Automobilka Roll-Royce nejprve vozidla třídy SUV zásadně odmítala, ovšem nakonec podlehla volání trhu a připravila stroj, který by se měl stát vrcholem luxusu ve své třídě. Kolo se jménem Cullinan byl dosud přísně utajovaným projektem, který jsme si bez maskovací folie neměli šanci prohlédnout, ovšem ani Rolls-Royce nedokázal zabránit úniku prvních snímků na veřejnost.
Fotografie, kterou na Twitteru sdílel uživatel s přezdívkou FerD, vůbec poprvé zachycuje Cullinan v plné kráse a bez jakéhokoliv náznaku maskování. Původ fotografie zatím není známý, ovšem mohlo by se jednat o snímek pořízený během soukromé premiéry pro potencionální zákazníky.
Díky absenci maskování je krásně vidět, že Cullinan bude dalším z nezaměnitelných vozidel automobilky Rolls-Royce, za což vděčí jak výrazné mřížce chladiče, tak sošce Spirit of Ecstasy a stylovým světlometům podobným poslední generaci Phantomu. Na rozdíl od Phantomu, který je poněkud uhlazenější, však Cullinan nese řadu hranatějších tvarů, což mu ovšem v segmentu SUV jistě nebude na škodu.
V současnosti máme k dispozici pouze fotografii přední části, která jansě ukazuje tradiční tvary kapoty a unikátní nárazník s výraznými nádechy pro přívod vzduchu. V zadní části však můžeme vidět i tzv. sebevražedné dveře, které se otevírají proti směru jízdy.
Vůz, který by měl být odhalen již zanedlouho, by měl být podle dosavadních tvrzení jedním z nejluxusnějších "crossoverů" na světě. Pod karoserií se má ukrývat unikátní hliníková platforma a za připomenutí jistě stojí i fakt, že Cullinan bude prvním Rollsem s pohonem všech kol.
Cullinan...;-) pic.twitter.com/F9OFomaw49
— FerD (@Ferdfanpage) 8. května 2018
Kompletní specifikace sice zatím neznáme, ovšem podle odhadů bychom se mohli dočkat twin-turbo 6.75 litrového motoru V12 o výkonu cca 420 kW (570 k) s točivým momentem až 900 Nm.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?