Seriál jednodenních závodů Rallysprint série uzavře v netradičním listopadovém termínu PARTR Rally Vsetín (8. – 9. listopadu 2024). Pořadatelskému týmu z Autoklubu Vsetín – město v AČR se registrovalo 96 posádek.
Soutěž bude při svém dvacátém jubileu opět součástí sedmidílného kalendáře Casino Bonver Rallysprint série, Autoklub Poháru 2+ a Rallysprint série historických automobilů. Výsledky závodu rozhodnou i o vítězi letošního Čermák a Hrachovec ADAM Cupu.
Tradiční zůstávají tratě vsetínského sprintu i formát s dvěma zastávkami v servisní zóně. Závodit se bude na úsecích Hošťálková, Semetín a Vesník. RZ Hošťálková se pojede třikrát, Semetín a Vesník dvakrát. Právě poslední zmíněný úsek si závodníci po více než deseti letech vyzkouší v opačném směru, což bude pro řadu z nich novinka. Celková délka soutěže je 193 km, sedmdesát kilometrů zabírají měřené úseky.
Podle Zvláštních ustanovení vyrazí na valašské tratě jako první účastníci RSS HA, následovat budou soudobé vozy podle předpokládané výkonnosti (RSS včetně P2+).
Mezi 22 historiky bude hlavním kandidátem na vítězství Martin Černý s BMW M3, kterému se bude snažit konkurovat populární Jan Hráček s Ladou VFTS. Stejný vůz osedlá i Matěj Kamenec, novější modely sovětské značky představí Petr Němec a Patrik Silber. O pódium se je jistě budou snažit připravit třeba Martin Klepáč (Peugeot 306 Maxi) nebo Jan Šrámek (Toyota Celica GT Four). Zpestřením startovní listiny budou dva nejstarší soutěžní vozy – Saab 96 manželů Polákových a Škoda Octavia TS dvojice Julínek – Foltýn.
V soudobém poli katapultovala mezi hlavní hvězdy soutěže nečekaná přihláška nedávného účastníka Central European Rally Věroslava Cvrčka jun. (s modelem Fabia R5). Pozadu jistě nebude chtít zůstat už jistý vítěz Poháru 2+ Martin Vlček. S dalšími speciály Rally2 uvidíte třeba Davida Tomka, Václava Kopáčka, Petra Zedníka, Petra Trnovce, Viktora Szabó, Karla Štochla, Jakuba Krále a mnoho dalších. Znalosti domácích tratí jistě využijí i Jaroslav Pešl či Pavel Ševčík.
Ze zahraničí doplní sestavu vozů kategorie Rally2 Vlado Hanuš a Marek Špavelko, evidujeme i dva polské jezdce Dariusze Biedrzynského a osmnáctiletého Tymoteusze Abramowského, startujícího s litevskou licencí.
Opravdu nabitá je sestava startujících ve dvoukolkách a je těžké vybrat jména jasných favoritů. O tři místa se utkají zejména speciály Rally4. S corsami pojedou Jaroslav Petráš, Peter Surovič, Martin Lehký, Jakub Jančík, Martin Vopatřil, Libor Horák či Tomáš Dudák, peugeoty osedlají Filip Šipoš, David Štefan, Matěj Řehák a David Ševčík. Zastoupeny budou i fiesty (Jiří Gerych, Daniel Bartúnek) a clio (Filip Ocelka). S er dvojkou se jim budou snažit sekundovat Petr Kačírek jun., Michal Srb a Adam Čepela.
„Pro pořadatele je stav před termínem uzávěrky až infarktový. Dokonce jsem přemýšlel o zrušení závodu, neboť den před uzávěrkou nebyla registrována ani polovinu startovního pole. Pak se během několika hodin příjem rozběhl a kde se zastaví, to je vždy ve hvězdách. Nakonec se počet přihlášek zastavil na čísle 96, z čehož máme určitě radost. Loni sice odstartovalo 97 dvojic, ale v dnešní době a konkurenci podniků je aktuální výčet opravdu zajímavý,“ říká ředitel soutěže Petr Gryger.
Soutěž oficiálně odstartuje v sobotu 9. listopadu v 8 hodin ze servisního areálu v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada). Soutěž bude v odpoledních hodinách zakončena na cílové rampě, nově před Městským úřadem na Vsetíně (15 hodin).
Aktuální informace k soutěži najdete na oficiálních stránkách www.vsetinrally.cz. Heslo do systému Sportity je Vsetin2024. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.