Škoda Kodiaq je velice povedeným SUV, které se mladoboleslavské automobilce jednoduše povedlo snad ve všech ohledech - tedy snad až na jeden. Zákazníci toužící po praktických SUV totiž stále častěji touží i po vysokém výkonu a tak se na trhu objevuje stále více „ostrých" SUV, kterým dosud Kodiaq neměl jak konkurovat. To se ovšem brzy změní s příchodem Kodiaqu RS, o kterém unikly první informace.
Kodiaq jsme si mohli vyzkoušet už v několika specifikacích s různými motory pod kapotou a nikdy nám nepřišlo, že y mu vyloženě scházel dech. Automobilka se přesto rozhodla pro stavbu rychlejší varianty, která ponese tradiční zkratku RS, na britském trhu vRS.
Pro model, který by měl být v současnosti testován na Nurburgringu, si mohla automobilka vybrat hned z několika zajímavých koncernových pohonných jednotek. Pokud byste ale čekali, že sáhla po léty ověřeném a dnes již dobře fungujícím benzínovém dvoulitru, musíme vás zklamat. Podle webu CarThrottle se totiž pod kapotou vRS bude ukrývat diesel.
Pod kapotou nového člena rodinky ostrých modelů by se měl usídlit zřejmě dvoulitrový twin-turbo diesel o výkonu přesahujícím 240 koní, který se již nějaký ten pátek vyskytuje pod kapotou nejsilnějšího ekvivalentu ke Kodiaqu z řad Volkswagenu, modelu Tiguan Allspace 240.
Zatím se samozřejmě jedná jen o spekulace, ovšem web CarThrottle mívá obvykle spolehlivé tipy a podobné spekulace o nejvýkonnějším Kodiaqu s naftovým motorem pod kapotou se objevily již dříve. Motor z nejvýkonnějšího TDI pod kapotou Tiguanu Allspace pak dává smysl i díky svému točivému momentu 500 Nm a akceleraci z 0 na 100 km/h za 6.5 sekundy.
Nový model by se měl podle všeho objevit koncem tohoto roku a jeho cena na britském trhu by měla činit cca 35 000 liber, tedy něco málo přes milion korun. Na přesnější a spolehlivější informace si však budeme muset počkat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?