Vše začalo nenápadně, když společnost Apple publikovala studii o tom, jak vylepšit LiDAR. Že nevíte, o co jde? LiDAR je klíčová technologie pro samo-řiditelné automobily, a Apple se tak oficiálně přiznal, že také pracuje na autonomních vozech.
Ano, společnost Apple poprvé oficiálně zveřejnila informace o tom, že pracuje na klíčové technologii pro autonomní vozy. Zveřejněné informace se týkaly postupů, jak samořídicím vozům zdokonalit algoritmy tak, aby dokázaly lépe rozpoznat cyklisty a chodce. Vše mají navíc umět s použitím menšího počtu senzorů.
Nový softwarových přístup se nazývá "VoxelNet", a měl by umožnit lepší detekci trojrozměrných objektů. Autonomní vozy zatím používají kombinaci běžných dvourozměrných kamer a jednotek "LiDAR", díky kterým vnímají svět kolem sebe. Rozlišení však není dostatečné a způsobuje špatnou citlivost na malé a vzdálené objekty.
Díky novému softwaru však vědci Applu dosáhli "velmi povzbudivých výsledků", a nebo to alespoň tvrdí. Jejich nové přístupy v detekci trojrozměrných objektů jsou podpořené počítačovými simulacemi, nebyly však zatím otestovány v reálných silničních podmínkách.
Společnost Apple celou událost odmítá komentovat, k danému vývoji se nevyjadřovala ani v minulosti. Z různých informačních zdrojů ale vyplývá, že na projektu TITAN pracuje přes tisíc zaměstnanců již několik let. V dubnu tohoto roku navíc podala společnost Apple žádost na kalifornský regulační úřad, která se měla týkat povolení vlastního testování autonomních vozidel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.