Od roku 1976 nabízený Golf GTI slaví 45. narozeniny. Volkswagen připravil pro fanoušky speciální jubilejní edici Golf GTI „Clubsport 45“. Základem exkluzivního modelu je verze „Clubsport“ o výkonu 300 k. Oba modely nabízejí ještě více dynamiky díky uzávěrce předního diferenciálu, která je síťově propojená se systémem řízení jízdní dynamiky.
V létě 1976 uvedl Volkswagen na trh mimořádně sportovní verzi modelu Golf - GTI. Tehdy ještě nikdo ve společnosti Volkswagen netušil, že se Golf GTI stane nejúspěšnějším kompaktním sportovním vozem na světě. Přesto k tomu došlo. Místo plánovaných 5000 exemplářů bylo dodnes vyrobeno výrazně více než 2,3 milionu těchto vozů. Volkswagen nyní slaví 45. narozeniny ikony jubilejním modelem Golf GTI „Clubsport 45“ – exkluzivní edicí modelu Golf GTI „Clubsport“ o výkonu 221 kW/300 k. „Clubsport 45“ je díky své rozsáhle individualizované výbavě sběratelským kouskem již jako nový vůz. Jeho předprodej začne v prvních evropských zemích včetně ČR 1. března.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Již „normální“ Golf GTI „Clubsport“ se od „klasického“ modelu Golf GTI technicky odlišuje přeplňovaným motorem TSI, který je o 55 k výkonnější, a jízdním režimem „Special“ pro závodní okruhy. Mezi vnější znaky verze „Clubsport“ patří mimo jiné větší otvory pro přívod vzduchu (více kyslíku pro TSI), střešní spoiler se speciálním vedením proudícího vzduchu (vyšší přítlak) a specifická sportovní výfuková soustava.
Volkswagen jde však u nové edice „Clubsport 45“ ještě o krok dál, což je patrné na její individualizované výbavě. Mimořádně markantní je černě lakovaná střecha s černým střešním spoilerem, která je vzpomínkou na černý rámeček zadního okna prvního modelu Golf GTI. Součástí sériové výbavy je také exkluzivně pro Golf GTI „Clubsport 45“ nabízený „Paket Race“ zahrnující leskle černá 19“ kola z lehké slitiny typu „Scottsdale“ s úzkým lakovaným pruhem na okraji ráfku v odstínu „červená Tornado“, sportovní výfukovou soustavu Akrapovič a elektronicky neomezenou nejvyšší rychlost (ostatní verze jsou elektronicky omezené na 250 km/h). Dynamický vzhled umocňují nápisy na bočních prazích a číslo „45“ doplňující nápis na zadním výklopném víku. „Clubsport 45“ je navíc sériově vybaven „světlomety IQ.Light – Matrix LED“ s červenou ozdobnou lištou, která je typická pro všechny verze modelu GTI.
Jubilejní model cituje klasické stylistické prvky GTI také v interiéru. Mezi další zušlechťující prvky patří nápisy GTI na opěradlech vrcholné verze sportovních sedadel vpředu. Spodní rameno (v poloze 6 h) multifunkčního sportovního volantu je navíc individualizováno číslem „45“.
Volkswagen píše novým modelem Golf GTI „Clubsport 45“ další kapitolu v historii vysokovýkonných verzí modelu GTI. První Golf GTI „Clubsport“ byl uveden na trh v roce 2016 u příležitosti 40. výročí kultovního sportovního vozu. První zástupce edice „Clubsport“ dosahoval nejvyššího výkonu 195 kW (265 k) a přechodně dokonce 213 kW (290 k) při využití funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku. Rovněž v roce 2016 následoval navíc Golf GTI „Clubsport S“ s trvale dostupným nejvyšším výkonem 228 kW (310 k). Na podzim 2020 zařadil Volkswagen do nabídky nový model Golf GTI „Clubsport“. Stejně jako u právě představené verze „Clubsport 45“ je u něj poprvé začleněna do systému řízení jízdní dynamiky sériově dodávaná elektromechanická uzávěrka předního diferenciálu. Toto inteligentní spojení posouvá jízdní dynamiku sportovního vozu s pohonem předních kol na ještě vyšší úroveň.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.