Automobilce Tesla už se podařilo získat takřka 600.000 objednávek na její nový vůz Model 3, který by měl být nejdostupnějším elektromobilem v její nabídce. Tesla má navíc v plánu nadále zvyšovat počty vyrobených aut za rok.
Takové počty objednaných vozů ale sebou přináší i vyšší nároky na nabíjení. Automobilka ale nehodlá situaci podcenit a pustila se do masivní výstavby nových dobíjecích stanic, které by měly být schopny vůz nabít za pouhých 30 minut.
V současné době zahrnuje celosvětová síť nabíjecích stanic značky Tesla cca 5000 "Super" nabíječek. Toto číslo by se ale mělo do konce roku zdvojnásobit na počet 10.000. Co se týče nabíjecích stanic umístěných u restaurací, v hotelech apod., u nich se očekává nárůst z 9.000 na 15.000.
Tesla Model 3 je první masově vyráběný vůz této automobilky, který už si objednalo takřka 600.000 zákazníků z celého světa. Automobilka zatím mnoho údajů o tomto automobilu neuvolnila, známý je jen dojezd 345 kilometrů na jedno nabití a akcelerace z 0 na 100 km/h za cca 6 vteřin. Cena činí 35.000 dolarů (cca 863.000 korun) a první zákazníci se svých vozů dočkají ještě před koncem tohoto roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?