Nissan se už nějakou chvíli připravuje na představení nového SUV, které bude odvozeno od úspěšného a oblíbeného pick-upu Nissan Navara. Jak bude vůz vypadat dlouho zůstávalo záhadou, ovšem nyní se zdá, že z Nissanu utekly první dva snímky, které ještě dlouho neměly spatřit světlo světa
Nissan podle všeho opět zopakuje svou strategii, kterou známe již několika předešlých modelů- odvodí SUV od oblíbeného Pick-upu. Tentokrát se však zdá, že si v automobilce daly trochu více záležet na tom, aby byly oba modely snáze rozeznatelné.
Snímky, které pocházejí z webů burlappcar. com a auto.syd.com jsou sice nekvalitní, ovšem i tak je dobře vidět, že přední maska "Pathfinderu" je zcela jiná. Chromový rámeček masky chladiče je výraznější a končí až u světlometů, které také doznaly několika změn. Charakteristická šipka denního svícení sice zůstane zachována, nicméně světlomety jako takové jsou nyní vyšší a méně protáhlé do blatníků, což ovlivnilo jak tvar blatníku, tak i předního nárazníku. Ten se navíc liší i jiným nasávacím otvorem obklopeným ostře řezanými rysy a výše umístěnými mlhovkami. Na první pohled se také zdá, že došlo i na lehkou úpravu tvaru kapoty.
Z profilu už pak vůz okamžitě prozradí navazující kabina v místech, kde Navara nabízí jen korbu. Zadní část je zcela nová a na první pohled nepřipomíná žádný ze současných modelů Nissanu.
Pod kapotou se pravděpodobně objeví technika známá z Nissanu Navara, kde na vrcholu nalezneme dvakrát přeplňovaný 2.3 litrový diesel o výkonu 190 koní, který je možné kombinovat s 6 st. manuální nebo 7 st. automatickou převodovkou. Vzhledem k velikosti vozu se také zdá být pravděpodobné, že "nový Pathfinder" nabídne prostor až pro sedmičlennou posádku a ještě zbude dostatek místa v kufru.
Zatím není jisté, zda se skutečně jedná o novou generaci Pathfinderu, neboť rozměry automobilu jsou skutečně kolosální. Nakonec se může ukázat, že se jedná o model zaměřený například pouze na asijský trh či americký trh, jehož název bude úplně jiný. Řekněme si upřímně, v Evropě by podobně kolosální vůz neměl na růžích ustláno a najít pro něj vhodné místo k zaparkování by bylo otázkou desítek minut.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.