Seriál jednodenních závodů Rallysprint série uzavře v netradičním listopadovém termínu PARTR Rally Vsetín (8. – 9. listopadu 2024). Pořadatelskému týmu z Autoklubu Vsetín – město v AČR se registrovalo 96 posádek.
Soutěž bude při svém dvacátém jubileu opět součástí sedmidílného kalendáře Casino Bonver Rallysprint série, Autoklub Poháru 2+ a Rallysprint série historických automobilů. Výsledky závodu rozhodnou i o vítězi letošního Čermák a Hrachovec ADAM Cupu.
Tradiční zůstávají tratě vsetínského sprintu i formát s dvěma zastávkami v servisní zóně. Závodit se bude na úsecích Hošťálková, Semetín a Vesník. RZ Hošťálková se pojede třikrát, Semetín a Vesník dvakrát. Právě poslední zmíněný úsek si závodníci po více než deseti letech vyzkouší v opačném směru, což bude pro řadu z nich novinka. Celková délka soutěže je 193 km, sedmdesát kilometrů zabírají měřené úseky.
Podle Zvláštních ustanovení vyrazí na valašské tratě jako první účastníci RSS HA, následovat budou soudobé vozy podle předpokládané výkonnosti (RSS včetně P2+).
Mezi 22 historiky bude hlavním kandidátem na vítězství Martin Černý s BMW M3, kterému se bude snažit konkurovat populární Jan Hráček s Ladou VFTS. Stejný vůz osedlá i Matěj Kamenec, novější modely sovětské značky představí Petr Němec a Patrik Silber. O pódium se je jistě budou snažit připravit třeba Martin Klepáč (Peugeot 306 Maxi) nebo Jan Šrámek (Toyota Celica GT Four). Zpestřením startovní listiny budou dva nejstarší soutěžní vozy – Saab 96 manželů Polákových a Škoda Octavia TS dvojice Julínek – Foltýn.
V soudobém poli katapultovala mezi hlavní hvězdy soutěže nečekaná přihláška nedávného účastníka Central European Rally Věroslava Cvrčka jun. (s modelem Fabia R5). Pozadu jistě nebude chtít zůstat už jistý vítěz Poháru 2+ Martin Vlček. S dalšími speciály Rally2 uvidíte třeba Davida Tomka, Václava Kopáčka, Petra Zedníka, Petra Trnovce, Viktora Szabó, Karla Štochla, Jakuba Krále a mnoho dalších. Znalosti domácích tratí jistě využijí i Jaroslav Pešl či Pavel Ševčík.
Ze zahraničí doplní sestavu vozů kategorie Rally2 Vlado Hanuš a Marek Špavelko, evidujeme i dva polské jezdce Dariusze Biedrzynského a osmnáctiletého Tymoteusze Abramowského, startujícího s litevskou licencí.
Opravdu nabitá je sestava startujících ve dvoukolkách a je těžké vybrat jména jasných favoritů. O tři místa se utkají zejména speciály Rally4. S corsami pojedou Jaroslav Petráš, Peter Surovič, Martin Lehký, Jakub Jančík, Martin Vopatřil, Libor Horák či Tomáš Dudák, peugeoty osedlají Filip Šipoš, David Štefan, Matěj Řehák a David Ševčík. Zastoupeny budou i fiesty (Jiří Gerych, Daniel Bartúnek) a clio (Filip Ocelka). S er dvojkou se jim budou snažit sekundovat Petr Kačírek jun., Michal Srb a Adam Čepela.
„Pro pořadatele je stav před termínem uzávěrky až infarktový. Dokonce jsem přemýšlel o zrušení závodu, neboť den před uzávěrkou nebyla registrována ani polovinu startovního pole. Pak se během několika hodin příjem rozběhl a kde se zastaví, to je vždy ve hvězdách. Nakonec se počet přihlášek zastavil na čísle 96, z čehož máme určitě radost. Loni sice odstartovalo 97 dvojic, ale v dnešní době a konkurenci podniků je aktuální výčet opravdu zajímavý,“ říká ředitel soutěže Petr Gryger.
Soutěž oficiálně odstartuje v sobotu 9. listopadu v 8 hodin ze servisního areálu v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada). Soutěž bude v odpoledních hodinách zakončena na cílové rampě, nově před Městským úřadem na Vsetíně (15 hodin).
Aktuální informace k soutěži najdete na oficiálních stránkách www.vsetinrally.cz. Heslo do systému Sportity je Vsetin2024. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.