Není žádnou novinkou, že Land Rover se po 67 letech rozhodl dopřát svému legendárnímu modelu Defender novou generaci. Její vývoj byl však dlouhou dobu odkládán a o technice i podobě se stále vedou jen spekulace. Do těch by však brzy mohli vnést trochu světla různí pozorovatelé z Velké Británie, po které už se prohání první prototyp.
Na obrázcích, které se nám podařilo získat z videa nahraného na YouTube před necelou hodinou, můžete vidět speciální testovací exemplář, který se skládá z podvozku nového Defenderu, na kterém je nasazena kabina modelu Range Roveru. Automobilka se tak poměrně úspěšně snaží maskovat všechny charakteristické křivky a rysy.
Jedinou použitelnou informací z nových fotografií je tak rozvor náprav. My už ale díky webu AutoCar víme, že nový model nabídne, stejně jako jeho předchůdci, minimálně dvě délkové varianty. Kratší '90' a delší '110'. Obě však pod svou karoserií nabídnou ty nejmodernější technologie jak pro jízdu na silnici, tak hlavně pro jízdu v terénu.
Ovládací a kontrolní systémy by měly být adaptovány jak z modelu Discovery, tak z nejnovějšího modelu Velar. Díky dlouhodobému vývoji na poli různých asistenčních systému, mezi kterými nechybí asistent pro sjíždění kopců nebo systém Terrain Response, by se nový Defender rád stal králem mezi pořádnými off-roady.
S tím by měla pomoci i řada technologických vylepšení, mezi kterými by údajně neměl chybět ani hybridní pohon. Elektřina v rozvodné síti Defenderu by tak mohla pomoci při zvládání těch nejtěžších překážek.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?