PR článek - Ceny zboží a služeb se pořád mění a bohužel většinou směrem nahoru. Ani autopojištění není výjimkou a je možné, že vaše povinné ručení je dražší než v době jeho sjednání. Obdobně to může být i u havarijního pojištění. Víte ale, co všechno ovlivňuje jeho cenu a kolik vlastně dnes havarijko stojí? A jak to udělat, abyste neplatili víc, než musíte? Čtěte dál.
Orientační cenu havarijního pojištění těžko odhadnete z hlavy
Cena havarijního pojištění závisí hned na několika faktorech. Především se odvíjí od pojišťovaného vozidla, konkrétně jeho značky, modelu, ceny, stáří a výkonu. Důležité také je, jak si nastavíte spoluúčast, protože samozřejmě platí, že čím nižší spoluúčast, tím vyšší cena pojistného.
Velký vliv na výslednou částku máte ale také vy, především váš věk, místo bydliště a vaše nehodová historie. Jestliže jste přeborník v počtu nehod, pak vaše pojištění bude samozřejmě dražší než u řidiče s čistým štítem. Cenu havarijního pojištění za rok trvání smlouvy tedy těžko odhadnete.
Kdo moc šetří, nemusí mít za tři
Snaha šetřit je samozřejmě chvályhodná, ne vždy se ale vyplatí. V případě havarijního pojištění je rozhodně lepší si k základnímu pojištění zvolit ještě vhodná doplňková připojištění v závislosti na vašem životním stylu. Pokud často projíždíte lesy, rozhodně zvažte pojištění střetu se zvěří nebo riziko živelných katastrof.
Naopak pro ježdění především ve městě se zase může hodit pojištění proti vandalismu nebo odcizení vozidla. Cena pojištění se sice lehce zvedne, ve finále ale můžete ušetřit klidně i statisíce. Škody, které nepokryje pojistka, si totiž budete muset zaplatit sami.
Nejvýhodnější havarijní pojištění lze sjednat snadno, rychle a z domova
Pokud se vám ježí vlasy hrůzou z představy, že budete muset probírat desítky nabídek pojišťoven a složitě hledat takové havarijní pojištění, které bude nejen nejlevnější, ale hlavně nejvýhodnější, buďte v klidu.
Využít můžete služeb nezávislého online srovnávače, ve kterém během chvíle uvidíte nabídky havarijního pojištění přehledně srovnané, a navíc již vytvořené na míru vašim potřebám. Stačí vyplnit pár údajů o vás, vašem autě a požadovaných připojištění a je to. Pak už stačí jen párkrát kliknutí a smlouvu uzavřete bez toho, aniž byste se museli zvednout z gauče. Tak jednoduché to je.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.