Nový Seat Leon ST 4Drive s trvalým pohonem všech kol přichází

ar5, 17. ledna 2014, 06:00 Google+

Nejkrásnější kombi ve své třídě je nyní ještě všestrannější. Díky elektronicky řízenému trvalému pohonu všech kol zvládne nyní nový SEAT Leon ST 4Drive dokonce i nejnáročnější provozní podmínky s maximální trakcí a bezpečností. Leon s pohonem všech kol přijde na trh se dvěma motory TDI o výkonu 77 kW/105 k, resp. 110 kW/150 k. Kromě suverénního výkonu se mohou tyto jednotky pochlubit také výjimečnou hospodárností. Hodnoty průměrné spotřeby paliva 4,5 l/100 km, resp. 4,8 l/100 km jsou na tento druh a velikost vozidla výjimečně nízké (všechny údaje jsou předběžné)

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
seat leon

seat leon | foto: Seat

Sdílejte článek

Leon ST 4Drive slaví výstavní premiéru na lednovém autosalonu ve Vídni. Verze s výkonem 77 kW/105 k bude uvedena na trh v dubnu 2014, zatímco verze s výkonem 110 kW/150 k bude následovat v létě. 

„Leon ST 4Drive s novým pohonem všech kol dokazuje, že expresivní design, strhující sportovní charakter a výjimečná každodenní využitelnost se vzájemně nevylučují. 4Drive naváže na úspěchy nové modelové řady Leon,“ říká Jürgen Stackmann, prezident společnosti Seat S.A. „Leon ST 4Drive definuje svým dynamickým vzhledem, pozoruhodně vysokou úrovní funkčnosti a nejmodernější technikou nová měřítka v segmentu kompaktních kombi – a to za velmi férové ceny.“

Kromě nejnovější generace motorů TDI a trvalého pohonu všech kol s inteligentním elektronickým řízením nabízí Leon ST 4Drive širokou škálu nejmodernějších technických řešení. Maximální bezpečnost zajišťuje systém elektronické uzávěrky diferenciálu EDS na obou nápravách, dále rozšířená funkce elektronické uzávěrky diferenciálu pro lepší trakci při průjezdu zatáčkou (XDS), elektronicky řízený stabilizační systém a multikolizní brzda. Mezi další, na přání dodávané prvky ze světa high-tech patří přední LED světlomety, adaptivní tempomat ACC s funkcí nouzového brzdění City, sledování únavy řidiče a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.

„Leon ST je dokonalou kombinací dynamiky a všestrannosti,“ říká Dr. Matthias Rabe, viceprezident společnosti Seat, zodpovědný za výzkum a vývoj. „Ve verzi 4Drive s trvalým pohonem všech kol nabízí nejen spolehlivou trakci a optimální bezpečnost, ale zaručuje rovněž radost z jízdy v každé situaci a za všech podmínek.“

4Drive má u značky Seat dlouhou tradici. Dokonalou kombinací výkonného motoru a vynikající trakce pohonu všech kol disponoval již Leon 1.8 20V T 180 k 4x4 z roku 1999.

Nejnovější generace pohonu všech kol

Trvalý pohon všech kol v novém Leonu ST 4Drive patří mezi nejmodernější a nejefektivnější systémy svého druhu na světě. Seat používá nově vyvinutou hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou spojku v podobě páté generace spojky Haldex. Ta reaguje extrémně rychle na všechny myslitelné jízdní situace, čímž poskytuje značné výhody v oblasti aktivní bezpečnosti a dynamiky.

V zájmu co nejlepšího rozložení hmotnosti mezi nápravy je spojka umístěna na konci spojovacího hřídele před diferenciálem zadní nápravy. Lamely se uvnitř otáčejí v olejové lázni. Kovové třecí lamely jsou uspořádány po dvojicích střídavě za sebou – jedna lamela každého páru je trvale spojena se skříní spojky, která se otáčí se spojovacím hřídelem. Druhá lamela se otáčí s výstupním hřídelem do zadního diferenciálu.

Při normálních provozních podmínkách je většina hnací síly motoru přenášena na přední kola. Pokud klesne jejich trakce, je točivý moment plynule a během několika milisekund přesměrován na zadní nápravu. Za tím účelem je sada lamel stlačována pístem. Nová generace spojky se obejde bez zásobníku tlaku, takže je výrazně kompaktnější a o 1,4 kilogramu lehčí než předchozí generace této spojky.

Výkonné a velmi hospodárné motory TDI

Pohon všech kol lze v modelu Leon ST kombinovat se dvěma motory TDI, které jsou výkonné a zároveň úsporné. V obou případech je součástí hnacího řetězce šestistupňová mechanická převodovka. Čtyřválce common rail poskytují nejvyšší výkon 77 kW/105 k, resp. 110 kW/150 k a spotřebují v kombinovaném cyklu pouhých 4,5, resp. 4,8 litru nafty na 100 kilometrů. To odpovídá emisím CO2 ve výši 119, resp. 124 gramů na kilometr. Soubor opatření pro hospodárný provoz zahrnuje rovněž sériově dodávaný systém start/stop a rekuperaci kinetické energie.

Jednotka 2.0 TDI s výkonem 110 kW/150 k a maximálním točivým momentem 320 N.m je v novém modelu Seat Leon ST 4Drive zdrojem působivé dynamiky. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 8,7 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost je 211 km/h. Čtyřválec 2.0 TDI patří k nejnovější generaci motorů s inteligentním řízením chladicí soustavy a sníženým třením. Ještě klidnější běh zajišťují dva vyvažovací hřídele. Rovněž modelu Leon ST 4Drive s motorem 1.6 TDI nechybí díky maximálnímu točivému momentu 250 N.m přesvědčivý temperament. Hodnoty zrychlení a nejvyšší rychlosti jsou v tomto případě 12,0 sekundy a 187 km/h.

Prostor a všestrannost

Třetí člen rodiny Leon kombinuje i ve verzi 4Drive precizní ovladatelnost svých sourozenců s výjimečně vysokou úrovní všestrannosti. Stejně jako všechny modely Leon se může ST pochlubit excelentním řemeslným zpracováním a prémiovými materiály. Zavazadlový prostor kombi o délce 4535 milimetrů není žádným způsobem omezen systémem pohonu všech kol. Nabízí vysokou úroveň variability a prvotřídní funkčnost až do posledního detailu. Objem zavazadlového prostoru 587 litrů lze zvýšit až na maximálních 1470 litrů při sklopených opěradlech zadních sedadel a využití celé výšky interiéru až po strop. Pro přepravu mimořádně dlouhých předmětů lze navíc v některých výbavových liniích sklopit opěradlo sedadla spolujezdce, čímž vznikne maximální ložná délka 2,5 metru. Díky tomu lze v modelu Leon ST 4Drive převážet i větší věci, které přináší každodenní život.

Nejnovější generace informačních a zábavních systémů

Nový Seat Leon ST přichází na trh s širokým výběrem nejmodernějších informačních a zábavních systémů. Základem je ovládací systém Seat Easy Connect pro ovládání funkcí zábavních a komunikačních systémů, jakož i celé řady dalších funkcí vozidla, prostřednictvím dotykového displeje s úhlopříčkou 5,8“ na přístrojové desce. K dispozici je i Seat Media System v několika variantách, dále navigační systém a Seat Sound System.

Leon ST 4Drive je nabízen s výkonem 77 kW/105 k ve výbavových liniích Reference a Style a s výkonem 110 kW/150 k ve výbavových liniích Style a FR. Všechny verze modelu Leon ST 4Drive mají rozsáhlou sériovou výbavu, která zahrnuje mimo jiné Rádio Entry, klimatizaci a elektrické ovládání bočních oken a vnějších zpětných zrcátek. Verze Style má navíc 16“ kola z lehké slitiny, Rádio Entry Plus, kůží obšitý volant a tempomat. Výbavová linie FR zdůrazňuje sportovní charakter modelu Leon ST 4Drive ještě působivějším designem přídě a zádě, 17“ koly z lehké slitiny a sportovním podvozkem. Řidič může používat volič jízdních režimů Seat Drive Profile k úpravě nastavení vozidla podle panujících jízdních podmínek. Kvalitní zvuk zábavního systému Rádio Entry Plus má na starosti osm reproduktorů.
Vytisknout

Diskuze: Nový Seat Leon ST 4Drive s trvalým pohonem všech kol přichází

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Už i Lamborghini? SUV od Lamborghini přijede v roce 2017 - anotační foto

Už i Lamborghini? SUV od Lamborghini přijede v roce 2017

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud