Většina světa se v poslední době připravuje na masivní přechod od spalovacích motorů k elektromobilům, automobilky investují miliardy co vývoje, jednotlivé státy posilují výrobu elektrické energie a staví se dobíjecí stanice. Dubaj však chce tento krok zcela přeskočit a pomalu se chystá na autonomní létající stroje - pro začátek tedy alespoň Taxi.
Jako nejlepší důkaz těchto záměrů můžeme brát nedávno uskutečněný testovací let autonomní "helikoptéry" Volocopter, do jejíhož vývoje masivně investovala automobilka Daimler a která se nedávno představila na autosalonu ve Frankfurtu. Volocopter je tedy spíše vrtulník křížený s dronem než létající automobil, ovšem své místo si na motoristických webech jistě zaslouží, neboť automobilům by brzy mohla začít šlapat na paty.
Společnost Volocopter se totiž již začátkem tohoto léta domluvila, respektive uzavřela dohodu s dubajským úřadem pro silnice a přepravu, na základě které se uskutečnilo testování možností Volocopteru pro potřeby bezpilotního Taxi nad městem. Tento test pak proběhl právě minulý týden a takto vypadá jeho záznam.
Společnost Volocopter pracuje na svém stroji již řadu let, nicméně až v březnu 2016 se uskutečnil první testovací let s posádkou, který naštěstí dopadl úspěšně. I přes počáteční úspěchy však společnost s vývojem neustrnulo a stále na stroji něco vylepšuje, včetně jeho pohonného systému složeného z 18 rotorů.
Díky poslední investici ze společnosti Daimler se pak dá usuzovat, že Volocopter má před sebou zajímavou budoucnost. Rozsah investice sice není znám, ovšem podle webu CarScoops by se mohlo jednat až o částku 29.4 milionu dolarů, tedy cca 650 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.