Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Elektromobilita je dnes na vzestupu, ale elektrická vozidla tu byla už před více než sto lety. V období „mosazné éry“ na přelomu 19. a 20. století prodávala automobilka Baker Motor Vehicle Company elektromobily Baker Electrics. Tyto vozy, které dosahovaly maximální rychlosti 40 km/h, byly spíše vozíky bez koňského pohonu. Tehdy odborníci a veřejnost věřili, že elektrický pohon bude pro osobní dopravu klíčový, než se objevil spalovací motor s dlouhým dojezdem a rychlým tankováním, který převládl.
Zajímavostí je, že Škoda Auto vyvinula elektromobil již v roce 1944. Byl vybaven dobíjecími alkalicko-ocelovými bateriemi, které se nabíjely během noci levnější elektřinou. V případě potřeby bylo možné baterie snadno vyměnit za plně nabitou sadu. Tento vynález se však neuchytil, což lze vidět na aktuální nabídce automobilky, stejně jako u dalších značek. Situace ale v posledních dvou letech se výrazně mění.
Video: Elektromobil Škoda 1944 | YouTube
Navzdory minulosti elektromobilů jsme dnes skutečně svědky vzestupu elektromobility. S rostoucími nároky na ekologičnost a udržitelnost se automobilky zaměřují na vývoj moderních elektrických vozidel, která mají stále širší okruh zájemců. Tento trend, který se zrychluje s vývojem baterií a dobíjecí infrastruktury, naznačuje příchod zlatého věku elektromobility.
Elektromobily už nejsou jen zkouškou technologických inovací, ale jsou připravené stát se dominantní silou na silnicích. Vzhledem k rychlému vývoji baterií, autonomních systémů a infrastruktury dobíjení můžeme očekávat, že brzy budou elektromobily dostupné širší veřejnosti a stanou se běžnou součástí automobilového trhu.
Na cestě k zlatému věku elektromobility tedy stojí nejen technologie, ale i změna mentality spotřebitelů. Mnohé automobilky se dnes zaměřují na zvýšení dostupnosti a atraktivity elektrických vozidel, což může znamenat obrovský posun ve způsobu, jakým vnímáme osobní dopravu a ekologické alternativy pro budoucnost.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?