Čtyřtaktní vidlicový tříválcový motor s úhlem válců 75° je vybaven elektrickým kompresorem, který bez ohledu na otáčky motoru zajišťuje výrazně vyšší točivý moment v nízkých a středních otáčkách.
Na veletrhu EICMA 2024 byl představeny koncepty EV FUN a EV Urban společnosti Honda, což znamená, že vzrušující budoucnost jednostopých vozidel s elektrickým pohonem se opět značně přiblížila.
Zároveň se však vývojáři a konstruktéři společnosti Honda pokusili najít nový přístup k tomu, jak by měla vypadat nová generace vysoce úsporných a výkonných spalovacích motorů a jaký by tyto motory měly poskytovat výkon a zážitek z jízdy. A navrhli něco opravdu speciálního.
Kapalinou chlazený vidlicový tříválec V3 s úhlem válců 75° je v současnosti vyvíjen pro velkoobjemové stroje, přičemž jeho rozměry jsou mimořádně štíhlé a kompaktní. Motor je jako první na světě vybaven elektrickým kompresorem pro motocykly, který je schopný regulovat stlačení nasávaného vzduchu bez ohledu na otáčky motoru. Výsledkem je dynamická odezva a vysoký točivý moment již od nízkých otáček.
Elektrický kompresor navíc poskytuje vysokou míru svobody pokud jde o prostorové uspořádání všech komponent v omezeném prostoru, který je u motocyklu k dispozici, a zároveň efektivní centralizaci hmoty. Navíc nevyžaduje mezichladič stlačeného vzduchu.
Pamětníci si vybaví, že naposledy byl motor V3 u silničního motocyklu Honda použit v polovině 80. let minulého století u legendárního dvoutaktního stroje NS400R. Nyní - o čtyřicet let později - a ve zcela jiném světě je potenciál tohoto nového směru zřejmý, a to zejména pokud jde o nezměrné možnosti co do počtu nově připravovaných modelů. Vývoj bude pokračovat směrem k sériové výrobě a k cíli společnosti Honda umožnit zákazníkům si ještě více vychutnat jedinečnou radost z jízdy a vlastnictví motocyklu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.