Stellantis Pro One zvyšuje výrobní kapacitu lehkých užitkových vozidel poháněných vodíkovými palivovými články a spouští vlastní výrobu středních dodávek v Hordainu (Francie) a velkých dodávek v Gliwicích (Polsko). Dochází tak k rozšíření portfolia bezemisních vozů. Díky tomuto obohacení nabídky a nárůstu objemu výroby se posílí pozice skupiny Stellantis jako nesporného lídra v oblasti bezemisního pohonu lehkých užitkových vozidel v Evropě.
Stellantis Pro One zvyšuje výrobní kapacitu lehkých užitkových vozidel poháněných vodíkovými palivovými články a spouští vlastní výrobu středních dodávek v Hordainu (Francie) a velkých dodávek v Gliwicích (Polsko). Dochází tak k rozšíření portfolia bezemisních vozů. Díky tomuto obohacení nabídky a nárůstu objemu výroby se posílí pozice skupiny Stellantis jako nesporného lídra v oblasti bezemisního pohonu lehkých užitkových vozidel v Evropě.
V říjnu 2023 skupina představila kompletní obnovu své řady užitkových vozů. Tato modernizace je klíčovou součástí strategické ofenzivy výroby užitkových vozů Stellantis. Skupina Stellantis a její značky disponují celou řadou pokročilých technologií elektrifikovaného pohonu a systémů zajišťujících bezpečnost, asistenci řízení a konektivitu. Divize Stellantis Pro One se může opírat o svou silnou výrobní základnu, která podporuje její vedoucí postavení v Evropě. Produkci lehkých užitkových vozů zajišťují tyto výrobní závody:Mangualde (Portugalsko), Vigo (Španělsko) a Ellesmere Port (Velká Británie): kompaktní dodávky,
Hordain (Francie) a Luton (Velká Británie): střední dodávky,
Atessa (Itálie) a Gliwice (Polsko): velké dodávky.
„To, že montujeme střední dodávky s palivovými články na našich vlastních montážních linkách, a ty nyní doplňujeme o linky na výrobu velkých dodávek s vodíkovým pohonem, je důkazem našeho odhodlání udržet si vedoucí postavení v oblasti nejmodernějších vodíkových technologií a zpřístupnit je našim nejnáročnějším zákazníkům,“ uvedl Jean-Michel Billig, technický ředitel pro vývoj vozidel s vodíkovými palivovými články. „Dovednosti a know-how našich týmů inženýrů a techniků jsou pro naplňování ambicí plánu Dare Forward 2030 a udržení naší vedoucí pozice v segmentu užitkových vozidel s nulovými emisemi zcela zásadní.“
Verze dodávek s vodíkovým pohonem, které jsou navrženy tak, aby vydržely intenzivní používání, vycházejí z technologie použité u bezemisních variant těchto bateriových vozidel a přinášejí další výhody, jako je zkrácení doby tankování a nezměněná přepravní kapacita. U středně velkých dodávek přináší systém palivových článků druhé generace rekordní dojezd v daném segmentu až 400 km a dobu tankování kratší než čtyři minuty. U větších dodávek zajišťuje doplnění technologie palivových článků dojezd až 500 km a dobu tankování pouhých pět minut.
Stellantis bude ve vlastní režii vyrábět osm vodíkových verzí svých středních a velkých dodávek: Citroën ë-Jumpy a ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo a E-Ducato, Opel Vivaro-e a Movano-e a Peugeot E-Expert a E-Boxer.
Technologie vodíkových palivových článků hraje důležitou roli v plánu skupiny Stellantis na dosažení bezemisní mobility. Stellantis byl prvním výrobcem na světě, který vozy s touto technologii v roce 2021 uvedl na trh. V roce 2023 se skupina Stellantis stala spolu se dvěma dalšími společnostmi třetinovým vlastníkem podniku Symbio, který je lídrem v oblasti vodíkové technologie a působí v Evropě a v USA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.