Tomuto experimentu již předcházelo pár pokusů v zimních měsících, kdy se na kola "experimentální" Lady a staršího Mercedesu dostaly nejdříve prázdné plastové lahve a následně plné plechovky s pivem. V obou případech však experiment skončil nezdarem. Novou nadějí tak měl být jarní pokus s 1.5 litrovými lahvemi Coca Coly.
Součástí plánu bylo vyzkoušet i plechovky s Coca Colou, ovšem ty během uskladnění v mrazáku začaly praskat, deformovat se a samotného testu se jich příliš nedožilo. Plán se tak omezil pouze na PET lahve.
Ty lepil svérázný Rus k plechovému disku pomocí klasické průhledné izolepy hezky jednu vedle druhé. Celý balík 18 PET lahví na ráfku pak dostal ještě několik vrstev izolepy a mohlo se jít na přezouvání. To nebylo ničím snadným už jen kvůli hmotnosti lahví, ovšem pravý adrenalin přišel až při spouštění heveru.
Během přenášení váhy automobilu na kolo se totiž většina váhy opírala pouze o jednu lahev, takže reálně hrozilo, že lahev praskne / odletí uzávěr a celý experiment okamžitě skončí. To se naštěstí nestalo, ovšem i tak se experiment pokazil zhruba po prvních 40 centimetrech. Obyčejná průhledná páska totiž nevydržela a všechny lahve se rázem z kola sesunuly.
Pokud se divíte, proč zkušený mechanik nepoužil odolnější pásku, odpověď je snadná: všechny obchody s tímto druhem zboží měly bohužel zavřeno. Místo "tejpy" se tak ke slovu dostalo cca 4-5 balení klasické pásky, která lahve ke kolu konečně stáhla a vytvořila poměrně silnou vrstvu.
Takto obuté kolo vydrželo nejen spouštění heveru, ale také několik metrů jízdy. Jakmile však došlo na trochu víc plynu, lahve se z kola rychle svlékly a vůz pokračoval na ráfku. Překvapivým zjištěním ale je, že lahve váhu automobilu bez problému udržely. Každé jednotlivé proražení bylo způsobenou volně pohozeným kamenem nebo kusem skla. Pokud by se tedy podařilo lahve ke kolu uchytit pevněji, pravděpodobně by pár desítek (možná i stovek?) metrů jízdy vydržely.