Čtyřtaktní vidlicový tříválcový motor s úhlem válců 75° je vybaven elektrickým kompresorem, který bez ohledu na otáčky motoru zajišťuje výrazně vyšší točivý moment v nízkých a středních otáčkách.
Na veletrhu EICMA 2024 byl představeny koncepty EV FUN a EV Urban společnosti Honda, což znamená, že vzrušující budoucnost jednostopých vozidel s elektrickým pohonem se opět značně přiblížila.
Zároveň se však vývojáři a konstruktéři společnosti Honda pokusili najít nový přístup k tomu, jak by měla vypadat nová generace vysoce úsporných a výkonných spalovacích motorů a jaký by tyto motory měly poskytovat výkon a zážitek z jízdy. A navrhli něco opravdu speciálního.
Kapalinou chlazený vidlicový tříválec V3 s úhlem válců 75° je v současnosti vyvíjen pro velkoobjemové stroje, přičemž jeho rozměry jsou mimořádně štíhlé a kompaktní. Motor je jako první na světě vybaven elektrickým kompresorem pro motocykly, který je schopný regulovat stlačení nasávaného vzduchu bez ohledu na otáčky motoru. Výsledkem je dynamická odezva a vysoký točivý moment již od nízkých otáček.
Elektrický kompresor navíc poskytuje vysokou míru svobody pokud jde o prostorové uspořádání všech komponent v omezeném prostoru, který je u motocyklu k dispozici, a zároveň efektivní centralizaci hmoty. Navíc nevyžaduje mezichladič stlačeného vzduchu.
Pamětníci si vybaví, že naposledy byl motor V3 u silničního motocyklu Honda použit v polovině 80. let minulého století u legendárního dvoutaktního stroje NS400R. Nyní - o čtyřicet let později - a ve zcela jiném světě je potenciál tohoto nového směru zřejmý, a to zejména pokud jde o nezměrné možnosti co do počtu nově připravovaných modelů. Vývoj bude pokračovat směrem k sériové výrobě a k cíli společnosti Honda umožnit zákazníkům si ještě více vychutnat jedinečnou radost z jízdy a vlastnictví motocyklu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.