Volkswagen představil v předvečer autosalonu v Los Angeles sedmou studii z rodiny modelů ID. ID. SPACE VIZZION tak kráčí ve šlépějích koncepčních vozů ID.1, ID. CROZZ1, ID. BUZZ1, ID. VIZZION1, ID. BUGGY1 a ID. ROOMZZ1. Stejně jako všechny modely rodiny ID. je i ID. SPACE VIZZION poháněn výhradně elektricky.
Jeho design a tvarové řešení vychází z nového konceptu. Mimořádně výrazná je přední partie s inovativními otvory pro vedení vzduchu, které umožňují dosažení hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) pouhých 0,24. ID. SPACE VIZZION tak kombinuje aerodynamické vlastnosti cestovního automobilu kategorie „gran turismo“ s velkorysým vnitřním prostorem SUV, a definuje tím zcela nový segment vozidel.
„Nový ID. SPACE VIZZION přináší do nové éry mobility bezpříkladnou mnohostrannost, nekompromisní kvalitu a GERMAN DESIGN,“ říká Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. Základem studie je modulární platforma MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen. Sada akumulátorů s celkovou kapacitou 82 kWh umožňuje překonávat na jedno nabití vzdálenost až 590 kilometrů (WLTP), resp. 483 km (EPA). Pohon všech kol 4MOTION s celkovým výkonem až 250 kW zajistí studii ID. SPACE VIZZION zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy.
Exteriér – vytříbená aerodynamikaElektromobily nepotřebují chladič, ani velký motorový prostor. Designéři a konstruktéři studie ID. SPACE VIZZION využili této svobody mimo jiné k optimalizaci aerodynamiky a prodloužení dojezdu. Do výrazně tvarované přídě byly integrovány otvory pro cílené vedení vzduchu směrem k zádi. Vzduch prochází otvorem mezi předními světlomety nad velmi nízko umístěnou kapotou a také krajními segmenty předního nárazníku. Otvory v nárazníku a kapotě motoru studie ID. SPACE VIZZION byly koncipovány jako funkční konstrukční prvky a současně jsou nezaměnitelnými znaky vnějšího designu studie.
Interiér – velkorysý prostor pro život na kolechID. SPACE VIZZION maximálně využívá přednosti platformy MEB. Díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu a uložení akumulátorů pod podlahou připomíná nabídka vnitřního prostoru spíše vozidlo vyšší než střední třídy. ID. SPACE VIZZION je trvale udržitelným automobilem nejen díky elektrickému pohonu, ale také díky materiálům, použitým v interiéru. Tyto materiály byly důsledně vyrobeny z trvale udržitelných zdrojů. Například nová umělá kůže „AppleSkin™“ obsahuje odpad z výroby jablečného moštu. Designéři se navíc v interiéru studie ID. SPACE VIZZION zcela zřekli chromu, který byl nahrazen lakem, jehož vzhled chrom připomíná.
ID. SPACE VIZZION definuje nové „status quo“ intuitivního ovládání zcela digitalizovanou přístrojovou deskou. Poprvé jsou všechny pro řidiče důležité informace soustředěny na průhledovém displeji s rozšířenou realitou. Místo klasického panelu přístrojů zaujímá miniaturní displej se základními provozními informacemi. Veškeré údaje o informačních, zábavních, komfortních a internetových funkcích, jakož i o nastavení vozidla, jsou kromě toho zobrazovány na 15,6“ dotykovém displeji, který je umístěn volně v prostoru před tělesem přístrojové desky. Řidič automaticky a přirozeně vnímá další důležité informace prostřednictvím interaktivní světelné lišty „ID. Light“ mezi střešními sloupky A.
Studie, která má budoucnostID. SPACE VIZZION je konkrétním výhledem na sériově vyráběný model, který bude představen na konci roku 2021 a v různých verzích uveden na trh v Severní Americe, Evropě a Číně.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!