Automobilce Tesla už se podařilo získat takřka 600.000 objednávek na její nový vůz Model 3, který by měl být nejdostupnějším elektromobilem v její nabídce. Tesla má navíc v plánu nadále zvyšovat počty vyrobených aut za rok.
Takové počty objednaných vozů ale sebou přináší i vyšší nároky na nabíjení. Automobilka ale nehodlá situaci podcenit a pustila se do masivní výstavby nových dobíjecích stanic, které by měly být schopny vůz nabít za pouhých 30 minut.
V současné době zahrnuje celosvětová síť nabíjecích stanic značky Tesla cca 5000 "Super" nabíječek. Toto číslo by se ale mělo do konce roku zdvojnásobit na počet 10.000. Co se týče nabíjecích stanic umístěných u restaurací, v hotelech apod., u nich se očekává nárůst z 9.000 na 15.000.
Tesla Model 3 je první masově vyráběný vůz této automobilky, který už si objednalo takřka 600.000 zákazníků z celého světa. Automobilka zatím mnoho údajů o tomto automobilu neuvolnila, známý je jen dojezd 345 kilometrů na jedno nabití a akcelerace z 0 na 100 km/h za cca 6 vteřin. Cena činí 35.000 dolarů (cca 863.000 korun) a první zákazníci se svých vozů dočkají ještě před koncem tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.