Škoda Kodiaq je velice povedeným SUV, které se mladoboleslavské automobilce jednoduše povedlo snad ve všech ohledech - tedy snad až na jeden. Zákazníci toužící po praktických SUV totiž stále častěji touží i po vysokém výkonu a tak se na trhu objevuje stále více „ostrých" SUV, kterým dosud Kodiaq neměl jak konkurovat. To se ovšem brzy změní s příchodem Kodiaqu RS, o kterém unikly první informace.
Kodiaq jsme si mohli vyzkoušet už v několika specifikacích s různými motory pod kapotou a nikdy nám nepřišlo, že y mu vyloženě scházel dech. Automobilka se přesto rozhodla pro stavbu rychlejší varianty, která ponese tradiční zkratku RS, na britském trhu vRS.
Pro model, který by měl být v současnosti testován na Nurburgringu, si mohla automobilka vybrat hned z několika zajímavých koncernových pohonných jednotek. Pokud byste ale čekali, že sáhla po léty ověřeném a dnes již dobře fungujícím benzínovém dvoulitru, musíme vás zklamat. Podle webu CarThrottle se totiž pod kapotou vRS bude ukrývat diesel.
Pod kapotou nového člena rodinky ostrých modelů by se měl usídlit zřejmě dvoulitrový twin-turbo diesel o výkonu přesahujícím 240 koní, který se již nějaký ten pátek vyskytuje pod kapotou nejsilnějšího ekvivalentu ke Kodiaqu z řad Volkswagenu, modelu Tiguan Allspace 240.
Zatím se samozřejmě jedná jen o spekulace, ovšem web CarThrottle mívá obvykle spolehlivé tipy a podobné spekulace o nejvýkonnějším Kodiaqu s naftovým motorem pod kapotou se objevily již dříve. Motor z nejvýkonnějšího TDI pod kapotou Tiguanu Allspace pak dává smysl i díky svému točivému momentu 500 Nm a akceleraci z 0 na 100 km/h za 6.5 sekundy.
Nový model by se měl podle všeho objevit koncem tohoto roku a jeho cena na britském trhu by měla činit cca 35 000 liber, tedy něco málo přes milion korun. Na přesnější a spolehlivější informace si však budeme muset počkat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?