Minulý měsíc nás Ferrari vcelku zaskočilo odhalením nového modelu Portofino, které má nahradit stávající model California T. Oficiální prezentace modelu by se měla konat až příští měsíc na autosalonu ve Frankfurtu, ovšem už nyní se na veřejnost dostaly záběry tohoto vozu ze silnic.
Přesněji řečeno, jde o záběry pořízené ve slovinském městě Koper, kde se pro vůz natáčely reklamní spoty. Kár krátkých záběrů nic nového neodhaluje, ovšem můžeme si vůz prohlédnout opět z jiného úhlu a konečně také během jízdy.
Názory na eleganci vozu se rozcházejí, ovšem podle nás se Ferrari za Portofino rozhodně nemusí stydět. Pod jeho kapotou je navíc zcela přepracovaný a dvakrát přeplňovaný motor o objemu 3.9 litru.
Podle webu CarScoops bychom se tak mohli dočkat výkonu zhruba 590 koní a točivého momentu cca 760 Nm. Díky tomu by pak nové Portofino mělo být schopné akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhých 3.5 sekundy a maximální rychlost by měla atakovat 320 km/h.
Na přesné technické údaje si ale budeme muset počkat až do oficiálního představení na autosalonu ve Frankfurtu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?