Škoda Kodiaq je velice povedeným SUV, které se mladoboleslavské automobilce jednoduše povedlo snad ve všech ohledech - tedy snad až na jeden. Zákazníci toužící po praktických SUV totiž stále častěji touží i po vysokém výkonu a tak se na trhu objevuje stále více „ostrých" SUV, kterým dosud Kodiaq neměl jak konkurovat. To se ovšem brzy změní s příchodem Kodiaqu RS, o kterém unikly první informace.
Kodiaq jsme si mohli vyzkoušet už v několika specifikacích s různými motory pod kapotou a nikdy nám nepřišlo, že y mu vyloženě scházel dech. Automobilka se přesto rozhodla pro stavbu rychlejší varianty, která ponese tradiční zkratku RS, na britském trhu vRS.
Pro model, který by měl být v současnosti testován na Nurburgringu, si mohla automobilka vybrat hned z několika zajímavých koncernových pohonných jednotek. Pokud byste ale čekali, že sáhla po léty ověřeném a dnes již dobře fungujícím benzínovém dvoulitru, musíme vás zklamat. Podle webu CarThrottle se totiž pod kapotou vRS bude ukrývat diesel.
Pod kapotou nového člena rodinky ostrých modelů by se měl usídlit zřejmě dvoulitrový twin-turbo diesel o výkonu přesahujícím 240 koní, který se již nějaký ten pátek vyskytuje pod kapotou nejsilnějšího ekvivalentu ke Kodiaqu z řad Volkswagenu, modelu Tiguan Allspace 240.
Zatím se samozřejmě jedná jen o spekulace, ovšem web CarThrottle mívá obvykle spolehlivé tipy a podobné spekulace o nejvýkonnějším Kodiaqu s naftovým motorem pod kapotou se objevily již dříve. Motor z nejvýkonnějšího TDI pod kapotou Tiguanu Allspace pak dává smysl i díky svému točivému momentu 500 Nm a akceleraci z 0 na 100 km/h za 6.5 sekundy.
Nový model by se měl podle všeho objevit koncem tohoto roku a jeho cena na britském trhu by měla činit cca 35 000 liber, tedy něco málo přes milion korun. Na přesnější a spolehlivější informace si však budeme muset počkat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.