Lahve s Coca Colou místo pneumatik? Tahle šílenost by fungovala, kdyby...

Experiment s lahvemi Coca Coly místo pneumatik dopadl neslavně
Experiment s lahvemi Coca Coly místo pneumatik dopadl neslavně, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. května 2018 10:45 | akt. 3. května 2018 12:42
Sdílej:

Pokud jsou pro vás klasické pneumatiky až příliš nudné, můžete se pustit do stejných experimentů, jako náš oblíbený ruský YouTuber z kanálu Garage 54. Ten už vyzkoušel pneumatiky plněné vzduchem, pneumatiky ze dřeva a teď došlo i na pneumatiky tvořené lahvemi Coca Coly.

Tomuto experimentu již předcházelo pár pokusů v zimních měsících, kdy se na kola "experimentální" Lady a staršího Mercedesu dostaly nejdříve prázdné plastové lahve a následně plné plechovky s pivem. V obou případech však experiment skončil nezdarem. Novou nadějí tak měl být jarní pokus s 1.5 litrovými lahvemi Coca Coly.

Součástí plánu bylo vyzkoušet i plechovky s Coca Colou, ovšem ty během uskladnění v mrazáku začaly praskat, deformovat se a samotného testu se jich příliš nedožilo. Plán se tak omezil pouze na PET lahve.

Ty lepil svérázný Rus k plechovému disku pomocí klasické průhledné izolepy hezky jednu vedle druhé. Celý balík 18 PET lahví na ráfku pak dostal ještě několik vrstev izolepy a mohlo se jít na přezouvání. To nebylo ničím snadným už jen kvůli hmotnosti lahví, ovšem pravý adrenalin přišel až při spouštění heveru.

Během přenášení váhy automobilu na kolo se totiž většina váhy opírala pouze o jednu lahev, takže reálně hrozilo, že lahev praskne / odletí uzávěr a celý experiment okamžitě skončí. To se naštěstí nestalo, ovšem i tak se experiment pokazil zhruba po prvních 40 centimetrech. Obyčejná průhledná páska totiž nevydržela a všechny lahve se rázem z kola sesunuly.

Pokud se divíte, proč zkušený mechanik nepoužil odolnější pásku, odpověď je snadná: všechny obchody s tímto druhem zboží měly bohužel zavřeno. Místo "tejpy" se tak ke slovu dostalo cca 4-5 balení klasické pásky, která lahve ke kolu konečně stáhla a vytvořila poměrně silnou vrstvu.

Takto obuté kolo vydrželo nejen spouštění heveru, ale také několik metrů jízdy. Jakmile však došlo na trochu víc plynu, lahve se z kola rychle svlékly a vůz pokračoval na ráfku. Překvapivým zjištěním ale je, že lahve váhu automobilu bez problému udržely. Každé jednotlivé proražení bylo způsobenou volně pohozeným kamenem nebo kusem skla. Pokud by se tedy podařilo lahve ke kolu uchytit pevněji, pravděpodobně by pár desítek (možná i stovek?) metrů jízdy vydržely. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.