Nissan se už nějakou chvíli připravuje na představení nového SUV, které bude odvozeno od úspěšného a oblíbeného pick-upu Nissan Navara. Jak bude vůz vypadat dlouho zůstávalo záhadou, ovšem nyní se zdá, že z Nissanu utekly první dva snímky, které ještě dlouho neměly spatřit světlo světa
Nissan podle všeho opět zopakuje svou strategii, kterou známe již několika předešlých modelů- odvodí SUV od oblíbeného Pick-upu. Tentokrát se však zdá, že si v automobilce daly trochu více záležet na tom, aby byly oba modely snáze rozeznatelné.
Snímky, které pocházejí z webů burlappcar. com a auto.syd.com jsou sice nekvalitní, ovšem i tak je dobře vidět, že přední maska "Pathfinderu" je zcela jiná. Chromový rámeček masky chladiče je výraznější a končí až u světlometů, které také doznaly několika změn. Charakteristická šipka denního svícení sice zůstane zachována, nicméně světlomety jako takové jsou nyní vyšší a méně protáhlé do blatníků, což ovlivnilo jak tvar blatníku, tak i předního nárazníku. Ten se navíc liší i jiným nasávacím otvorem obklopeným ostře řezanými rysy a výše umístěnými mlhovkami. Na první pohled se také zdá, že došlo i na lehkou úpravu tvaru kapoty.
Z profilu už pak vůz okamžitě prozradí navazující kabina v místech, kde Navara nabízí jen korbu. Zadní část je zcela nová a na první pohled nepřipomíná žádný ze současných modelů Nissanu.
Pod kapotou se pravděpodobně objeví technika známá z Nissanu Navara, kde na vrcholu nalezneme dvakrát přeplňovaný 2.3 litrový diesel o výkonu 190 koní, který je možné kombinovat s 6 st. manuální nebo 7 st. automatickou převodovkou. Vzhledem k velikosti vozu se také zdá být pravděpodobné, že "nový Pathfinder" nabídne prostor až pro sedmičlennou posádku a ještě zbude dostatek místa v kufru.
Zatím není jisté, zda se skutečně jedná o novou generaci Pathfinderu, neboť rozměry automobilu jsou skutečně kolosální. Nakonec se může ukázat, že se jedná o model zaměřený například pouze na asijský trh či americký trh, jehož název bude úplně jiný. Řekněme si upřímně, v Evropě by podobně kolosální vůz neměl na růžích ustláno a najít pro něj vhodné místo k zaparkování by bylo otázkou desítek minut.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.