Dnes se podíváme na cestovatelský ekvivalent velkých obytných vozů a karavanů. Tím je elektrokolo s malým přívěsným obytným vozíkem. Taková kombinace se jen tak nevidí.
Na stránkách firmy Topkaravany.cz, zabývající se prodejem, pronájmu a servisem obytných vozů a karavanů se objevila skutečně velká rarita na poli svobodného cestování. Tou je spojení elekrokola BURCHDA R5 s mini karavanem, který je individuální vyrobenou kopií dle vzoru německé firmy ModyPlast.
Již samotné kolo s označením BURCHDA R5 je poměrně zajímavé. Je to skládací fatbike vybavený elekromotorem o výkonu 1000 W se 48V a 20Ah baterií, která zaručuje dosah 60KM (čistě elektrický režim) a až okolo 100 km při kombinaci elektromotor se šlapáním. Pneumatiky typu fat tyre o rozměru 26"*4.0 jsou vhodná i do náročnějšího terénu včetně pláže, nebo zasněženého svahu. I přes své rozměry ho lze složit do kufru osobního automobilu.
Mini karavan je vybaven solárním panelem a dvěmi trakčnímo bateriemi o kapacitě 15Ah, měničem z 12 na 220V, zásuvkami na 12V, 220V a USB. Spaní je pro 1 osobu s lůžkek o rozměru 190×73 cm, takže se zde vyspí i dlouhán. Okno s roletou má sítí proti hmyzu. I přes své miniaturní rozměry v sobě karavan skrývá velkorysý úložný prostor. Délka s ojí je 310cm, šířka 110 cm a výška 138 cm. Váha karavanu je cca 80 kg.
Dokážu si představit využití této dvojice jak k procestování pláží u středozemního moře, tak i poznávací výpravu napříč Skandinávií. Díky nízké rychlosti a neomezenému výhodu ze sedla kola lze vstřebávat krásy okolí nesrovnatelně lépe, než za volantem klasického bydlíku. A nebo se může použít jen o víkendu k rybníku pro vybodovaného rybáře. Meze využití karavanu s elektrokolem se kladnou pouze výši vaší fantazií. Osobně mě nenapadá svobodnější způsob cestovní než tento. Snad s výjimkou batůžku na zádech a pěkně po svých. Ale pěšky lze procestovat maximálně pár desítek kilometrů za den, s né moc zavazadly a spaní pod stanem není ani zdaleka tak komfortní, jako postel v cyklokaravanku, kde si na konci dne můžete díky rozvodu elektřiny se solárním panelem klidně pustit oblíbený film, nebo seriál. Případně dohánět resty v práci coby digitální Nomád.
Odkaz na tento inzerát naleznete zde:
https://topkaravany.cz/pro-zakazniky/karavanelektrokolo-rok-2024/?portfolioCats=9%2C10%2C8
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?