Suzuki odkládalo příchod nové generace legendárního off-roadu Jimny skutečně dlouho, ovšem podle posledních zpráv se zdá, že čekání bude brzy u konce.Již koncem minulého roku jsme měli k dispozici první fotky z prezentací, fotky testovacích prototypů i první technické parametry. Minulý měsíc se pak objevily fotografie modelů naskládaných u továrny automobilky a nyní přicházejí první uniklé fotky z uzavřené prezentace. A právě poslední fotky toho o novým Jimnym dost vypovídají.
V dobách, kdy se i z pravověrných off-roadů pomalu stávají komfortní SUV určená k rozvážení dětí do školek a škol po městě, působí nové Suzuki Jimny jak z jiného tisíciletí. Jeho hranatý design jde snad proti všem a na člověka působí dojmem, že designéři dostávali za každou oblou linku rákoskou přes prsty.
Suzuki se tak ovšem vrací ke svým kořenům, neboť předchůdcem modelu Jimny byl Samurai, opět ikonický off-road, který díky svým kompaktním rozměrům, nízké váze a vhodně použité technice dokázal v terénu zastínit kdejaké větší a výkonnější monstrum.
A zhruba totéž se dá očekávat od nové generace modelu Jimny, která by však kromě skvělých výkonů v terénu mohla přidat i trochu víc komfortu na silnicích, moderní výbavu, nižší spotřebu a samozřejmě modernější vzhled. Navzdory hranatým tvarům totiž Jimny vypadá skvostně.
Někteří jeho tvary přirovnávají k smrsknutému Hummeru H2, jiní vidí podobnost se starou generací Jeepů, ovšem příznivci starších Suzuki jistě uvidí spojitost s modelem Samurai. Díky krátkému rozvoru, minimálním převisům a slušné světlé výšce se dá očekávat, že manévrovatelnost tohohle off-roadu bude skvělá. Ať už se budou majitelé proplétat mezi stromy, vyjíždět prudká stoupání nebo přejíždět hrany, s Jimnym by to nemusel být problém.
Jimny je navíc jedním z mála off-roadů, který se drží klasické koncepce žebřinového rámu, na kterém je usazena kabina. Kromě sofistikovaného pohonu všech kol AllGrip pro má navíc nabídnout i redukční převodovku, což je jedním z dalších rozdílů mezi naleštěnými SUV a pravými off-roady.
Just in time. 📸 #suzukijimny #jimny #jimnynext #jimnygrams #scoop #spy #carsofinstagram #instamarketing #globalsuzuki #awd #webmarketing #socialmediamarketing #automobilesuzuki #sponsor #Business #socialmedia #allgrip #advertise #4x4 #4wd #pic #offroad #outdoor #ambassador #advertising #wayoflife #suzukicars
Fotografie, které se v posledních hodinách rozšířili po sociálních sítích a některých motoristických webech, bohužel nemají jasného autora, ovšem nejčastěji se mluví o japonském motoristickém blogu creative311, facebookových stránkách Fredfanpage a instagramovém profilu Suzukiinfluencer.
Každý z těchto zdrojů však o autě prozradil něco málo, z čeho si lze složit zajímavý obrázek. Fotografie by měly pocházet z prezentace modelu dealerům, kde měly být odhaleny i pohonné jednotky. Nejmenším má být turbem přeplňovaný tříválec o objemu 660 ccm, následuje 1.0 litrový turbem přeplňovaný tříválec a posledním je 1.2 litrový atmosferický tříválec. Je však docela možné, že se jedná o motory jen pro vybrané trhy. V nabídce nám totiž chybí diesel a mild-hybrid. Motory pak má být možné spojit s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem.
#ジムニー#新型#jimny#2018
Australský motoristický web Motoring.au navíc dodává, že pod kapotou Jimnyho by se mohlo usídlit i několik moderních elektronických asistenčních systémů, jako například asistence sjezdu kopců, asistent rozjezd do kopců a speciální elektronický stabilizační systém pro jízdu v terénu.
Na kompletní informaci si nejspíš budeme muset ještě počkat, neboť oficiální premiéra je často odhadována až na konec roku. Na tohle odhalení se však skutečně těšíme, neboť Jimny se zatím zdá být naprosto skvělým a pravověrným off-roadem, kterého bude problém v terénu zastavit.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.