Vše začalo nenápadně, když společnost Apple publikovala studii o tom, jak vylepšit LiDAR. Že nevíte, o co jde? LiDAR je klíčová technologie pro samo-řiditelné automobily, a Apple se tak oficiálně přiznal, že také pracuje na autonomních vozech.
Ano, společnost Apple poprvé oficiálně zveřejnila informace o tom, že pracuje na klíčové technologii pro autonomní vozy. Zveřejněné informace se týkaly postupů, jak samořídicím vozům zdokonalit algoritmy tak, aby dokázaly lépe rozpoznat cyklisty a chodce. Vše mají navíc umět s použitím menšího počtu senzorů.
Nový softwarových přístup se nazývá "VoxelNet", a měl by umožnit lepší detekci trojrozměrných objektů. Autonomní vozy zatím používají kombinaci běžných dvourozměrných kamer a jednotek "LiDAR", díky kterým vnímají svět kolem sebe. Rozlišení však není dostatečné a způsobuje špatnou citlivost na malé a vzdálené objekty.
Díky novému softwaru však vědci Applu dosáhli "velmi povzbudivých výsledků", a nebo to alespoň tvrdí. Jejich nové přístupy v detekci trojrozměrných objektů jsou podpořené počítačovými simulacemi, nebyly však zatím otestovány v reálných silničních podmínkách.
Společnost Apple celou událost odmítá komentovat, k danému vývoji se nevyjadřovala ani v minulosti. Z různých informačních zdrojů ale vyplývá, že na projektu TITAN pracuje přes tisíc zaměstnanců již několik let. V dubnu tohoto roku navíc podala společnost Apple žádost na kalifornský regulační úřad, která se měla týkat povolení vlastního testování autonomních vozidel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?