Od roku 1976 nabízený Golf GTI slaví 45. narozeniny. Volkswagen připravil pro fanoušky speciální jubilejní edici Golf GTI „Clubsport 45“. Základem exkluzivního modelu je verze „Clubsport“ o výkonu 300 k. Oba modely nabízejí ještě více dynamiky díky uzávěrce předního diferenciálu, která je síťově propojená se systémem řízení jízdní dynamiky.
V létě 1976 uvedl Volkswagen na trh mimořádně sportovní verzi modelu Golf - GTI. Tehdy ještě nikdo ve společnosti Volkswagen netušil, že se Golf GTI stane nejúspěšnějším kompaktním sportovním vozem na světě. Přesto k tomu došlo. Místo plánovaných 5000 exemplářů bylo dodnes vyrobeno výrazně více než 2,3 milionu těchto vozů. Volkswagen nyní slaví 45. narozeniny ikony jubilejním modelem Golf GTI „Clubsport 45“ – exkluzivní edicí modelu Golf GTI „Clubsport“ o výkonu 221 kW/300 k. „Clubsport 45“ je díky své rozsáhle individualizované výbavě sběratelským kouskem již jako nový vůz. Jeho předprodej začne v prvních evropských zemích včetně ČR 1. března.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Již „normální“ Golf GTI „Clubsport“ se od „klasického“ modelu Golf GTI technicky odlišuje přeplňovaným motorem TSI, který je o 55 k výkonnější, a jízdním režimem „Special“ pro závodní okruhy. Mezi vnější znaky verze „Clubsport“ patří mimo jiné větší otvory pro přívod vzduchu (více kyslíku pro TSI), střešní spoiler se speciálním vedením proudícího vzduchu (vyšší přítlak) a specifická sportovní výfuková soustava.
Volkswagen jde však u nové edice „Clubsport 45“ ještě o krok dál, což je patrné na její individualizované výbavě. Mimořádně markantní je černě lakovaná střecha s černým střešním spoilerem, která je vzpomínkou na černý rámeček zadního okna prvního modelu Golf GTI. Součástí sériové výbavy je také exkluzivně pro Golf GTI „Clubsport 45“ nabízený „Paket Race“ zahrnující leskle černá 19“ kola z lehké slitiny typu „Scottsdale“ s úzkým lakovaným pruhem na okraji ráfku v odstínu „červená Tornado“, sportovní výfukovou soustavu Akrapovič a elektronicky neomezenou nejvyšší rychlost (ostatní verze jsou elektronicky omezené na 250 km/h). Dynamický vzhled umocňují nápisy na bočních prazích a číslo „45“ doplňující nápis na zadním výklopném víku. „Clubsport 45“ je navíc sériově vybaven „světlomety IQ.Light – Matrix LED“ s červenou ozdobnou lištou, která je typická pro všechny verze modelu GTI.
Jubilejní model cituje klasické stylistické prvky GTI také v interiéru. Mezi další zušlechťující prvky patří nápisy GTI na opěradlech vrcholné verze sportovních sedadel vpředu. Spodní rameno (v poloze 6 h) multifunkčního sportovního volantu je navíc individualizováno číslem „45“.
Volkswagen píše novým modelem Golf GTI „Clubsport 45“ další kapitolu v historii vysokovýkonných verzí modelu GTI. První Golf GTI „Clubsport“ byl uveden na trh v roce 2016 u příležitosti 40. výročí kultovního sportovního vozu. První zástupce edice „Clubsport“ dosahoval nejvyššího výkonu 195 kW (265 k) a přechodně dokonce 213 kW (290 k) při využití funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku. Rovněž v roce 2016 následoval navíc Golf GTI „Clubsport S“ s trvale dostupným nejvyšším výkonem 228 kW (310 k). Na podzim 2020 zařadil Volkswagen do nabídky nový model Golf GTI „Clubsport“. Stejně jako u právě představené verze „Clubsport 45“ je u něj poprvé začleněna do systému řízení jízdní dynamiky sériově dodávaná elektromechanická uzávěrka předního diferenciálu. Toto inteligentní spojení posouvá jízdní dynamiku sportovního vozu s pohonem předních kol na ještě vyšší úroveň.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.