Americký crossover Dodge Journey dostane voliteľný pohon všetkých kolies. Pre model Journey ho bude dodávať firma BorgWarner. Nový crossover s náhonom na obe nápravy tak bude niesť označenie Dodge Journey ITM 3e.
Európa sa však zatiaľ pohonu 4x4 pre model Dodge Journey nedočká, k dispozícii má byť zatiaľ len pre severoamerický trh, na ktorom sa začal predávať pre modelový rok 2009 v 5-miestnom, alebo 7-miestnom vyhotovení v troch stupňoch výbavy na jar 2008.
Paleta pohonných jednotiek pre európsky trh pozostáva z jedného benzínového (2,4 CVVT, 170 koní) a jedného naftového agregáta (2,0 CRD, 140 koní).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.