Škoda Kodiaq je velice povedeným SUV, které se mladoboleslavské automobilce jednoduše povedlo snad ve všech ohledech - tedy snad až na jeden. Zákazníci toužící po praktických SUV totiž stále častěji touží i po vysokém výkonu a tak se na trhu objevuje stále více „ostrých" SUV, kterým dosud Kodiaq neměl jak konkurovat. To se ovšem brzy změní s příchodem Kodiaqu RS, o kterém unikly první informace.
Kodiaq jsme si mohli vyzkoušet už v několika specifikacích s různými motory pod kapotou a nikdy nám nepřišlo, že y mu vyloženě scházel dech. Automobilka se přesto rozhodla pro stavbu rychlejší varianty, která ponese tradiční zkratku RS, na britském trhu vRS.
Pro model, který by měl být v současnosti testován na Nurburgringu, si mohla automobilka vybrat hned z několika zajímavých koncernových pohonných jednotek. Pokud byste ale čekali, že sáhla po léty ověřeném a dnes již dobře fungujícím benzínovém dvoulitru, musíme vás zklamat. Podle webu CarThrottle se totiž pod kapotou vRS bude ukrývat diesel.
Pod kapotou nového člena rodinky ostrých modelů by se měl usídlit zřejmě dvoulitrový twin-turbo diesel o výkonu přesahujícím 240 koní, který se již nějaký ten pátek vyskytuje pod kapotou nejsilnějšího ekvivalentu ke Kodiaqu z řad Volkswagenu, modelu Tiguan Allspace 240.
Zatím se samozřejmě jedná jen o spekulace, ovšem web CarThrottle mívá obvykle spolehlivé tipy a podobné spekulace o nejvýkonnějším Kodiaqu s naftovým motorem pod kapotou se objevily již dříve. Motor z nejvýkonnějšího TDI pod kapotou Tiguanu Allspace pak dává smysl i díky svému točivému momentu 500 Nm a akceleraci z 0 na 100 km/h za 6.5 sekundy.
Nový model by se měl podle všeho objevit koncem tohoto roku a jeho cena na britském trhu by měla činit cca 35 000 liber, tedy něco málo přes milion korun. Na přesnější a spolehlivější informace si však budeme muset počkat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.