Elektrická motorka EcoWheel Diabel představuje moderní dopravní prostředek, který kombinuje elektrický motor, levný provoz a atraktivní design. Dnešní recenze se podrobně zaměří na její technické parametry, jízdní vlastnosti a další aspekty, které dělají z tohoto modelu zajímavou volbu pro příznivce efektivní mobility.
Základní technické údaje
Diabel je vybavena elektromotorem o výkonu 10 kW, což z ní dělá jednu z nejvýkonnějších elektrických motorek ve své třídě. Tento motor poskytuje dostatek síly pro svižnou jízdu ve městě, ale neztratí se ani mimo něj. Maximální rychlost činí 120 km/h. Baterie s kapacitou 120 Ah umožňuje dlouhý dojezd na jedno nabití – až 200 km v závislosti na jízdních podmínkách a stylu jízdy.
Jednou z největších výhod je, že jí můžete řídit i s řidičákem skupiny B, takže se dá nazvat alternativou ke skútru a to i přesto, že se z pohledu designu rovnat nemohou. Diabel působí mnohem drsnějším a mohutnějším dojmem. Někdo, kdo se ve světě motorek příliš nepohybuje, by si ji velice snadno mohl splést i s ostrou silniční motorkou, která hravě zvládá jezdit rychlostí nad 300 km/h.
Design
Na první pohled zaujme svým agresivním designem, který dává najevo, že se jedná o motorku, která není jen o ekologickém provozu, ale i o stylu. Ostře řezané linie, robustně vypadající rám a sportovní vzhled z ní činí atraktivní volbu pro ty, kteří hledají nejen funkčnost, ale i estetiku. Motorka je vybavena LED světlomety, které perfektně ladí k celkovému futuristickému vzhledu. Na palubě nechybí displej, který poskytuje přehledné informace o rychlosti a stavu baterie. Díky tomu má jezdec všechny potřebné údaje vždy po ruce.
Nabíjení a dojezd
Jednou z klíčových výhod elektrických motorek je jejich jednoduché a pohodlné nabíjení. Je zde baterie, kterou lze nabíjet jak doma, tak i na veřejných nabíjecích stanicích. Plné nabití baterie trvá přibližně 6-8 hodin při použití běžné domácí zásuvky. To znamená, že motorku můžete pohodlně nabít přes noc a ráno vyrazit na cesty s plně nabitou baterií. Pokud máte přístup k rychlonabíjecí stanici, doba nabíjení se může výrazně zkrátit. S plně nabitou baterií nabízí dojezd až 200 km, což je více než dostatečné pro každodenní používání, ať už se jedná o dojíždění do práce nebo víkendové výlety.
Jízdní vlastnosti
Díky nízkému těžišti nabízí Diabel obstojné jízdní vlastnosti. Motorka zrychluje plynule a bez trhání, což je pro elektromotory typické. Podvozek je navržen tak, aby poskytoval stabilitu a komfort i při vyšších rychlostech, což oceníte zejména při rychlejších jízdách. Díky velkým pneumatikám a kvalitnímu odpružení motorka hladce přejíždí přes nerovnosti a poskytuje pohodlnou jízdu i na horších silnicích. Slabším místem jsou brzdy, které jsou ve městě dostačující, ale na nějaké divočení na okresce to není. Celkový pocit z jízdy je příjemný, hezky padá do zatáček a je poměrně hravá. Kdyby tu byl silnější motor, lepší brzdy a výše položené stupačky, posunulo by to Diabel o dvě úrovně výš, ale to už by se nedalo hovořit o motorce, kterou můžete řídit s řidičákem skupiny B.
Ergonomie
Posed je pohodlný a přirozený, což umožňuje dlouhé jízdy bez únavy. Sedlo je dostatečně široké a měkké, takže poskytuje dobrý komfort. Díky dobře umístěným řídítkům má jezdec dobrý přehled o situaci na silnici a snadný přístup ke všem ovládacím prvkům. Nožní opěrky jsou umístěny tak, aby jezdec seděl ve vzpřímené poloze, což přispívá k pohodlí při jízdě. Nevýhodou je však, že jsou poměrně nízko, což se nehodí v zatáčce, kde si snadno můžete škrtnout o zem.
Cena
Cena za základní variantu Diabel 6000W 100Ah činí solidních 110 tisíc Kč. My však otestovali silnější verzi Diabel 10000W 120 Ah, která vychází na 145 tisíc Kč. Uvedené ceny jsou včetně DPH. Do naší recenze nám motorku zapůjčila společnost EcoWheel, která se zabývá prodejem elektrických koloběžek, skútrů, motorek a dokonce i „mini aut“, které jsme nedávno otestovali taktéž.
Závěr
Elektrická motorka EcoWheel Diabel 10000W 120Ah je moderní dopravní prostředek, který spojuje ekologický provoz s atraktivním designem. Díky svým jízdním vlastnostem, pohodlnému posedu a moderním technologiím je ideální volbou pro ty, kteří hledají alternativu k tradičním motorkám či skútrům se spalovacím motorem. S dostatečným dojezdem, rychlým nabíjením a pohodlným posedem je Diabel skvělým parťákem pro každodenní jízdy, ale i občasné výlety mimo město. EcoWheel Diabel si odváží 8/10 bodů. Kdyby zde byly silnější brzdy a lépe umístěné stupačky, bylo by to za tuto cenu ještě o chlup více.
Plusy
Design
Dojezd
Ergonomie
Parkování
Jízdní vlastnosti
Snadná údržba
Hravost
Stačí řidičák sk.B
Minusy
Slabší brzdy
Nízko položené stupačky
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?