Seriál jednodenních závodů Rallysprint série uzavře v netradičním listopadovém termínu PARTR Rally Vsetín (8. – 9. listopadu 2024). Pořadatelskému týmu z Autoklubu Vsetín – město v AČR se registrovalo 96 posádek.
Soutěž bude při svém dvacátém jubileu opět součástí sedmidílného kalendáře Casino Bonver Rallysprint série, Autoklub Poháru 2+ a Rallysprint série historických automobilů. Výsledky závodu rozhodnou i o vítězi letošního Čermák a Hrachovec ADAM Cupu.
Tradiční zůstávají tratě vsetínského sprintu i formát s dvěma zastávkami v servisní zóně. Závodit se bude na úsecích Hošťálková, Semetín a Vesník. RZ Hošťálková se pojede třikrát, Semetín a Vesník dvakrát. Právě poslední zmíněný úsek si závodníci po více než deseti letech vyzkouší v opačném směru, což bude pro řadu z nich novinka. Celková délka soutěže je 193 km, sedmdesát kilometrů zabírají měřené úseky.
Podle Zvláštních ustanovení vyrazí na valašské tratě jako první účastníci RSS HA, následovat budou soudobé vozy podle předpokládané výkonnosti (RSS včetně P2+).
Mezi 22 historiky bude hlavním kandidátem na vítězství Martin Černý s BMW M3, kterému se bude snažit konkurovat populární Jan Hráček s Ladou VFTS. Stejný vůz osedlá i Matěj Kamenec, novější modely sovětské značky představí Petr Němec a Patrik Silber. O pódium se je jistě budou snažit připravit třeba Martin Klepáč (Peugeot 306 Maxi) nebo Jan Šrámek (Toyota Celica GT Four). Zpestřením startovní listiny budou dva nejstarší soutěžní vozy – Saab 96 manželů Polákových a Škoda Octavia TS dvojice Julínek – Foltýn.
V soudobém poli katapultovala mezi hlavní hvězdy soutěže nečekaná přihláška nedávného účastníka Central European Rally Věroslava Cvrčka jun. (s modelem Fabia R5). Pozadu jistě nebude chtít zůstat už jistý vítěz Poháru 2+ Martin Vlček. S dalšími speciály Rally2 uvidíte třeba Davida Tomka, Václava Kopáčka, Petra Zedníka, Petra Trnovce, Viktora Szabó, Karla Štochla, Jakuba Krále a mnoho dalších. Znalosti domácích tratí jistě využijí i Jaroslav Pešl či Pavel Ševčík.
Ze zahraničí doplní sestavu vozů kategorie Rally2 Vlado Hanuš a Marek Špavelko, evidujeme i dva polské jezdce Dariusze Biedrzynského a osmnáctiletého Tymoteusze Abramowského, startujícího s litevskou licencí.
Opravdu nabitá je sestava startujících ve dvoukolkách a je těžké vybrat jména jasných favoritů. O tři místa se utkají zejména speciály Rally4. S corsami pojedou Jaroslav Petráš, Peter Surovič, Martin Lehký, Jakub Jančík, Martin Vopatřil, Libor Horák či Tomáš Dudák, peugeoty osedlají Filip Šipoš, David Štefan, Matěj Řehák a David Ševčík. Zastoupeny budou i fiesty (Jiří Gerych, Daniel Bartúnek) a clio (Filip Ocelka). S er dvojkou se jim budou snažit sekundovat Petr Kačírek jun., Michal Srb a Adam Čepela.
„Pro pořadatele je stav před termínem uzávěrky až infarktový. Dokonce jsem přemýšlel o zrušení závodu, neboť den před uzávěrkou nebyla registrována ani polovinu startovního pole. Pak se během několika hodin příjem rozběhl a kde se zastaví, to je vždy ve hvězdách. Nakonec se počet přihlášek zastavil na čísle 96, z čehož máme určitě radost. Loni sice odstartovalo 97 dvojic, ale v dnešní době a konkurenci podniků je aktuální výčet opravdu zajímavý,“ říká ředitel soutěže Petr Gryger.
Soutěž oficiálně odstartuje v sobotu 9. listopadu v 8 hodin ze servisního areálu v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada). Soutěž bude v odpoledních hodinách zakončena na cílové rampě, nově před Městským úřadem na Vsetíně (15 hodin).
Aktuální informace k soutěži najdete na oficiálních stránkách www.vsetinrally.cz. Heslo do systému Sportity je Vsetin2024. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.