Osmá generace ikony: Světová premiéra nového modelu Golf GTI se uskuteční v Ženevě

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 23. února 2020, 18:42 Google+

Světová premiéra prvního modelu Volkswagen Golf GTI1 na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem před 45 lety měla dalekosáhlé důsledky. Tehdy však nikdo netušil, že tři písmena G, T a I budou jednou označením ikony. Nicméně se tak stalo. Dnes je při vyslovení zkratky GTI myšlena ikona: Golf GTI. Volkswagen nyní představí na Ženevském autosalonu (5. až 15. března) osmou generaci tohoto globálně úspěšného modelu. Tím se ryzí, inteligentní a suverénní sportovní vůz s vyspělou technikou postaví na start digitální éry.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Golf GTI

Golf GTI | foto: Volkswagen CR

Sdílejte článek

Tajemství úspěchu modelu Golf GTI tkví v tom, že se jeho DNA dodnes nezměnila a zahrnuje čistý design, pohon předních kol, maximálně agilní podvozek, zážehové motory s touhou po vysokých otáčkách, charakteristické prvky, jakým je červený pruh na masce chladiče, a kostkované čalounění sedadel. Golf GTI se stal ikonou také z toho důvodu, že Volkswagen tento model průběžně modernizoval, přičemž tradice kombinoval s inovacemi. Tak je tomu i v roce 2020. Volkswagen nový Golf GTI digitalizoval, síťově propojil a vybavil velkým počtem inteligentních asistenčních systémů. Kromě toho jej katapultoval do budoucnosti také stylovým designem, z něhož vyzařuje podmanivá síla.

Nový Golf GTI bude jako jeden z prvních kompaktních sportovních vozů komunikovat s ostatními vozidly prostřednictvím technologie Car2X, jež posouvá bezpečnost na novou úroveň. Jako první sportovní vůz své třídy nabízí Golf GTI asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h díky systému Travel Assist. A jako první Golf GTI disponuje tato generace zcela digitalizovanými zobrazovacími a digitálními prvky. Nová generace má navíc nejen červený pruh na masce chladiče, ale na přání také příčnou lištu osvětlenou diodami LED, které jsou součástí funkce denního svícení.

Výkonová charakteristika přeplňovaného motoru modelu GTI překoná veškerá očekávání. To samé platí pro podvozek, jehož nastavení může řidič téměř plynule měnit ve spojení s novou generací adaptivních tlumičů DCC. Jedna věc se však nezměnila, a tou je dokonalá ergonomie sériově dodávaných sportovních sedadel, čalouněných samozřejmě tkaninou s tradičním kostkovaným vzorem. A tak vznikl znovu čistokrevný kompaktní sportovní vůz, který se veřejnosti poprvé představí v Ženevě.

Vytisknout

Diskuze: Osmá generace ikony: Světová premiéra nového modelu Golf GTI se uskuteční v Ženevě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

Test: Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi, oblíbené SUV dozrálo do skvělé formy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud