Nissan se už nějakou chvíli připravuje na představení nového SUV, které bude odvozeno od úspěšného a oblíbeného pick-upu Nissan Navara. Jak bude vůz vypadat dlouho zůstávalo záhadou, ovšem nyní se zdá, že z Nissanu utekly první dva snímky, které ještě dlouho neměly spatřit světlo světa
Nissan podle všeho opět zopakuje svou strategii, kterou známe již několika předešlých modelů- odvodí SUV od oblíbeného Pick-upu. Tentokrát se však zdá, že si v automobilce daly trochu více záležet na tom, aby byly oba modely snáze rozeznatelné.
Snímky, které pocházejí z webů burlappcar. com a auto.syd.com jsou sice nekvalitní, ovšem i tak je dobře vidět, že přední maska "Pathfinderu" je zcela jiná. Chromový rámeček masky chladiče je výraznější a končí až u světlometů, které také doznaly několika změn. Charakteristická šipka denního svícení sice zůstane zachována, nicméně světlomety jako takové jsou nyní vyšší a méně protáhlé do blatníků, což ovlivnilo jak tvar blatníku, tak i předního nárazníku. Ten se navíc liší i jiným nasávacím otvorem obklopeným ostře řezanými rysy a výše umístěnými mlhovkami. Na první pohled se také zdá, že došlo i na lehkou úpravu tvaru kapoty.
Z profilu už pak vůz okamžitě prozradí navazující kabina v místech, kde Navara nabízí jen korbu. Zadní část je zcela nová a na první pohled nepřipomíná žádný ze současných modelů Nissanu.
Pod kapotou se pravděpodobně objeví technika známá z Nissanu Navara, kde na vrcholu nalezneme dvakrát přeplňovaný 2.3 litrový diesel o výkonu 190 koní, který je možné kombinovat s 6 st. manuální nebo 7 st. automatickou převodovkou. Vzhledem k velikosti vozu se také zdá být pravděpodobné, že "nový Pathfinder" nabídne prostor až pro sedmičlennou posádku a ještě zbude dostatek místa v kufru.
Zatím není jisté, zda se skutečně jedná o novou generaci Pathfinderu, neboť rozměry automobilu jsou skutečně kolosální. Nakonec se může ukázat, že se jedná o model zaměřený například pouze na asijský trh či americký trh, jehož název bude úplně jiný. Řekněme si upřímně, v Evropě by podobně kolosální vůz neměl na růžích ustláno a najít pro něj vhodné místo k zaparkování by bylo otázkou desítek minut.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.