Dnes se podíváme na cestovatelský ekvivalent velkých obytných vozů a karavanů. Tím je elektrokolo s malým přívěsným obytným vozíkem. Taková kombinace se jen tak nevidí.
Na stránkách firmy Topkaravany.cz, zabývající se prodejem, pronájmu a servisem obytných vozů a karavanů se objevila skutečně velká rarita na poli svobodného cestování. Tou je spojení elekrokola BURCHDA R5 s mini karavanem, který je individuální vyrobenou kopií dle vzoru německé firmy ModyPlast.
Již samotné kolo s označením BURCHDA R5 je poměrně zajímavé. Je to skládací fatbike vybavený elekromotorem o výkonu 1000 W se 48V a 20Ah baterií, která zaručuje dosah 60KM (čistě elektrický režim) a až okolo 100 km při kombinaci elektromotor se šlapáním. Pneumatiky typu fat tyre o rozměru 26"*4.0 jsou vhodná i do náročnějšího terénu včetně pláže, nebo zasněženého svahu. I přes své rozměry ho lze složit do kufru osobního automobilu.
Mini karavan je vybaven solárním panelem a dvěmi trakčnímo bateriemi o kapacitě 15Ah, měničem z 12 na 220V, zásuvkami na 12V, 220V a USB. Spaní je pro 1 osobu s lůžkek o rozměru 190×73 cm, takže se zde vyspí i dlouhán. Okno s roletou má sítí proti hmyzu. I přes své miniaturní rozměry v sobě karavan skrývá velkorysý úložný prostor. Délka s ojí je 310cm, šířka 110 cm a výška 138 cm. Váha karavanu je cca 80 kg.
Dokážu si představit využití této dvojice jak k procestování pláží u středozemního moře, tak i poznávací výpravu napříč Skandinávií. Díky nízké rychlosti a neomezenému výhodu ze sedla kola lze vstřebávat krásy okolí nesrovnatelně lépe, než za volantem klasického bydlíku. A nebo se může použít jen o víkendu k rybníku pro vybodovaného rybáře. Meze využití karavanu s elektrokolem se kladnou pouze výši vaší fantazií. Osobně mě nenapadá svobodnější způsob cestovní než tento. Snad s výjimkou batůžku na zádech a pěkně po svých. Ale pěšky lze procestovat maximálně pár desítek kilometrů za den, s né moc zavazadly a spaní pod stanem není ani zdaleka tak komfortní, jako postel v cyklokaravanku, kde si na konci dne můžete díky rozvodu elektřiny se solárním panelem klidně pustit oblíbený film, nebo seriál. Případně dohánět resty v práci coby digitální Nomád.
Odkaz na tento inzerát naleznete zde:
https://topkaravany.cz/pro-zakazniky/karavanelektrokolo-rok-2024/?portfolioCats=9%2C10%2C8
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?