Většina světa se v poslední době připravuje na masivní přechod od spalovacích motorů k elektromobilům, automobilky investují miliardy co vývoje, jednotlivé státy posilují výrobu elektrické energie a staví se dobíjecí stanice. Dubaj však chce tento krok zcela přeskočit a pomalu se chystá na autonomní létající stroje - pro začátek tedy alespoň Taxi.
Jako nejlepší důkaz těchto záměrů můžeme brát nedávno uskutečněný testovací let autonomní "helikoptéry" Volocopter, do jejíhož vývoje masivně investovala automobilka Daimler a která se nedávno představila na autosalonu ve Frankfurtu. Volocopter je tedy spíše vrtulník křížený s dronem než létající automobil, ovšem své místo si na motoristických webech jistě zaslouží, neboť automobilům by brzy mohla začít šlapat na paty.
Společnost Volocopter se totiž již začátkem tohoto léta domluvila, respektive uzavřela dohodu s dubajským úřadem pro silnice a přepravu, na základě které se uskutečnilo testování možností Volocopteru pro potřeby bezpilotního Taxi nad městem. Tento test pak proběhl právě minulý týden a takto vypadá jeho záznam.
Společnost Volocopter pracuje na svém stroji již řadu let, nicméně až v březnu 2016 se uskutečnil první testovací let s posádkou, který naštěstí dopadl úspěšně. I přes počáteční úspěchy však společnost s vývojem neustrnulo a stále na stroji něco vylepšuje, včetně jeho pohonného systému složeného z 18 rotorů.
Díky poslední investici ze společnosti Daimler se pak dá usuzovat, že Volocopter má před sebou zajímavou budoucnost. Rozsah investice sice není znám, ovšem podle webu CarScoops by se mohlo jednat až o částku 29.4 milionu dolarů, tedy cca 650 milionu korun.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?