Ikona slaví: Volkswagen posílá na trh exkluzivní Golf GTI „Clubsport 45“

Volkswagen posílá na trh exkluzivní Golf GTI „Clubsport 45“
Volkswagen posílá na trh exkluzivní Golf GTI „Clubsport 45“, foto: Volkswagen
AutoRoad.cz 3. března 2021 20:45
Sdílej:

Od roku 1976 nabízený Golf GTI slaví 45. narozeniny. Volkswagen připravil pro fanoušky speciální jubilejní edici Golf GTI „Clubsport 45“. Základem exkluzivního modelu je verze „Clubsport“ o výkonu 300 k. Oba modely nabízejí ještě více dynamiky díky uzávěrce předního diferenciálu, která je síťově propojená se systémem řízení jízdní dynamiky.

V létě 1976 uvedl Volkswagen na trh mimořádně sportovní verzi modelu Golf - GTI. Tehdy ještě nikdo ve společnosti Volkswagen netušil, že se Golf GTI stane nejúspěšnějším kompaktním sportovním vozem na světě. Přesto k tomu došlo. Místo plánovaných 5000 exemplářů bylo dodnes vyrobeno výrazně více než 2,3 milionu těchto vozů. Volkswagen nyní slaví 45. narozeniny ikony jubilejním modelem Golf GTI „Clubsport 45“ – exkluzivní edicí modelu Golf GTI „Clubsport“ o výkonu 221 kW/300 k. „Clubsport 45“ je díky své rozsáhle individualizované výbavě sběratelským kouskem již jako nový vůz. Jeho předprodej začne v prvních evropských zemích včetně ČR 1. března.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Již „normální“ Golf GTI „Clubsport“ se od „klasického“ modelu Golf GTI technicky odlišuje přeplňovaným motorem TSI, který je o 55 k výkonnější, a jízdním režimem „Special“ pro závodní okruhy. Mezi vnější znaky verze „Clubsport“ patří mimo jiné větší otvory pro přívod vzduchu (více kyslíku pro TSI), střešní spoiler se speciálním vedením proudícího vzduchu (vyšší přítlak) a specifická sportovní výfuková soustava.

Volkswagen jde však u nové edice „Clubsport 45“ ještě o krok dál, což je patrné na její individualizované výbavě. Mimořádně markantní je černě lakovaná střecha s černým střešním spoilerem, která je vzpomínkou na černý rámeček zadního okna prvního modelu Golf GTI. Součástí sériové výbavy je také exkluzivně pro Golf GTI „Clubsport 45“ nabízený „Paket Race“ zahrnující leskle černá 19“ kola z lehké slitiny typu „Scottsdale“ s úzkým lakovaným pruhem na okraji ráfku v odstínu „červená Tornado“, sportovní výfukovou soustavu Akrapovič a elektronicky neomezenou nejvyšší rychlost (ostatní verze jsou elektronicky omezené na 250 km/h). Dynamický vzhled umocňují nápisy na bočních prazích a číslo „45“ doplňující nápis na zadním výklopném víku. „Clubsport 45“ je navíc sériově vybaven „světlomety IQ.Light – Matrix LED“ s červenou ozdobnou lištou, která je typická pro všechny verze modelu GTI.

Jubilejní model cituje klasické stylistické prvky GTI také v interiéru. Mezi další zušlechťující prvky patří nápisy GTI na opěradlech vrcholné verze sportovních sedadel vpředu. Spodní rameno (v poloze 6 h) multifunkčního sportovního volantu je navíc individualizováno číslem „45“.

Volkswagen píše novým modelem Golf GTI „Clubsport 45“ další kapitolu v historii vysokovýkonných verzí modelu GTI. První Golf GTI „Clubsport“ byl uveden na trh v roce 2016 u příležitosti 40. výročí kultovního sportovního vozu. První zástupce edice „Clubsport“ dosahoval nejvyššího výkonu 195 kW (265 k) a přechodně dokonce 213 kW (290 k) při využití funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku. Rovněž v roce 2016 následoval navíc Golf GTI „Clubsport S“ s trvale dostupným nejvyšším výkonem 228 kW (310 k). Na podzim 2020 zařadil Volkswagen do nabídky nový model Golf GTI „Clubsport“. Stejně jako u právě představené verze „Clubsport 45“ je u něj poprvé začleněna do systému řízení jízdní dynamiky sériově dodávaná elektromechanická uzávěrka předního diferenciálu. Toto inteligentní spojení posouvá jízdní dynamiku sportovního vozu s pohonem předních kol na ještě vyšší úroveň.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?