Volkswagen představil v předvečer autosalonu v Los Angeles sedmou studii z rodiny modelů ID. ID. SPACE VIZZION tak kráčí ve šlépějích koncepčních vozů ID.1, ID. CROZZ1, ID. BUZZ1, ID. VIZZION1, ID. BUGGY1 a ID. ROOMZZ1. Stejně jako všechny modely rodiny ID. je i ID. SPACE VIZZION poháněn výhradně elektricky.
Jeho design a tvarové řešení vychází z nového konceptu. Mimořádně výrazná je přední partie s inovativními otvory pro vedení vzduchu, které umožňují dosažení hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) pouhých 0,24. ID. SPACE VIZZION tak kombinuje aerodynamické vlastnosti cestovního automobilu kategorie „gran turismo“ s velkorysým vnitřním prostorem SUV, a definuje tím zcela nový segment vozidel.
„Nový ID. SPACE VIZZION přináší do nové éry mobility bezpříkladnou mnohostrannost, nekompromisní kvalitu a GERMAN DESIGN,“ říká Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. Základem studie je modulární platforma MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen. Sada akumulátorů s celkovou kapacitou 82 kWh umožňuje překonávat na jedno nabití vzdálenost až 590 kilometrů (WLTP), resp. 483 km (EPA). Pohon všech kol 4MOTION s celkovým výkonem až 250 kW zajistí studii ID. SPACE VIZZION zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy.
Exteriér – vytříbená aerodynamikaElektromobily nepotřebují chladič, ani velký motorový prostor. Designéři a konstruktéři studie ID. SPACE VIZZION využili této svobody mimo jiné k optimalizaci aerodynamiky a prodloužení dojezdu. Do výrazně tvarované přídě byly integrovány otvory pro cílené vedení vzduchu směrem k zádi. Vzduch prochází otvorem mezi předními světlomety nad velmi nízko umístěnou kapotou a také krajními segmenty předního nárazníku. Otvory v nárazníku a kapotě motoru studie ID. SPACE VIZZION byly koncipovány jako funkční konstrukční prvky a současně jsou nezaměnitelnými znaky vnějšího designu studie.
Interiér – velkorysý prostor pro život na kolechID. SPACE VIZZION maximálně využívá přednosti platformy MEB. Díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu a uložení akumulátorů pod podlahou připomíná nabídka vnitřního prostoru spíše vozidlo vyšší než střední třídy. ID. SPACE VIZZION je trvale udržitelným automobilem nejen díky elektrickému pohonu, ale také díky materiálům, použitým v interiéru. Tyto materiály byly důsledně vyrobeny z trvale udržitelných zdrojů. Například nová umělá kůže „AppleSkin™“ obsahuje odpad z výroby jablečného moštu. Designéři se navíc v interiéru studie ID. SPACE VIZZION zcela zřekli chromu, který byl nahrazen lakem, jehož vzhled chrom připomíná.
ID. SPACE VIZZION definuje nové „status quo“ intuitivního ovládání zcela digitalizovanou přístrojovou deskou. Poprvé jsou všechny pro řidiče důležité informace soustředěny na průhledovém displeji s rozšířenou realitou. Místo klasického panelu přístrojů zaujímá miniaturní displej se základními provozními informacemi. Veškeré údaje o informačních, zábavních, komfortních a internetových funkcích, jakož i o nastavení vozidla, jsou kromě toho zobrazovány na 15,6“ dotykovém displeji, který je umístěn volně v prostoru před tělesem přístrojové desky. Řidič automaticky a přirozeně vnímá další důležité informace prostřednictvím interaktivní světelné lišty „ID. Light“ mezi střešními sloupky A.
Studie, která má budoucnostID. SPACE VIZZION je konkrétním výhledem na sériově vyráběný model, který bude představen na konci roku 2021 a v různých verzích uveden na trh v Severní Americe, Evropě a Číně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?