Dle informací Autocaru připravuje Porsche typ Panamera ve verzi kabriolet. Údajně to dokazují dokumenty z patentového úřadu v USA.
Zdá se to jako naprostá šílenost, produkovat čtyřdveřový kabriolet. Ale automobilka Porsche se o to zřejmě pokusí. Nejspíše spoléhají na dostatečnou pevnost vysokopevnostní oceli. Zajistit pro takový typ karoserie dostatečnou tuhost je velmi nesnadný úkol. Dle získaných dokumentů není na vozidle žádný sloupek „B“. Od Panamery se vzhledově odlišuje jen větším sklonem čelního skla a absencí střechy. Z nákresů je patrné že se má jednat o klasickou plátěnou střechu.Předností tohoto čtyřdveřového uspořádání by bylo dosažení komfortu pro zadní pasažéry na úrovni sedanu. To samozřejmě žádný konkurent nemůže nabídnout. Otázkou zůstává jak by tento model přijali zákazníci. Proč kupovat těžkopádnou Panameru Cabriolet, když můžete mít krásnou klasickou 911 Cabriolet?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.