Nový T-Roc R, všestranný crossover s výkony opravdového sportovního vozu, přijíždí k českým prodejcům značky Volkswagen! Nová hvězda kompaktní modelové řady T-Roc poskytuje nejvyšší výkon 221 kW/300 k a z nuly na 100 km/h zrychlí za pouhých 4,8 sekundy. Další „rozlet“ nejnovějšího člena rodiny modelů Volkswagen R zastaví elektronický omezovač až při rychlosti 250 km/h. Praktický vůz pro sportovní životní styl lze pořídit za 1 042 900 Kč.
„Po březnové premiéře na Ženevském autosalonu a srpnovém zahájení předprodeje přichází konečně pro fanoušky sportovních modelů Volkswagen R okamžik, kdy se mohou u našich prodejců naživo seznámit s naším novým modelem T-Roc R, který přináší nová měřítka jízdní dynamiky do segmentu kompaktních SUV,“ říká Jiří Štoček, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Nový T-Roc R dává své výjimečné schopnosti jasně najevo již svým vzhledem. Pokud by však někdo o nich přece jen pochyboval, stačí sešlápnout pedál plynu a T-Roc R okamžitě zareaguje ohromující dynamikou čistokrevného sportovního vozu. Vrcholná verze řady T-Roc je tak ideálním automobilem pro vášnivé řidiče, kteří vyhledávají adrenalinové zážitky, ale současně požadují všestranný a praktický vůz pro každodenní provoz.“
Nový T-Roc R, nabízený na českém trhu za 1 042 900 Kč, si získá náročné řidiče vynikajícími jízdními vlastnostmi, za něž vděčí modernímu motoru 2.0 TSI a inteligentnímu pohonu všech kol 4MOTION. Kombinace přeplňování výfukovým turbodmychadlem a přímého vstřikování benzinu zajišťuje již od nízkých otáček úctyhodný točivý moment, jehož křivka vrcholí hodnotou 400 N.m. T-Roc R přitom nabízí optimální dynamiku v širokém rozsahu využitelných otáček.
Maximální zrychlení při rozjezdu zajistí sériově dodávaná funkce Launch Control. Pro velmi sportovní jízdu lze navíc plně deaktivovat elektronicky řízený stabilizační systém ESC. Sedmistupňová převodovka DSG byla pro sportovní verzi T-Roc R optimalizována. Osvědčený pohon všech kol 4MOTION mění rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu během milisekund podle jízdní situace a prokluzu kol. Výsledkem je nejlepší možná trakce i za nepříznivých povětrnostních podmínek, například na sněhu nebo zledovatělé vozovce. Vysokovýkonná brzdová soustava zaručuje za všech okolností krátké brzdné dráhy. T-Roc R jezdí standardně na 18“ kolech, na přání je mohou nahradit 19“ kola (příplatek 15 200 Kč).
Nezaměnitelný vzhled dodávají novému modelu T-Roc R specifické nárazníky v designu R, černé lamely v otvorech pro přívod vzduchu a logo R na černé masce chladiče. Vynikající osvětlení vozovky mají na starosti světlomety LED. Efektní světla pro denní svícení jsou umístěna ve svislé poloze na okrajích předního nárazníku - vrcholná verze modelové řady T-Roc je díky tomu snadno rozpoznatelná již zdálky. Zadní sdružené svítilny LED mají tmavě červená krycí skla v typickém stylu R.
Dvojité koncovky výfukové soustavy na pravé a levé straně jsou chromované. Za příplatek 90 200 Kč může mít T-Roc R ještě výraznější sportovní zvuk, pokud se zákazník rozhodne pro titanovou výfukovou soustavu R „Performance“ od renomované společnosti Akrapovič. Dalším jejím přínosem je unikátní design koncovek a o sedm kilogramů nižší hmotnost.
Sportovní sedadla s výraznými bočními polštáři mají sériově čalounění ArtVelours R, které může být na přání nahrazeno kůží Vienna R (příplatek 40 600 Kč). Skvěle do ruky padne sportovní volant R s dole zploštělým věncem a páčkami pro manuální řazení. Kůží obšitý věnec multifunkčního volantu je zdoben krystalicky šedým prošíváním a celkový dojem umocňuje logo R. Progresivní řízení zprostředkovává řidiči přímý kontakt s vozovkou a snadnou ovladatelnost vozidla v jakékoli situaci. V kombinaci se sériově dodávaným sportovním podvozkem zvyšuje úroveň jízdní dynamiky v zatáčkách při zachování vynikajícího komfortu v každodenním provozu, například při manévrování nebo parkování. Na zadní straně volantu jsou umístěny dvě páčky pro pohotové manuální řazení sedmistupňové převodovky.
Nový T-Roc R se vyznačuje také chytrou konektivitou a moderními asistenčními systémy. K 8“ dotykovému displeji TFT lze díky tomu připojit chytrý telefon. Prostřednictvím systému „App-Connect“ mohou být na displeji vozidla zobrazovány a ovládány vybrané aplikace pro telefony s operačními systémy Android nebo iOS. To samé platí mimo jiné pro telefonní seznamy, seznamy skladeb nebo kalendář. Na přání dodávané telefonní rozhraní „Comfort“ umožňuje indukční nabíjení. Alternativně lze prostřednictvím WLAN připojit také tablet nebo iPad. Řidič má pro vícebarevný digitální panel přístrojů „Active Info Display“ na výběr různá nastavení a režimy zobrazování.
Stejně jako všechny ostatní verze modelové řady T-Roc je i verze R vybavena moderními asistenčními systémy. Mezi ně patří sériově dodávaný asistent pro rozpoznávání únavy, asistent „Lane Assist“ pro jízdu v jízdním pruhu, automatické nouzové volání, asistent pro rozjezd do kopce nebo asistent pro sjíždění strmých svahů. Na přání může být cestování v modelu T-Roc R ještě komfortnější, pokud si řidič zvolí například atraktivní paket asistenčních systémů, který zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat ACC „stop & go“, asistenta pro jízdu v dopravní koloně, asistenta pro couvání z parkovacího místa, asistenta pro sledování slepého úhlu a systém „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.