Většina světa se v poslední době připravuje na masivní přechod od spalovacích motorů k elektromobilům, automobilky investují miliardy co vývoje, jednotlivé státy posilují výrobu elektrické energie a staví se dobíjecí stanice. Dubaj však chce tento krok zcela přeskočit a pomalu se chystá na autonomní létající stroje - pro začátek tedy alespoň Taxi.
Jako nejlepší důkaz těchto záměrů můžeme brát nedávno uskutečněný testovací let autonomní "helikoptéry" Volocopter, do jejíhož vývoje masivně investovala automobilka Daimler a která se nedávno představila na autosalonu ve Frankfurtu. Volocopter je tedy spíše vrtulník křížený s dronem než létající automobil, ovšem své místo si na motoristických webech jistě zaslouží, neboť automobilům by brzy mohla začít šlapat na paty.
Společnost Volocopter se totiž již začátkem tohoto léta domluvila, respektive uzavřela dohodu s dubajským úřadem pro silnice a přepravu, na základě které se uskutečnilo testování možností Volocopteru pro potřeby bezpilotního Taxi nad městem. Tento test pak proběhl právě minulý týden a takto vypadá jeho záznam.
Společnost Volocopter pracuje na svém stroji již řadu let, nicméně až v březnu 2016 se uskutečnil první testovací let s posádkou, který naštěstí dopadl úspěšně. I přes počáteční úspěchy však společnost s vývojem neustrnulo a stále na stroji něco vylepšuje, včetně jeho pohonného systému složeného z 18 rotorů.
Díky poslední investici ze společnosti Daimler se pak dá usuzovat, že Volocopter má před sebou zajímavou budoucnost. Rozsah investice sice není znám, ovšem podle webu CarScoops by se mohlo jednat až o částku 29.4 milionu dolarů, tedy cca 650 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?