Nový T-Roc R, všestranný crossover s výkony opravdového sportovního vozu, přijíždí k českým prodejcům značky Volkswagen! Nová hvězda kompaktní modelové řady T-Roc poskytuje nejvyšší výkon 221 kW/300 k a z nuly na 100 km/h zrychlí za pouhých 4,8 sekundy. Další „rozlet“ nejnovějšího člena rodiny modelů Volkswagen R zastaví elektronický omezovač až při rychlosti 250 km/h. Praktický vůz pro sportovní životní styl lze pořídit za 1 042 900 Kč.
„Po březnové premiéře na Ženevském autosalonu a srpnovém zahájení předprodeje přichází konečně pro fanoušky sportovních modelů Volkswagen R okamžik, kdy se mohou u našich prodejců naživo seznámit s naším novým modelem T-Roc R, který přináší nová měřítka jízdní dynamiky do segmentu kompaktních SUV,“ říká Jiří Štoček, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Nový T-Roc R dává své výjimečné schopnosti jasně najevo již svým vzhledem. Pokud by však někdo o nich přece jen pochyboval, stačí sešlápnout pedál plynu a T-Roc R okamžitě zareaguje ohromující dynamikou čistokrevného sportovního vozu. Vrcholná verze řady T-Roc je tak ideálním automobilem pro vášnivé řidiče, kteří vyhledávají adrenalinové zážitky, ale současně požadují všestranný a praktický vůz pro každodenní provoz.“
Nový T-Roc R, nabízený na českém trhu za 1 042 900 Kč, si získá náročné řidiče vynikajícími jízdními vlastnostmi, za něž vděčí modernímu motoru 2.0 TSI a inteligentnímu pohonu všech kol 4MOTION. Kombinace přeplňování výfukovým turbodmychadlem a přímého vstřikování benzinu zajišťuje již od nízkých otáček úctyhodný točivý moment, jehož křivka vrcholí hodnotou 400 N.m. T-Roc R přitom nabízí optimální dynamiku v širokém rozsahu využitelných otáček.
Maximální zrychlení při rozjezdu zajistí sériově dodávaná funkce Launch Control. Pro velmi sportovní jízdu lze navíc plně deaktivovat elektronicky řízený stabilizační systém ESC. Sedmistupňová převodovka DSG byla pro sportovní verzi T-Roc R optimalizována. Osvědčený pohon všech kol 4MOTION mění rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu během milisekund podle jízdní situace a prokluzu kol. Výsledkem je nejlepší možná trakce i za nepříznivých povětrnostních podmínek, například na sněhu nebo zledovatělé vozovce. Vysokovýkonná brzdová soustava zaručuje za všech okolností krátké brzdné dráhy. T-Roc R jezdí standardně na 18“ kolech, na přání je mohou nahradit 19“ kola (příplatek 15 200 Kč).
Nezaměnitelný vzhled dodávají novému modelu T-Roc R specifické nárazníky v designu R, černé lamely v otvorech pro přívod vzduchu a logo R na černé masce chladiče. Vynikající osvětlení vozovky mají na starosti světlomety LED. Efektní světla pro denní svícení jsou umístěna ve svislé poloze na okrajích předního nárazníku - vrcholná verze modelové řady T-Roc je díky tomu snadno rozpoznatelná již zdálky. Zadní sdružené svítilny LED mají tmavě červená krycí skla v typickém stylu R.
Dvojité koncovky výfukové soustavy na pravé a levé straně jsou chromované. Za příplatek 90 200 Kč může mít T-Roc R ještě výraznější sportovní zvuk, pokud se zákazník rozhodne pro titanovou výfukovou soustavu R „Performance“ od renomované společnosti Akrapovič. Dalším jejím přínosem je unikátní design koncovek a o sedm kilogramů nižší hmotnost.
Sportovní sedadla s výraznými bočními polštáři mají sériově čalounění ArtVelours R, které může být na přání nahrazeno kůží Vienna R (příplatek 40 600 Kč). Skvěle do ruky padne sportovní volant R s dole zploštělým věncem a páčkami pro manuální řazení. Kůží obšitý věnec multifunkčního volantu je zdoben krystalicky šedým prošíváním a celkový dojem umocňuje logo R. Progresivní řízení zprostředkovává řidiči přímý kontakt s vozovkou a snadnou ovladatelnost vozidla v jakékoli situaci. V kombinaci se sériově dodávaným sportovním podvozkem zvyšuje úroveň jízdní dynamiky v zatáčkách při zachování vynikajícího komfortu v každodenním provozu, například při manévrování nebo parkování. Na zadní straně volantu jsou umístěny dvě páčky pro pohotové manuální řazení sedmistupňové převodovky.
Nový T-Roc R se vyznačuje také chytrou konektivitou a moderními asistenčními systémy. K 8“ dotykovému displeji TFT lze díky tomu připojit chytrý telefon. Prostřednictvím systému „App-Connect“ mohou být na displeji vozidla zobrazovány a ovládány vybrané aplikace pro telefony s operačními systémy Android nebo iOS. To samé platí mimo jiné pro telefonní seznamy, seznamy skladeb nebo kalendář. Na přání dodávané telefonní rozhraní „Comfort“ umožňuje indukční nabíjení. Alternativně lze prostřednictvím WLAN připojit také tablet nebo iPad. Řidič má pro vícebarevný digitální panel přístrojů „Active Info Display“ na výběr různá nastavení a režimy zobrazování.
Stejně jako všechny ostatní verze modelové řady T-Roc je i verze R vybavena moderními asistenčními systémy. Mezi ně patří sériově dodávaný asistent pro rozpoznávání únavy, asistent „Lane Assist“ pro jízdu v jízdním pruhu, automatické nouzové volání, asistent pro rozjezd do kopce nebo asistent pro sjíždění strmých svahů. Na přání může být cestování v modelu T-Roc R ještě komfortnější, pokud si řidič zvolí například atraktivní paket asistenčních systémů, který zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat ACC „stop & go“, asistenta pro jízdu v dopravní koloně, asistenta pro couvání z parkovacího místa, asistenta pro sledování slepého úhlu a systém „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.