Nový T-Roc R, všestranný crossover s výkony opravdového sportovního vozu, přijíždí k českým prodejcům značky Volkswagen! Nová hvězda kompaktní modelové řady T-Roc poskytuje nejvyšší výkon 221 kW/300 k a z nuly na 100 km/h zrychlí za pouhých 4,8 sekundy. Další „rozlet“ nejnovějšího člena rodiny modelů Volkswagen R zastaví elektronický omezovač až při rychlosti 250 km/h. Praktický vůz pro sportovní životní styl lze pořídit za 1 042 900 Kč.
„Po březnové premiéře na Ženevském autosalonu a srpnovém zahájení předprodeje přichází konečně pro fanoušky sportovních modelů Volkswagen R okamžik, kdy se mohou u našich prodejců naživo seznámit s naším novým modelem T-Roc R, který přináší nová měřítka jízdní dynamiky do segmentu kompaktních SUV,“ říká Jiří Štoček, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Nový T-Roc R dává své výjimečné schopnosti jasně najevo již svým vzhledem. Pokud by však někdo o nich přece jen pochyboval, stačí sešlápnout pedál plynu a T-Roc R okamžitě zareaguje ohromující dynamikou čistokrevného sportovního vozu. Vrcholná verze řady T-Roc je tak ideálním automobilem pro vášnivé řidiče, kteří vyhledávají adrenalinové zážitky, ale současně požadují všestranný a praktický vůz pro každodenní provoz.“
Nový T-Roc R, nabízený na českém trhu za 1 042 900 Kč, si získá náročné řidiče vynikajícími jízdními vlastnostmi, za něž vděčí modernímu motoru 2.0 TSI a inteligentnímu pohonu všech kol 4MOTION. Kombinace přeplňování výfukovým turbodmychadlem a přímého vstřikování benzinu zajišťuje již od nízkých otáček úctyhodný točivý moment, jehož křivka vrcholí hodnotou 400 N.m. T-Roc R přitom nabízí optimální dynamiku v širokém rozsahu využitelných otáček.
Maximální zrychlení při rozjezdu zajistí sériově dodávaná funkce Launch Control. Pro velmi sportovní jízdu lze navíc plně deaktivovat elektronicky řízený stabilizační systém ESC. Sedmistupňová převodovka DSG byla pro sportovní verzi T-Roc R optimalizována. Osvědčený pohon všech kol 4MOTION mění rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu během milisekund podle jízdní situace a prokluzu kol. Výsledkem je nejlepší možná trakce i za nepříznivých povětrnostních podmínek, například na sněhu nebo zledovatělé vozovce. Vysokovýkonná brzdová soustava zaručuje za všech okolností krátké brzdné dráhy. T-Roc R jezdí standardně na 18“ kolech, na přání je mohou nahradit 19“ kola (příplatek 15 200 Kč).
Nezaměnitelný vzhled dodávají novému modelu T-Roc R specifické nárazníky v designu R, černé lamely v otvorech pro přívod vzduchu a logo R na černé masce chladiče. Vynikající osvětlení vozovky mají na starosti světlomety LED. Efektní světla pro denní svícení jsou umístěna ve svislé poloze na okrajích předního nárazníku - vrcholná verze modelové řady T-Roc je díky tomu snadno rozpoznatelná již zdálky. Zadní sdružené svítilny LED mají tmavě červená krycí skla v typickém stylu R.
Dvojité koncovky výfukové soustavy na pravé a levé straně jsou chromované. Za příplatek 90 200 Kč může mít T-Roc R ještě výraznější sportovní zvuk, pokud se zákazník rozhodne pro titanovou výfukovou soustavu R „Performance“ od renomované společnosti Akrapovič. Dalším jejím přínosem je unikátní design koncovek a o sedm kilogramů nižší hmotnost.
Sportovní sedadla s výraznými bočními polštáři mají sériově čalounění ArtVelours R, které může být na přání nahrazeno kůží Vienna R (příplatek 40 600 Kč). Skvěle do ruky padne sportovní volant R s dole zploštělým věncem a páčkami pro manuální řazení. Kůží obšitý věnec multifunkčního volantu je zdoben krystalicky šedým prošíváním a celkový dojem umocňuje logo R. Progresivní řízení zprostředkovává řidiči přímý kontakt s vozovkou a snadnou ovladatelnost vozidla v jakékoli situaci. V kombinaci se sériově dodávaným sportovním podvozkem zvyšuje úroveň jízdní dynamiky v zatáčkách při zachování vynikajícího komfortu v každodenním provozu, například při manévrování nebo parkování. Na zadní straně volantu jsou umístěny dvě páčky pro pohotové manuální řazení sedmistupňové převodovky.
Nový T-Roc R se vyznačuje také chytrou konektivitou a moderními asistenčními systémy. K 8“ dotykovému displeji TFT lze díky tomu připojit chytrý telefon. Prostřednictvím systému „App-Connect“ mohou být na displeji vozidla zobrazovány a ovládány vybrané aplikace pro telefony s operačními systémy Android nebo iOS. To samé platí mimo jiné pro telefonní seznamy, seznamy skladeb nebo kalendář. Na přání dodávané telefonní rozhraní „Comfort“ umožňuje indukční nabíjení. Alternativně lze prostřednictvím WLAN připojit také tablet nebo iPad. Řidič má pro vícebarevný digitální panel přístrojů „Active Info Display“ na výběr různá nastavení a režimy zobrazování.
Stejně jako všechny ostatní verze modelové řady T-Roc je i verze R vybavena moderními asistenčními systémy. Mezi ně patří sériově dodávaný asistent pro rozpoznávání únavy, asistent „Lane Assist“ pro jízdu v jízdním pruhu, automatické nouzové volání, asistent pro rozjezd do kopce nebo asistent pro sjíždění strmých svahů. Na přání může být cestování v modelu T-Roc R ještě komfortnější, pokud si řidič zvolí například atraktivní paket asistenčních systémů, který zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat ACC „stop & go“, asistenta pro jízdu v dopravní koloně, asistenta pro couvání z parkovacího místa, asistenta pro sledování slepého úhlu a systém „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?