Vše začalo nenápadně, když společnost Apple publikovala studii o tom, jak vylepšit LiDAR. Že nevíte, o co jde? LiDAR je klíčová technologie pro samo-řiditelné automobily, a Apple se tak oficiálně přiznal, že také pracuje na autonomních vozech.
Ano, společnost Apple poprvé oficiálně zveřejnila informace o tom, že pracuje na klíčové technologii pro autonomní vozy. Zveřejněné informace se týkaly postupů, jak samořídicím vozům zdokonalit algoritmy tak, aby dokázaly lépe rozpoznat cyklisty a chodce. Vše mají navíc umět s použitím menšího počtu senzorů.
Nový softwarových přístup se nazývá "VoxelNet", a měl by umožnit lepší detekci trojrozměrných objektů. Autonomní vozy zatím používají kombinaci běžných dvourozměrných kamer a jednotek "LiDAR", díky kterým vnímají svět kolem sebe. Rozlišení však není dostatečné a způsobuje špatnou citlivost na malé a vzdálené objekty.
Díky novému softwaru však vědci Applu dosáhli "velmi povzbudivých výsledků", a nebo to alespoň tvrdí. Jejich nové přístupy v detekci trojrozměrných objektů jsou podpořené počítačovými simulacemi, nebyly však zatím otestovány v reálných silničních podmínkách.
Společnost Apple celou událost odmítá komentovat, k danému vývoji se nevyjadřovala ani v minulosti. Z různých informačních zdrojů ale vyplývá, že na projektu TITAN pracuje přes tisíc zaměstnanců již několik let. V dubnu tohoto roku navíc podala společnost Apple žádost na kalifornský regulační úřad, která se měla týkat povolení vlastního testování autonomních vozidel.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?