Vše začalo nenápadně, když společnost Apple publikovala studii o tom, jak vylepšit LiDAR. Že nevíte, o co jde? LiDAR je klíčová technologie pro samo-řiditelné automobily, a Apple se tak oficiálně přiznal, že také pracuje na autonomních vozech.
Ano, společnost Apple poprvé oficiálně zveřejnila informace o tom, že pracuje na klíčové technologii pro autonomní vozy. Zveřejněné informace se týkaly postupů, jak samořídicím vozům zdokonalit algoritmy tak, aby dokázaly lépe rozpoznat cyklisty a chodce. Vše mají navíc umět s použitím menšího počtu senzorů.
Nový softwarových přístup se nazývá "VoxelNet", a měl by umožnit lepší detekci trojrozměrných objektů. Autonomní vozy zatím používají kombinaci běžných dvourozměrných kamer a jednotek "LiDAR", díky kterým vnímají svět kolem sebe. Rozlišení však není dostatečné a způsobuje špatnou citlivost na malé a vzdálené objekty.
Díky novému softwaru však vědci Applu dosáhli "velmi povzbudivých výsledků", a nebo to alespoň tvrdí. Jejich nové přístupy v detekci trojrozměrných objektů jsou podpořené počítačovými simulacemi, nebyly však zatím otestovány v reálných silničních podmínkách.
Společnost Apple celou událost odmítá komentovat, k danému vývoji se nevyjadřovala ani v minulosti. Z různých informačních zdrojů ale vyplývá, že na projektu TITAN pracuje přes tisíc zaměstnanců již několik let. V dubnu tohoto roku navíc podala společnost Apple žádost na kalifornský regulační úřad, která se měla týkat povolení vlastního testování autonomních vozidel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.