Suzuki přichází na německý trh se speciální edicí modelu Swift Sport. Automobilka je totiž sponzorem hudebního festivalu Rock am Ring, ten se nekoná nikde jinde než na samotném Nürburgringu a zahrají tam kapely formátu Kiss, Rammstein a Motörhead.
Speciální edice bude k dispozici v omezené sérii 700 kousků. Vychází samozřejmě ze sériové verze modelu Swift Sport doplněném o emblémy festivalu uvnitř vozu i na boku karoserie. Největší vychytávkou navíc je zábavní systém Clarion, ten obsahuje navigaci s 6,9 palcovým displejem, 30GB diskem pro hudbu, iPod adaptérem a kvalitními reproduktory. Zájemce bude mít možnost volby ze třech barevných odstínů: bílé, černé a červené metalízy.Technické parametry jsou shodné se základním modelem. Pod kapotou zůstane atmosférická šestnáctistovka o výkonu 125 koní. Swift se ním na stovku dostane za 8,9 sekundy a dosáhne maximálky 200 km/h. V showroomech se objeví v dubnu s cenovkou 17 990 Euro.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?