Situace ohledně naftových motorů není vůbec jednoduchá, a i když od nich dávají jednotlivé automobilky ruce pryč, Jaguar Land Rover říká, že své flotile dieselů zůstane oddaný i nadále.
Po již dvouletém vyšetřování skandálu dieselgate a neustálém obviňování nových automobilek z ovlivňování emisních údajů dávají tyto automobilky od dieselových motorů ruce pryč, a předbíhají se, která z nich a do kterého roku nabídne více ekologických vznětových, hybridních i čistě elektrických pohonných jednotek. U Jaguar Land Rover je ale situace jiná, až se nám chce říci: "Tady je svět ještě v pořádku!"
Například do Severní Ameriky v loňském roce automobilka přinesla jen dieselové modely, a to i přesto, že celým průmyslem otřásl skandál Volkswagenu dieselgate. Jak říká generální ředitel společnosti JLR Joe Eberhardt: "I když není toto načasování ideální, prodej vozidel se neustále zvyšuje."
"Už i tady v Severní Americe získáváme jistotu, kterou jsme dlouho hledali. Tu tvoří zhruba 15% podíl na trhu SUV a asi 9 až 10% na trhu sedanů. Zákazníci, kteří si vybrali naftové motory, je mají skutečně rádi. Výhody jako spotřeba paliva, výkon a točivý moment stále převyšují nad možnými nevýhodami. Proto nemáme v plánu diesely opustit," dodal Eberhardt.
Stejně tak ovšem Joe připustil, že situace na tomto trhu není jednoduchá a přesvědčit aktuální odpůrce naftových motorů je téměř nemožné. JLR ale neustále vyjadřuje své přesvědčení, že jejich vznětové motory životní prostřední nijak neovlivňují. Generální ředitel JLR pro Velkou Británii v červnu řekl, že jejich vznětové motory splňují emisní normu Euro 6, jsou tedy mimořádně čisté a ekologické, a je nefér házet je do "jednoho pytle" s motory postiženými emisní kauzou, které snižují kvalitu ovzduší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.