Pokud jsou pro vás klasické pneumatiky až příliš nudné, můžete se pustit do stejných experimentů, jako náš oblíbený ruský YouTuber z kanálu Garage 54. Ten už vyzkoušel pneumatiky plněné vzduchem, pneumatiky ze dřeva a teď došlo i na pneumatiky tvořené lahvemi Coca Coly.
Tomuto experimentu již předcházelo pár pokusů v zimních měsících, kdy se na kola "experimentální" Lady a staršího Mercedesu dostaly nejdříve prázdné plastové lahve a následně plné plechovky s pivem. V obou případech však experiment skončil nezdarem. Novou nadějí tak měl být jarní pokus s 1.5 litrovými lahvemi Coca Coly.
Součástí plánu bylo vyzkoušet i plechovky s Coca Colou, ovšem ty během uskladnění v mrazáku začaly praskat, deformovat se a samotného testu se jich příliš nedožilo. Plán se tak omezil pouze na PET lahve.
Ty lepil svérázný Rus k plechovému disku pomocí klasické průhledné izolepy hezky jednu vedle druhé. Celý balík 18 PET lahví na ráfku pak dostal ještě několik vrstev izolepy a mohlo se jít na přezouvání. To nebylo ničím snadným už jen kvůli hmotnosti lahví, ovšem pravý adrenalin přišel až při spouštění heveru.
Během přenášení váhy automobilu na kolo se totiž většina váhy opírala pouze o jednu lahev, takže reálně hrozilo, že lahev praskne / odletí uzávěr a celý experiment okamžitě skončí. To se naštěstí nestalo, ovšem i tak se experiment pokazil zhruba po prvních 40 centimetrech. Obyčejná průhledná páska totiž nevydržela a všechny lahve se rázem z kola sesunuly.
Pokud se divíte, proč zkušený mechanik nepoužil odolnější pásku, odpověď je snadná: všechny obchody s tímto druhem zboží měly bohužel zavřeno. Místo "tejpy" se tak ke slovu dostalo cca 4-5 balení klasické pásky, která lahve ke kolu konečně stáhla a vytvořila poměrně silnou vrstvu.
Takto obuté kolo vydrželo nejen spouštění heveru, ale také několik metrů jízdy. Jakmile však došlo na trochu víc plynu, lahve se z kola rychle svlékly a vůz pokračoval na ráfku. Překvapivým zjištěním ale je, že lahve váhu automobilu bez problému udržely. Každé jednotlivé proražení bylo způsobenou volně pohozeným kamenem nebo kusem skla. Pokud by se tedy podařilo lahve ke kolu uchytit pevněji, pravděpodobně by pár desítek (možná i stovek?) metrů jízdy vydržely.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.