Seriál jednodenních závodů Rallysprint série uzavře v netradičním listopadovém termínu PARTR Rally Vsetín (8. – 9. listopadu 2024). Pořadatelskému týmu z Autoklubu Vsetín – město v AČR se registrovalo 96 posádek.
Soutěž bude při svém dvacátém jubileu opět součástí sedmidílného kalendáře Casino Bonver Rallysprint série, Autoklub Poháru 2+ a Rallysprint série historických automobilů. Výsledky závodu rozhodnou i o vítězi letošního Čermák a Hrachovec ADAM Cupu.
Tradiční zůstávají tratě vsetínského sprintu i formát s dvěma zastávkami v servisní zóně. Závodit se bude na úsecích Hošťálková, Semetín a Vesník. RZ Hošťálková se pojede třikrát, Semetín a Vesník dvakrát. Právě poslední zmíněný úsek si závodníci po více než deseti letech vyzkouší v opačném směru, což bude pro řadu z nich novinka. Celková délka soutěže je 193 km, sedmdesát kilometrů zabírají měřené úseky.
Podle Zvláštních ustanovení vyrazí na valašské tratě jako první účastníci RSS HA, následovat budou soudobé vozy podle předpokládané výkonnosti (RSS včetně P2+).
Mezi 22 historiky bude hlavním kandidátem na vítězství Martin Černý s BMW M3, kterému se bude snažit konkurovat populární Jan Hráček s Ladou VFTS. Stejný vůz osedlá i Matěj Kamenec, novější modely sovětské značky představí Petr Němec a Patrik Silber. O pódium se je jistě budou snažit připravit třeba Martin Klepáč (Peugeot 306 Maxi) nebo Jan Šrámek (Toyota Celica GT Four). Zpestřením startovní listiny budou dva nejstarší soutěžní vozy – Saab 96 manželů Polákových a Škoda Octavia TS dvojice Julínek – Foltýn.
V soudobém poli katapultovala mezi hlavní hvězdy soutěže nečekaná přihláška nedávného účastníka Central European Rally Věroslava Cvrčka jun. (s modelem Fabia R5). Pozadu jistě nebude chtít zůstat už jistý vítěz Poháru 2+ Martin Vlček. S dalšími speciály Rally2 uvidíte třeba Davida Tomka, Václava Kopáčka, Petra Zedníka, Petra Trnovce, Viktora Szabó, Karla Štochla, Jakuba Krále a mnoho dalších. Znalosti domácích tratí jistě využijí i Jaroslav Pešl či Pavel Ševčík.
Ze zahraničí doplní sestavu vozů kategorie Rally2 Vlado Hanuš a Marek Špavelko, evidujeme i dva polské jezdce Dariusze Biedrzynského a osmnáctiletého Tymoteusze Abramowského, startujícího s litevskou licencí.
Opravdu nabitá je sestava startujících ve dvoukolkách a je těžké vybrat jména jasných favoritů. O tři místa se utkají zejména speciály Rally4. S corsami pojedou Jaroslav Petráš, Peter Surovič, Martin Lehký, Jakub Jančík, Martin Vopatřil, Libor Horák či Tomáš Dudák, peugeoty osedlají Filip Šipoš, David Štefan, Matěj Řehák a David Ševčík. Zastoupeny budou i fiesty (Jiří Gerych, Daniel Bartúnek) a clio (Filip Ocelka). S er dvojkou se jim budou snažit sekundovat Petr Kačírek jun., Michal Srb a Adam Čepela.
„Pro pořadatele je stav před termínem uzávěrky až infarktový. Dokonce jsem přemýšlel o zrušení závodu, neboť den před uzávěrkou nebyla registrována ani polovinu startovního pole. Pak se během několika hodin příjem rozběhl a kde se zastaví, to je vždy ve hvězdách. Nakonec se počet přihlášek zastavil na čísle 96, z čehož máme určitě radost. Loni sice odstartovalo 97 dvojic, ale v dnešní době a konkurenci podniků je aktuální výčet opravdu zajímavý,“ říká ředitel soutěže Petr Gryger.
Soutěž oficiálně odstartuje v sobotu 9. listopadu v 8 hodin ze servisního areálu v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada). Soutěž bude v odpoledních hodinách zakončena na cílové rampě, nově před Městským úřadem na Vsetíně (15 hodin).
Aktuální informace k soutěži najdete na oficiálních stránkách www.vsetinrally.cz. Heslo do systému Sportity je Vsetin2024. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.