Suzuki odkládalo příchod nové generace legendárního off-roadu Jimny skutečně dlouho, ovšem podle posledních zpráv se zdá, že čekání bude brzy u konce.Již koncem minulého roku jsme měli k dispozici první fotky z prezentací, fotky testovacích prototypů i první technické parametry. Minulý měsíc se pak objevily fotografie modelů naskládaných u továrny automobilky a nyní přicházejí první uniklé fotky z uzavřené prezentace. A právě poslední fotky toho o novým Jimnym dost vypovídají.
V dobách, kdy se i z pravověrných off-roadů pomalu stávají komfortní SUV určená k rozvážení dětí do školek a škol po městě, působí nové Suzuki Jimny jak z jiného tisíciletí. Jeho hranatý design jde snad proti všem a na člověka působí dojmem, že designéři dostávali za každou oblou linku rákoskou přes prsty.
Suzuki se tak ovšem vrací ke svým kořenům, neboť předchůdcem modelu Jimny byl Samurai, opět ikonický off-road, který díky svým kompaktním rozměrům, nízké váze a vhodně použité technice dokázal v terénu zastínit kdejaké větší a výkonnější monstrum.
A zhruba totéž se dá očekávat od nové generace modelu Jimny, která by však kromě skvělých výkonů v terénu mohla přidat i trochu víc komfortu na silnicích, moderní výbavu, nižší spotřebu a samozřejmě modernější vzhled. Navzdory hranatým tvarům totiž Jimny vypadá skvostně.
Někteří jeho tvary přirovnávají k smrsknutému Hummeru H2, jiní vidí podobnost se starou generací Jeepů, ovšem příznivci starších Suzuki jistě uvidí spojitost s modelem Samurai. Díky krátkému rozvoru, minimálním převisům a slušné světlé výšce se dá očekávat, že manévrovatelnost tohohle off-roadu bude skvělá. Ať už se budou majitelé proplétat mezi stromy, vyjíždět prudká stoupání nebo přejíždět hrany, s Jimnym by to nemusel být problém.
Jimny je navíc jedním z mála off-roadů, který se drží klasické koncepce žebřinového rámu, na kterém je usazena kabina. Kromě sofistikovaného pohonu všech kol AllGrip pro má navíc nabídnout i redukční převodovku, což je jedním z dalších rozdílů mezi naleštěnými SUV a pravými off-roady.
Just in time. 📸 #suzukijimny #jimny #jimnynext #jimnygrams #scoop #spy #carsofinstagram #instamarketing #globalsuzuki #awd #webmarketing #socialmediamarketing #automobilesuzuki #sponsor #Business #socialmedia #allgrip #advertise #4x4 #4wd #pic #offroad #outdoor #ambassador #advertising #wayoflife #suzukicars
Fotografie, které se v posledních hodinách rozšířili po sociálních sítích a některých motoristických webech, bohužel nemají jasného autora, ovšem nejčastěji se mluví o japonském motoristickém blogu creative311, facebookových stránkách Fredfanpage a instagramovém profilu Suzukiinfluencer.
Každý z těchto zdrojů však o autě prozradil něco málo, z čeho si lze složit zajímavý obrázek. Fotografie by měly pocházet z prezentace modelu dealerům, kde měly být odhaleny i pohonné jednotky. Nejmenším má být turbem přeplňovaný tříválec o objemu 660 ccm, následuje 1.0 litrový turbem přeplňovaný tříválec a posledním je 1.2 litrový atmosferický tříválec. Je však docela možné, že se jedná o motory jen pro vybrané trhy. V nabídce nám totiž chybí diesel a mild-hybrid. Motory pak má být možné spojit s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem.
#ジムニー#新型#jimny#2018
Australský motoristický web Motoring.au navíc dodává, že pod kapotou Jimnyho by se mohlo usídlit i několik moderních elektronických asistenčních systémů, jako například asistence sjezdu kopců, asistent rozjezd do kopců a speciální elektronický stabilizační systém pro jízdu v terénu.
Na kompletní informaci si nejspíš budeme muset ještě počkat, neboť oficiální premiéra je často odhadována až na konec roku. Na tohle odhalení se však skutečně těšíme, neboť Jimny se zatím zdá být naprosto skvělým a pravověrným off-roadem, kterého bude problém v terénu zastavit.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.