Mladoboleslavská automobilka sice plánovala kompletní odhalení omlazeného Superbu až na 23. květen, plány ji však opět zhatilo několik čínských webů. Právě v Číně se totiž objevilo několik fotografií omlazeného Superbu zcela bez maskování. Otázkou tak už jen zůstává, jak bude vypadat nový model Scout.
Sama automobilka už sice v uplynulých dnech něco málo o novém Superbu prozradila a uvolnila dokonce i pár fotografií a videí, kompletní vůz jsme však měli poprvé vidět až 23. května. Tajemství však vzalo za své díky čínskému webu Xcar, který nedávno kromě fotografií zveřejnil i několik technických parametrů.
Designové změny působí jen minimalisticky, přesto vůz působí ostřeji, moderněji a lépe zapadá do současné nabídky. Největší změny jsou patrné na přední části, kde se objevují užší a ostřeji řezané světlomety - poprvé i s LED Matrix technologií. Úpravou prošla i maska chladiče, která působí důrazněji. Změny se dotkly i předního nárazníku a tvaru mlhovek.
Změny se dotkly i zadního nárazníku, zejména tedy jeho spodní části. Zadní světla působí moderněji a navíc jsou přes víko kufru spojena chromovou lištou. Tradiční logo okřídleného šípu pak nahradil nápis Škoda.
Díky designovým změnám by měl bít nový Superb také o cca 8 mm delší a cca 1 mm delší. Hodnota rozvoru by však měla zůstat nezměněna, což ale v případě Superbu rozhodně ničemu nevadí. Už nyní je totiž v jeho interiéru místa více než dost.
Co se pohonných jednotek týče, na čínském trhu by měl být Superb nabízen s přeplňovaným 2.0 a 1.4 litrovým motorem. Zatímco slabší nabídne okolo 150 koní, silnější může být naladěn na 186 nebo 220 koní. Kromě manuální převodovky by pak v nabídce měl zůstat i sedmistupňový DSG automat.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.