Na cestě k zlatému věku elektromobility tedy stojí nejen technologie, ale i změna mentality spotřebitelů. Mnohé automobilky se dnes zaměřují na zvýšení dostupnosti a atraktivity elektrických vozidel, což může znamenat obrovský posun ve způsobu, jakým vnímáme osobní dopravu a ekologické alternativy pro budoucnost.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.