Od roku 1976 nabízený Golf GTI slaví 45. narozeniny. Volkswagen připravil pro fanoušky speciální jubilejní edici Golf GTI „Clubsport 45“. Základem exkluzivního modelu je verze „Clubsport“ o výkonu 300 k. Oba modely nabízejí ještě více dynamiky díky uzávěrce předního diferenciálu, která je síťově propojená se systémem řízení jízdní dynamiky.
V létě 1976 uvedl Volkswagen na trh mimořádně sportovní verzi modelu Golf - GTI. Tehdy ještě nikdo ve společnosti Volkswagen netušil, že se Golf GTI stane nejúspěšnějším kompaktním sportovním vozem na světě. Přesto k tomu došlo. Místo plánovaných 5000 exemplářů bylo dodnes vyrobeno výrazně více než 2,3 milionu těchto vozů. Volkswagen nyní slaví 45. narozeniny ikony jubilejním modelem Golf GTI „Clubsport 45“ – exkluzivní edicí modelu Golf GTI „Clubsport“ o výkonu 221 kW/300 k. „Clubsport 45“ je díky své rozsáhle individualizované výbavě sběratelským kouskem již jako nový vůz. Jeho předprodej začne v prvních evropských zemích včetně ČR 1. března.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Již „normální“ Golf GTI „Clubsport“ se od „klasického“ modelu Golf GTI technicky odlišuje přeplňovaným motorem TSI, který je o 55 k výkonnější, a jízdním režimem „Special“ pro závodní okruhy. Mezi vnější znaky verze „Clubsport“ patří mimo jiné větší otvory pro přívod vzduchu (více kyslíku pro TSI), střešní spoiler se speciálním vedením proudícího vzduchu (vyšší přítlak) a specifická sportovní výfuková soustava.
Volkswagen jde však u nové edice „Clubsport 45“ ještě o krok dál, což je patrné na její individualizované výbavě. Mimořádně markantní je černě lakovaná střecha s černým střešním spoilerem, která je vzpomínkou na černý rámeček zadního okna prvního modelu Golf GTI. Součástí sériové výbavy je také exkluzivně pro Golf GTI „Clubsport 45“ nabízený „Paket Race“ zahrnující leskle černá 19“ kola z lehké slitiny typu „Scottsdale“ s úzkým lakovaným pruhem na okraji ráfku v odstínu „červená Tornado“, sportovní výfukovou soustavu Akrapovič a elektronicky neomezenou nejvyšší rychlost (ostatní verze jsou elektronicky omezené na 250 km/h). Dynamický vzhled umocňují nápisy na bočních prazích a číslo „45“ doplňující nápis na zadním výklopném víku. „Clubsport 45“ je navíc sériově vybaven „světlomety IQ.Light – Matrix LED“ s červenou ozdobnou lištou, která je typická pro všechny verze modelu GTI.
Jubilejní model cituje klasické stylistické prvky GTI také v interiéru. Mezi další zušlechťující prvky patří nápisy GTI na opěradlech vrcholné verze sportovních sedadel vpředu. Spodní rameno (v poloze 6 h) multifunkčního sportovního volantu je navíc individualizováno číslem „45“.
Volkswagen píše novým modelem Golf GTI „Clubsport 45“ další kapitolu v historii vysokovýkonných verzí modelu GTI. První Golf GTI „Clubsport“ byl uveden na trh v roce 2016 u příležitosti 40. výročí kultovního sportovního vozu. První zástupce edice „Clubsport“ dosahoval nejvyššího výkonu 195 kW (265 k) a přechodně dokonce 213 kW (290 k) při využití funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku. Rovněž v roce 2016 následoval navíc Golf GTI „Clubsport S“ s trvale dostupným nejvyšším výkonem 228 kW (310 k). Na podzim 2020 zařadil Volkswagen do nabídky nový model Golf GTI „Clubsport“. Stejně jako u právě představené verze „Clubsport 45“ je u něj poprvé začleněna do systému řízení jízdní dynamiky sériově dodávaná elektromechanická uzávěrka předního diferenciálu. Toto inteligentní spojení posouvá jízdní dynamiku sportovního vozu s pohonem předních kol na ještě vyšší úroveň.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).