Volkswagen představil v předvečer autosalonu v Los Angeles sedmou studii z rodiny modelů ID. ID. SPACE VIZZION tak kráčí ve šlépějích koncepčních vozů ID.1, ID. CROZZ1, ID. BUZZ1, ID. VIZZION1, ID. BUGGY1 a ID. ROOMZZ1. Stejně jako všechny modely rodiny ID. je i ID. SPACE VIZZION poháněn výhradně elektricky.
Jeho design a tvarové řešení vychází z nového konceptu. Mimořádně výrazná je přední partie s inovativními otvory pro vedení vzduchu, které umožňují dosažení hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) pouhých 0,24. ID. SPACE VIZZION tak kombinuje aerodynamické vlastnosti cestovního automobilu kategorie „gran turismo“ s velkorysým vnitřním prostorem SUV, a definuje tím zcela nový segment vozidel.
„Nový ID. SPACE VIZZION přináší do nové éry mobility bezpříkladnou mnohostrannost, nekompromisní kvalitu a GERMAN DESIGN,“ říká Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. Základem studie je modulární platforma MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen. Sada akumulátorů s celkovou kapacitou 82 kWh umožňuje překonávat na jedno nabití vzdálenost až 590 kilometrů (WLTP), resp. 483 km (EPA). Pohon všech kol 4MOTION s celkovým výkonem až 250 kW zajistí studii ID. SPACE VIZZION zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy.
Exteriér – vytříbená aerodynamikaElektromobily nepotřebují chladič, ani velký motorový prostor. Designéři a konstruktéři studie ID. SPACE VIZZION využili této svobody mimo jiné k optimalizaci aerodynamiky a prodloužení dojezdu. Do výrazně tvarované přídě byly integrovány otvory pro cílené vedení vzduchu směrem k zádi. Vzduch prochází otvorem mezi předními světlomety nad velmi nízko umístěnou kapotou a také krajními segmenty předního nárazníku. Otvory v nárazníku a kapotě motoru studie ID. SPACE VIZZION byly koncipovány jako funkční konstrukční prvky a současně jsou nezaměnitelnými znaky vnějšího designu studie.
Interiér – velkorysý prostor pro život na kolechID. SPACE VIZZION maximálně využívá přednosti platformy MEB. Díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu a uložení akumulátorů pod podlahou připomíná nabídka vnitřního prostoru spíše vozidlo vyšší než střední třídy. ID. SPACE VIZZION je trvale udržitelným automobilem nejen díky elektrickému pohonu, ale také díky materiálům, použitým v interiéru. Tyto materiály byly důsledně vyrobeny z trvale udržitelných zdrojů. Například nová umělá kůže „AppleSkin™“ obsahuje odpad z výroby jablečného moštu. Designéři se navíc v interiéru studie ID. SPACE VIZZION zcela zřekli chromu, který byl nahrazen lakem, jehož vzhled chrom připomíná.
ID. SPACE VIZZION definuje nové „status quo“ intuitivního ovládání zcela digitalizovanou přístrojovou deskou. Poprvé jsou všechny pro řidiče důležité informace soustředěny na průhledovém displeji s rozšířenou realitou. Místo klasického panelu přístrojů zaujímá miniaturní displej se základními provozními informacemi. Veškeré údaje o informačních, zábavních, komfortních a internetových funkcích, jakož i o nastavení vozidla, jsou kromě toho zobrazovány na 15,6“ dotykovém displeji, který je umístěn volně v prostoru před tělesem přístrojové desky. Řidič automaticky a přirozeně vnímá další důležité informace prostřednictvím interaktivní světelné lišty „ID. Light“ mezi střešními sloupky A.
Studie, která má budoucnostID. SPACE VIZZION je konkrétním výhledem na sériově vyráběný model, který bude představen na konci roku 2021 a v různých verzích uveden na trh v Severní Americe, Evropě a Číně.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.