Suzuki odkládalo příchod nové generace legendárního off-roadu Jimny skutečně dlouho, ovšem podle posledních zpráv se zdá, že čekání bude brzy u konce.Již koncem minulého roku jsme měli k dispozici první fotky z prezentací, fotky testovacích prototypů i první technické parametry. Minulý měsíc se pak objevily fotografie modelů naskládaných u továrny automobilky a nyní přicházejí první uniklé fotky z uzavřené prezentace. A právě poslední fotky toho o novým Jimnym dost vypovídají.
V dobách, kdy se i z pravověrných off-roadů pomalu stávají komfortní SUV určená k rozvážení dětí do školek a škol po městě, působí nové Suzuki Jimny jak z jiného tisíciletí. Jeho hranatý design jde snad proti všem a na člověka působí dojmem, že designéři dostávali za každou oblou linku rákoskou přes prsty.
Suzuki se tak ovšem vrací ke svým kořenům, neboť předchůdcem modelu Jimny byl Samurai, opět ikonický off-road, který díky svým kompaktním rozměrům, nízké váze a vhodně použité technice dokázal v terénu zastínit kdejaké větší a výkonnější monstrum.
A zhruba totéž se dá očekávat od nové generace modelu Jimny, která by však kromě skvělých výkonů v terénu mohla přidat i trochu víc komfortu na silnicích, moderní výbavu, nižší spotřebu a samozřejmě modernější vzhled. Navzdory hranatým tvarům totiž Jimny vypadá skvostně.
Někteří jeho tvary přirovnávají k smrsknutému Hummeru H2, jiní vidí podobnost se starou generací Jeepů, ovšem příznivci starších Suzuki jistě uvidí spojitost s modelem Samurai. Díky krátkému rozvoru, minimálním převisům a slušné světlé výšce se dá očekávat, že manévrovatelnost tohohle off-roadu bude skvělá. Ať už se budou majitelé proplétat mezi stromy, vyjíždět prudká stoupání nebo přejíždět hrany, s Jimnym by to nemusel být problém.
Jimny je navíc jedním z mála off-roadů, který se drží klasické koncepce žebřinového rámu, na kterém je usazena kabina. Kromě sofistikovaného pohonu všech kol AllGrip pro má navíc nabídnout i redukční převodovku, což je jedním z dalších rozdílů mezi naleštěnými SUV a pravými off-roady.
Just in time. 📸 #suzukijimny #jimny #jimnynext #jimnygrams #scoop #spy #carsofinstagram #instamarketing #globalsuzuki #awd #webmarketing #socialmediamarketing #automobilesuzuki #sponsor #Business #socialmedia #allgrip #advertise #4x4 #4wd #pic #offroad #outdoor #ambassador #advertising #wayoflife #suzukicars
Fotografie, které se v posledních hodinách rozšířili po sociálních sítích a některých motoristických webech, bohužel nemají jasného autora, ovšem nejčastěji se mluví o japonském motoristickém blogu creative311, facebookových stránkách Fredfanpage a instagramovém profilu Suzukiinfluencer.
Každý z těchto zdrojů však o autě prozradil něco málo, z čeho si lze složit zajímavý obrázek. Fotografie by měly pocházet z prezentace modelu dealerům, kde měly být odhaleny i pohonné jednotky. Nejmenším má být turbem přeplňovaný tříválec o objemu 660 ccm, následuje 1.0 litrový turbem přeplňovaný tříválec a posledním je 1.2 litrový atmosferický tříválec. Je však docela možné, že se jedná o motory jen pro vybrané trhy. V nabídce nám totiž chybí diesel a mild-hybrid. Motory pak má být možné spojit s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem.
#ジムニー#新型#jimny#2018
Australský motoristický web Motoring.au navíc dodává, že pod kapotou Jimnyho by se mohlo usídlit i několik moderních elektronických asistenčních systémů, jako například asistence sjezdu kopců, asistent rozjezd do kopců a speciální elektronický stabilizační systém pro jízdu v terénu.
Na kompletní informaci si nejspíš budeme muset ještě počkat, neboť oficiální premiéra je často odhadována až na konec roku. Na tohle odhalení se však skutečně těšíme, neboť Jimny se zatím zdá být naprosto skvělým a pravověrným off-roadem, kterého bude problém v terénu zastavit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?