Volkswagen představil v předvečer autosalonu v Los Angeles sedmou studii z rodiny modelů ID. ID. SPACE VIZZION tak kráčí ve šlépějích koncepčních vozů ID.1, ID. CROZZ1, ID. BUZZ1, ID. VIZZION1, ID. BUGGY1 a ID. ROOMZZ1. Stejně jako všechny modely rodiny ID. je i ID. SPACE VIZZION poháněn výhradně elektricky.
Jeho design a tvarové řešení vychází z nového konceptu. Mimořádně výrazná je přední partie s inovativními otvory pro vedení vzduchu, které umožňují dosažení hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) pouhých 0,24. ID. SPACE VIZZION tak kombinuje aerodynamické vlastnosti cestovního automobilu kategorie „gran turismo“ s velkorysým vnitřním prostorem SUV, a definuje tím zcela nový segment vozidel.
„Nový ID. SPACE VIZZION přináší do nové éry mobility bezpříkladnou mnohostrannost, nekompromisní kvalitu a GERMAN DESIGN,“ říká Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. Základem studie je modulární platforma MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen. Sada akumulátorů s celkovou kapacitou 82 kWh umožňuje překonávat na jedno nabití vzdálenost až 590 kilometrů (WLTP), resp. 483 km (EPA). Pohon všech kol 4MOTION s celkovým výkonem až 250 kW zajistí studii ID. SPACE VIZZION zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy.
Exteriér – vytříbená aerodynamikaElektromobily nepotřebují chladič, ani velký motorový prostor. Designéři a konstruktéři studie ID. SPACE VIZZION využili této svobody mimo jiné k optimalizaci aerodynamiky a prodloužení dojezdu. Do výrazně tvarované přídě byly integrovány otvory pro cílené vedení vzduchu směrem k zádi. Vzduch prochází otvorem mezi předními světlomety nad velmi nízko umístěnou kapotou a také krajními segmenty předního nárazníku. Otvory v nárazníku a kapotě motoru studie ID. SPACE VIZZION byly koncipovány jako funkční konstrukční prvky a současně jsou nezaměnitelnými znaky vnějšího designu studie.
Interiér – velkorysý prostor pro život na kolechID. SPACE VIZZION maximálně využívá přednosti platformy MEB. Díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu a uložení akumulátorů pod podlahou připomíná nabídka vnitřního prostoru spíše vozidlo vyšší než střední třídy. ID. SPACE VIZZION je trvale udržitelným automobilem nejen díky elektrickému pohonu, ale také díky materiálům, použitým v interiéru. Tyto materiály byly důsledně vyrobeny z trvale udržitelných zdrojů. Například nová umělá kůže „AppleSkin™“ obsahuje odpad z výroby jablečného moštu. Designéři se navíc v interiéru studie ID. SPACE VIZZION zcela zřekli chromu, který byl nahrazen lakem, jehož vzhled chrom připomíná.
ID. SPACE VIZZION definuje nové „status quo“ intuitivního ovládání zcela digitalizovanou přístrojovou deskou. Poprvé jsou všechny pro řidiče důležité informace soustředěny na průhledovém displeji s rozšířenou realitou. Místo klasického panelu přístrojů zaujímá miniaturní displej se základními provozními informacemi. Veškeré údaje o informačních, zábavních, komfortních a internetových funkcích, jakož i o nastavení vozidla, jsou kromě toho zobrazovány na 15,6“ dotykovém displeji, který je umístěn volně v prostoru před tělesem přístrojové desky. Řidič automaticky a přirozeně vnímá další důležité informace prostřednictvím interaktivní světelné lišty „ID. Light“ mezi střešními sloupky A.
Studie, která má budoucnostID. SPACE VIZZION je konkrétním výhledem na sériově vyráběný model, který bude představen na konci roku 2021 a v různých verzích uveden na trh v Severní Americe, Evropě a Číně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.