Lexus před pár okamžiky odhalil nový RX, který se výrazně inspiroval z menšího modelu NX.
Výrazná inspirace po stránce designu je viditelná zejména na přídi vozu. Za tento krok Lexus můžeme jen pochválit, protože jak jsme měli možnost během testu modelu NX zažít, tento design se lidem líbí a poutá pohledy kolemjdoucích i ostatních řidičů.
Aktualizováno
Základním motorem prozatím bude 3,5 litrový vidlicový šestiválec s výkonem 224 kW (300 koní). Ten bude spolupracovat s novou osmistupňovou automatickou převodovkou. Další verzí v nabídce bude 450h, tedy kombinace vidlicového šestiválce o objemu 3,5 litru s elektromotorem. Kombinovaně by měl být výkon zhruba 224 kW.
Poprvé v historii dostává RX adaptivní odpružení, které bude monitorovat otřesy a nárazy a ty bude aktivně tlumit tak, aby byl zajištěn co nejvyšší komfort. Zároveň bude potlačovat naklánění karoserie v zatáčkách a zvyšovat celkovou stabilitu vozu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?