Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Vodíkové vozy Stellantis
Vodíkové vozy Stellantis, foto: Peugeot ČR
Petr Boháč , AutoRoad.cz 3. února 2024 16:42
Sdílej:

Stellantis Pro One zvyšuje výrobní kapacitu lehkých užitkových vozidel poháněných vodíkovými palivovými články a spouští vlastní výrobu středních dodávek v Hordainu (Francie) a velkých dodávek v Gliwicích (Polsko). Dochází tak k rozšíření portfolia bezemisních vozů. Díky tomuto obohacení nabídky a nárůstu objemu výroby se posílí pozice skupiny Stellantis jako nesporného lídra v oblasti bezemisního pohonu lehkých užitkových vozidel v Evropě.

Stellantis Pro One zvyšuje výrobní kapacitu lehkých užitkových vozidel poháněných vodíkovými palivovými články a spouští vlastní výrobu středních dodávek v Hordainu (Francie) a velkých dodávek v Gliwicích (Polsko). Dochází tak k rozšíření portfolia bezemisních vozů. Díky tomuto obohacení nabídky a nárůstu objemu výroby se posílí pozice skupiny Stellantis jako nesporného lídra v oblasti bezemisního pohonu lehkých užitkových vozidel v Evropě. 

V říjnu 2023 skupina představila kompletní obnovu své řady užitkových vozů. Tato modernizace je klíčovou součástí strategické ofenzivy výroby užitkových vozů Stellantis. Skupina Stellantis a její značky disponují celou řadou pokročilých technologií elektrifikovaného pohonu a systémů zajišťujících bezpečnost, asistenci řízení a konektivitu. Divize Stellantis Pro One se může opírat o svou silnou výrobní základnu, která podporuje její vedoucí postavení v Evropě. Produkci lehkých užitkových vozů zajišťují tyto výrobní závody:

Mangualde (Portugalsko), Vigo (Španělsko) a Ellesmere Port (Velká Británie): kompaktní dodávky, 

Hordain (Francie) a Luton (Velká Británie): střední dodávky, 

Atessa (Itálie) a Gliwice (Polsko): velké dodávky.

„To, že montujeme střední dodávky s palivovými články na našich vlastních montážních linkách, a ty nyní doplňujeme o linky na výrobu velkých dodávek s vodíkovým pohonem, je důkazem našeho odhodlání udržet si vedoucí postavení v oblasti nejmodernějších vodíkových technologií a zpřístupnit je našim nejnáročnějším zákazníkům,“ uvedl Jean-Michel Billig, technický ředitel pro vývoj vozidel s vodíkovými palivovými články. „Dovednosti a know-how našich týmů inženýrů a techniků jsou pro naplňování ambicí plánu Dare Forward 2030 a udržení naší vedoucí pozice v segmentu užitkových vozidel s nulovými emisemi zcela zásadní.“

Verze dodávek s vodíkovým pohonem, které jsou navrženy tak, aby vydržely intenzivní používání, vycházejí z technologie použité u bezemisních variant těchto bateriových vozidel a přinášejí další výhody, jako je zkrácení doby tankování a nezměněná přepravní kapacita. U středně velkých dodávek přináší systém palivových článků druhé generace rekordní dojezd v daném segmentu až 400 km a dobu tankování kratší než čtyři minuty. U větších dodávek zajišťuje doplnění technologie palivových článků dojezd až 500 km a dobu tankování pouhých pět minut.

Stellantis bude ve vlastní režii vyrábět osm vodíkových verzí svých středních a velkých dodávek: Citroën ë-Jumpy a ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo a E-Ducato, Opel Vivaro-e a Movano-e a Peugeot E-Expert a E-Boxer. 

Technologie vodíkových palivových článků hraje důležitou roli v plánu skupiny Stellantis na dosažení bezemisní mobility. Stellantis byl prvním výrobcem na světě, který vozy s touto technologii v roce 2021 uvedl na trh. V roce 2023 se skupina Stellantis stala spolu se dvěma dalšími společnostmi třetinovým vlastníkem podniku Symbio, který je lídrem v oblasti vodíkové technologie a působí v Evropě a v USA.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?