Situace ohledně naftových motorů není vůbec jednoduchá, a i když od nich dávají jednotlivé automobilky ruce pryč, Jaguar Land Rover říká, že své flotile dieselů zůstane oddaný i nadále.
Po již dvouletém vyšetřování skandálu dieselgate a neustálém obviňování nových automobilek z ovlivňování emisních údajů dávají tyto automobilky od dieselových motorů ruce pryč, a předbíhají se, která z nich a do kterého roku nabídne více ekologických vznětových, hybridních i čistě elektrických pohonných jednotek. U Jaguar Land Rover je ale situace jiná, až se nám chce říci: "Tady je svět ještě v pořádku!"
Například do Severní Ameriky v loňském roce automobilka přinesla jen dieselové modely, a to i přesto, že celým průmyslem otřásl skandál Volkswagenu dieselgate. Jak říká generální ředitel společnosti JLR Joe Eberhardt: "I když není toto načasování ideální, prodej vozidel se neustále zvyšuje."
"Už i tady v Severní Americe získáváme jistotu, kterou jsme dlouho hledali. Tu tvoří zhruba 15% podíl na trhu SUV a asi 9 až 10% na trhu sedanů. Zákazníci, kteří si vybrali naftové motory, je mají skutečně rádi. Výhody jako spotřeba paliva, výkon a točivý moment stále převyšují nad možnými nevýhodami. Proto nemáme v plánu diesely opustit," dodal Eberhardt.
Stejně tak ovšem Joe připustil, že situace na tomto trhu není jednoduchá a přesvědčit aktuální odpůrce naftových motorů je téměř nemožné. JLR ale neustále vyjadřuje své přesvědčení, že jejich vznětové motory životní prostřední nijak neovlivňují. Generální ředitel JLR pro Velkou Británii v červnu řekl, že jejich vznětové motory splňují emisní normu Euro 6, jsou tedy mimořádně čisté a ekologické, a je nefér házet je do "jednoho pytle" s motory postiženými emisní kauzou, které snižují kvalitu ovzduší.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?