Situace ohledně naftových motorů není vůbec jednoduchá, a i když od nich dávají jednotlivé automobilky ruce pryč, Jaguar Land Rover říká, že své flotile dieselů zůstane oddaný i nadále.
Po již dvouletém vyšetřování skandálu dieselgate a neustálém obviňování nových automobilek z ovlivňování emisních údajů dávají tyto automobilky od dieselových motorů ruce pryč, a předbíhají se, která z nich a do kterého roku nabídne více ekologických vznětových, hybridních i čistě elektrických pohonných jednotek. U Jaguar Land Rover je ale situace jiná, až se nám chce říci: "Tady je svět ještě v pořádku!"
Například do Severní Ameriky v loňském roce automobilka přinesla jen dieselové modely, a to i přesto, že celým průmyslem otřásl skandál Volkswagenu dieselgate. Jak říká generální ředitel společnosti JLR Joe Eberhardt: "I když není toto načasování ideální, prodej vozidel se neustále zvyšuje."
"Už i tady v Severní Americe získáváme jistotu, kterou jsme dlouho hledali. Tu tvoří zhruba 15% podíl na trhu SUV a asi 9 až 10% na trhu sedanů. Zákazníci, kteří si vybrali naftové motory, je mají skutečně rádi. Výhody jako spotřeba paliva, výkon a točivý moment stále převyšují nad možnými nevýhodami. Proto nemáme v plánu diesely opustit," dodal Eberhardt.
Stejně tak ovšem Joe připustil, že situace na tomto trhu není jednoduchá a přesvědčit aktuální odpůrce naftových motorů je téměř nemožné. JLR ale neustále vyjadřuje své přesvědčení, že jejich vznětové motory životní prostřední nijak neovlivňují. Generální ředitel JLR pro Velkou Británii v červnu řekl, že jejich vznětové motory splňují emisní normu Euro 6, jsou tedy mimořádně čisté a ekologické, a je nefér házet je do "jednoho pytle" s motory postiženými emisní kauzou, které snižují kvalitu ovzduší.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.