Pokud jsou pro vás klasické pneumatiky až příliš nudné, můžete se pustit do stejných experimentů, jako náš oblíbený ruský YouTuber z kanálu Garage 54. Ten už vyzkoušel pneumatiky plněné vzduchem, pneumatiky ze dřeva a teď došlo i na pneumatiky tvořené lahvemi Coca Coly.
Tomuto experimentu již předcházelo pár pokusů v zimních měsících, kdy se na kola "experimentální" Lady a staršího Mercedesu dostaly nejdříve prázdné plastové lahve a následně plné plechovky s pivem. V obou případech však experiment skončil nezdarem. Novou nadějí tak měl být jarní pokus s 1.5 litrovými lahvemi Coca Coly.
Součástí plánu bylo vyzkoušet i plechovky s Coca Colou, ovšem ty během uskladnění v mrazáku začaly praskat, deformovat se a samotného testu se jich příliš nedožilo. Plán se tak omezil pouze na PET lahve.
Ty lepil svérázný Rus k plechovému disku pomocí klasické průhledné izolepy hezky jednu vedle druhé. Celý balík 18 PET lahví na ráfku pak dostal ještě několik vrstev izolepy a mohlo se jít na přezouvání. To nebylo ničím snadným už jen kvůli hmotnosti lahví, ovšem pravý adrenalin přišel až při spouštění heveru.
Během přenášení váhy automobilu na kolo se totiž většina váhy opírala pouze o jednu lahev, takže reálně hrozilo, že lahev praskne / odletí uzávěr a celý experiment okamžitě skončí. To se naštěstí nestalo, ovšem i tak se experiment pokazil zhruba po prvních 40 centimetrech. Obyčejná průhledná páska totiž nevydržela a všechny lahve se rázem z kola sesunuly.
Pokud se divíte, proč zkušený mechanik nepoužil odolnější pásku, odpověď je snadná: všechny obchody s tímto druhem zboží měly bohužel zavřeno. Místo "tejpy" se tak ke slovu dostalo cca 4-5 balení klasické pásky, která lahve ke kolu konečně stáhla a vytvořila poměrně silnou vrstvu.
Takto obuté kolo vydrželo nejen spouštění heveru, ale také několik metrů jízdy. Jakmile však došlo na trochu víc plynu, lahve se z kola rychle svlékly a vůz pokračoval na ráfku. Překvapivým zjištěním ale je, že lahve váhu automobilu bez problému udržely. Každé jednotlivé proražení bylo způsobenou volně pohozeným kamenem nebo kusem skla. Pokud by se tedy podařilo lahve ke kolu uchytit pevněji, pravděpodobně by pár desítek (možná i stovek?) metrů jízdy vydržely.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.