Dnes se podíváme na cestovatelský ekvivalent velkých obytných vozů a karavanů. Tím je elektrokolo s malým přívěsným obytným vozíkem. Taková kombinace se jen tak nevidí.
Na stránkách firmy Topkaravany.cz, zabývající se prodejem, pronájmu a servisem obytných vozů a karavanů se objevila skutečně velká rarita na poli svobodného cestování. Tou je spojení elekrokola BURCHDA R5 s mini karavanem, který je individuální vyrobenou kopií dle vzoru německé firmy ModyPlast.
Již samotné kolo s označením BURCHDA R5 je poměrně zajímavé. Je to skládací fatbike vybavený elekromotorem o výkonu 1000 W se 48V a 20Ah baterií, která zaručuje dosah 60KM (čistě elektrický režim) a až okolo 100 km při kombinaci elektromotor se šlapáním. Pneumatiky typu fat tyre o rozměru 26"*4.0 jsou vhodná i do náročnějšího terénu včetně pláže, nebo zasněženého svahu. I přes své rozměry ho lze složit do kufru osobního automobilu.
Mini karavan je vybaven solárním panelem a dvěmi trakčnímo bateriemi o kapacitě 15Ah, měničem z 12 na 220V, zásuvkami na 12V, 220V a USB. Spaní je pro 1 osobu s lůžkek o rozměru 190×73 cm, takže se zde vyspí i dlouhán. Okno s roletou má sítí proti hmyzu. I přes své miniaturní rozměry v sobě karavan skrývá velkorysý úložný prostor. Délka s ojí je 310cm, šířka 110 cm a výška 138 cm. Váha karavanu je cca 80 kg.
Dokážu si představit využití této dvojice jak k procestování pláží u středozemního moře, tak i poznávací výpravu napříč Skandinávií. Díky nízké rychlosti a neomezenému výhodu ze sedla kola lze vstřebávat krásy okolí nesrovnatelně lépe, než za volantem klasického bydlíku. A nebo se může použít jen o víkendu k rybníku pro vybodovaného rybáře. Meze využití karavanu s elektrokolem se kladnou pouze výši vaší fantazií. Osobně mě nenapadá svobodnější způsob cestovní než tento. Snad s výjimkou batůžku na zádech a pěkně po svých. Ale pěšky lze procestovat maximálně pár desítek kilometrů za den, s né moc zavazadly a spaní pod stanem není ani zdaleka tak komfortní, jako postel v cyklokaravanku, kde si na konci dne můžete díky rozvodu elektřiny se solárním panelem klidně pustit oblíbený film, nebo seriál. Případně dohánět resty v práci coby digitální Nomád.
Odkaz na tento inzerát naleznete zde:
https://topkaravany.cz/pro-zakazniky/karavanelektrokolo-rok-2024/?portfolioCats=9%2C10%2C8
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.