Automobilka Roll-Royce nejprve vozidla třídy SUV zásadně odmítala, ovšem nakonec podlehla volání trhu a připravila stroj, který by se měl stát vrcholem luxusu ve své třídě. Kolo se jménem Cullinan byl dosud přísně utajovaným projektem, který jsme si bez maskovací folie neměli šanci prohlédnout, ovšem ani Rolls-Royce nedokázal zabránit úniku prvních snímků na veřejnost.
Fotografie, kterou na Twitteru sdílel uživatel s přezdívkou FerD, vůbec poprvé zachycuje Cullinan v plné kráse a bez jakéhokoliv náznaku maskování. Původ fotografie zatím není známý, ovšem mohlo by se jednat o snímek pořízený během soukromé premiéry pro potencionální zákazníky.
Díky absenci maskování je krásně vidět, že Cullinan bude dalším z nezaměnitelných vozidel automobilky Rolls-Royce, za což vděčí jak výrazné mřížce chladiče, tak sošce Spirit of Ecstasy a stylovým světlometům podobným poslední generaci Phantomu. Na rozdíl od Phantomu, který je poněkud uhlazenější, však Cullinan nese řadu hranatějších tvarů, což mu ovšem v segmentu SUV jistě nebude na škodu.
V současnosti máme k dispozici pouze fotografii přední části, která jansě ukazuje tradiční tvary kapoty a unikátní nárazník s výraznými nádechy pro přívod vzduchu. V zadní části však můžeme vidět i tzv. sebevražedné dveře, které se otevírají proti směru jízdy.
Vůz, který by měl být odhalen již zanedlouho, by měl být podle dosavadních tvrzení jedním z nejluxusnějších "crossoverů" na světě. Pod karoserií se má ukrývat unikátní hliníková platforma a za připomenutí jistě stojí i fakt, že Cullinan bude prvním Rollsem s pohonem všech kol.
Cullinan...;-) pic.twitter.com/F9OFomaw49
— FerD (@Ferdfanpage) 8. května 2018
Kompletní specifikace sice zatím neznáme, ovšem podle odhadů bychom se mohli dočkat twin-turbo 6.75 litrového motoru V12 o výkonu cca 420 kW (570 k) s točivým momentem až 900 Nm.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?