Většina světa se v poslední době připravuje na masivní přechod od spalovacích motorů k elektromobilům, automobilky investují miliardy co vývoje, jednotlivé státy posilují výrobu elektrické energie a staví se dobíjecí stanice. Dubaj však chce tento krok zcela přeskočit a pomalu se chystá na autonomní létající stroje - pro začátek tedy alespoň Taxi.
Jako nejlepší důkaz těchto záměrů můžeme brát nedávno uskutečněný testovací let autonomní "helikoptéry" Volocopter, do jejíhož vývoje masivně investovala automobilka Daimler a která se nedávno představila na autosalonu ve Frankfurtu. Volocopter je tedy spíše vrtulník křížený s dronem než létající automobil, ovšem své místo si na motoristických webech jistě zaslouží, neboť automobilům by brzy mohla začít šlapat na paty.
Společnost Volocopter se totiž již začátkem tohoto léta domluvila, respektive uzavřela dohodu s dubajským úřadem pro silnice a přepravu, na základě které se uskutečnilo testování možností Volocopteru pro potřeby bezpilotního Taxi nad městem. Tento test pak proběhl právě minulý týden a takto vypadá jeho záznam.
Společnost Volocopter pracuje na svém stroji již řadu let, nicméně až v březnu 2016 se uskutečnil první testovací let s posádkou, který naštěstí dopadl úspěšně. I přes počáteční úspěchy však společnost s vývojem neustrnulo a stále na stroji něco vylepšuje, včetně jeho pohonného systému složeného z 18 rotorů.
Díky poslední investici ze společnosti Daimler se pak dá usuzovat, že Volocopter má před sebou zajímavou budoucnost. Rozsah investice sice není znám, ovšem podle webu CarScoops by se mohlo jednat až o částku 29.4 milionu dolarů, tedy cca 650 milionu korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?