Pokud jsou pro vás klasické pneumatiky až příliš nudné, můžete se pustit do stejných experimentů, jako náš oblíbený ruský YouTuber z kanálu Garage 54. Ten už vyzkoušel pneumatiky plněné vzduchem, pneumatiky ze dřeva a teď došlo i na pneumatiky tvořené lahvemi Coca Coly.
Tomuto experimentu již předcházelo pár pokusů v zimních měsících, kdy se na kola "experimentální" Lady a staršího Mercedesu dostaly nejdříve prázdné plastové lahve a následně plné plechovky s pivem. V obou případech však experiment skončil nezdarem. Novou nadějí tak měl být jarní pokus s 1.5 litrovými lahvemi Coca Coly.
Součástí plánu bylo vyzkoušet i plechovky s Coca Colou, ovšem ty během uskladnění v mrazáku začaly praskat, deformovat se a samotného testu se jich příliš nedožilo. Plán se tak omezil pouze na PET lahve.
Ty lepil svérázný Rus k plechovému disku pomocí klasické průhledné izolepy hezky jednu vedle druhé. Celý balík 18 PET lahví na ráfku pak dostal ještě několik vrstev izolepy a mohlo se jít na přezouvání. To nebylo ničím snadným už jen kvůli hmotnosti lahví, ovšem pravý adrenalin přišel až při spouštění heveru.
Během přenášení váhy automobilu na kolo se totiž většina váhy opírala pouze o jednu lahev, takže reálně hrozilo, že lahev praskne / odletí uzávěr a celý experiment okamžitě skončí. To se naštěstí nestalo, ovšem i tak se experiment pokazil zhruba po prvních 40 centimetrech. Obyčejná průhledná páska totiž nevydržela a všechny lahve se rázem z kola sesunuly.
Pokud se divíte, proč zkušený mechanik nepoužil odolnější pásku, odpověď je snadná: všechny obchody s tímto druhem zboží měly bohužel zavřeno. Místo "tejpy" se tak ke slovu dostalo cca 4-5 balení klasické pásky, která lahve ke kolu konečně stáhla a vytvořila poměrně silnou vrstvu.
Takto obuté kolo vydrželo nejen spouštění heveru, ale také několik metrů jízdy. Jakmile však došlo na trochu víc plynu, lahve se z kola rychle svlékly a vůz pokračoval na ráfku. Překvapivým zjištěním ale je, že lahve váhu automobilu bez problému udržely. Každé jednotlivé proražení bylo způsobenou volně pohozeným kamenem nebo kusem skla. Pokud by se tedy podařilo lahve ke kolu uchytit pevněji, pravděpodobně by pár desítek (možná i stovek?) metrů jízdy vydržely.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?