Seriál jednodenních závodů Rallysprint série uzavře v netradičním listopadovém termínu PARTR Rally Vsetín (8. – 9. listopadu 2024). Pořadatelskému týmu z Autoklubu Vsetín – město v AČR se registrovalo 96 posádek.
Soutěž bude při svém dvacátém jubileu opět součástí sedmidílného kalendáře Casino Bonver Rallysprint série, Autoklub Poháru 2+ a Rallysprint série historických automobilů. Výsledky závodu rozhodnou i o vítězi letošního Čermák a Hrachovec ADAM Cupu.
Tradiční zůstávají tratě vsetínského sprintu i formát s dvěma zastávkami v servisní zóně. Závodit se bude na úsecích Hošťálková, Semetín a Vesník. RZ Hošťálková se pojede třikrát, Semetín a Vesník dvakrát. Právě poslední zmíněný úsek si závodníci po více než deseti letech vyzkouší v opačném směru, což bude pro řadu z nich novinka. Celková délka soutěže je 193 km, sedmdesát kilometrů zabírají měřené úseky.
Podle Zvláštních ustanovení vyrazí na valašské tratě jako první účastníci RSS HA, následovat budou soudobé vozy podle předpokládané výkonnosti (RSS včetně P2+).
Mezi 22 historiky bude hlavním kandidátem na vítězství Martin Černý s BMW M3, kterému se bude snažit konkurovat populární Jan Hráček s Ladou VFTS. Stejný vůz osedlá i Matěj Kamenec, novější modely sovětské značky představí Petr Němec a Patrik Silber. O pódium se je jistě budou snažit připravit třeba Martin Klepáč (Peugeot 306 Maxi) nebo Jan Šrámek (Toyota Celica GT Four). Zpestřením startovní listiny budou dva nejstarší soutěžní vozy – Saab 96 manželů Polákových a Škoda Octavia TS dvojice Julínek – Foltýn.
V soudobém poli katapultovala mezi hlavní hvězdy soutěže nečekaná přihláška nedávného účastníka Central European Rally Věroslava Cvrčka jun. (s modelem Fabia R5). Pozadu jistě nebude chtít zůstat už jistý vítěz Poháru 2+ Martin Vlček. S dalšími speciály Rally2 uvidíte třeba Davida Tomka, Václava Kopáčka, Petra Zedníka, Petra Trnovce, Viktora Szabó, Karla Štochla, Jakuba Krále a mnoho dalších. Znalosti domácích tratí jistě využijí i Jaroslav Pešl či Pavel Ševčík.
Ze zahraničí doplní sestavu vozů kategorie Rally2 Vlado Hanuš a Marek Špavelko, evidujeme i dva polské jezdce Dariusze Biedrzynského a osmnáctiletého Tymoteusze Abramowského, startujícího s litevskou licencí.
Opravdu nabitá je sestava startujících ve dvoukolkách a je těžké vybrat jména jasných favoritů. O tři místa se utkají zejména speciály Rally4. S corsami pojedou Jaroslav Petráš, Peter Surovič, Martin Lehký, Jakub Jančík, Martin Vopatřil, Libor Horák či Tomáš Dudák, peugeoty osedlají Filip Šipoš, David Štefan, Matěj Řehák a David Ševčík. Zastoupeny budou i fiesty (Jiří Gerych, Daniel Bartúnek) a clio (Filip Ocelka). S er dvojkou se jim budou snažit sekundovat Petr Kačírek jun., Michal Srb a Adam Čepela.
„Pro pořadatele je stav před termínem uzávěrky až infarktový. Dokonce jsem přemýšlel o zrušení závodu, neboť den před uzávěrkou nebyla registrována ani polovinu startovního pole. Pak se během několika hodin příjem rozběhl a kde se zastaví, to je vždy ve hvězdách. Nakonec se počet přihlášek zastavil na čísle 96, z čehož máme určitě radost. Loni sice odstartovalo 97 dvojic, ale v dnešní době a konkurenci podniků je aktuální výčet opravdu zajímavý,“ říká ředitel soutěže Petr Gryger.
Soutěž oficiálně odstartuje v sobotu 9. listopadu v 8 hodin ze servisního areálu v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada). Soutěž bude v odpoledních hodinách zakončena na cílové rampě, nově před Městským úřadem na Vsetíně (15 hodin).
Aktuální informace k soutěži najdete na oficiálních stránkách www.vsetinrally.cz. Heslo do systému Sportity je Vsetin2024. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.