Pamatujete si na ty časy, kdy celá Evropa mohla jen tiše závidět řidičům za oceánem jejich výkonná osmiválcová monstra s nesmyslně velkým počtem koní? Volkswagen si to zřejmě pamatuje, a tak se rozhodl srovnat účty.
Celá věc se má takto. Současná generace VW Golf dostane v průběhu tohoto léta facelift. Němečtí inženýři by měli provést drobné kosmetické úpravy jak na exteriéru, tak v interiéru. Pro většinu motoristických nadšenců je ale nejdůležitější, jaké změny se odehrají v motorovém prostoru vrcholných modelů Golf GTI a Golf R, tedy pokud se vůbec nějaké odehrají.
Podle serveru Car and Driver se ale zdá, že změny opravdu přijdou. Verze GTI by měla dostat ve všech svých variantách dalších 7 kW (10 koní), tudíž by se její celkový výkon vyhoupl na 164 kW (220 koní). Model Golf R by však žádný výkonový přídavek dostat neměl, alespoň ne na trzích v zámoří. Na starém kontinentu by se však jeho výkon měl vyhoupnout z 217 kW (292 koní) na 228 kW (306 koní). Volitelné výkonové balíčky by měly být omezeny také pouze pro Evropský trh, včetně výfukového systému Akrapovic, unikátních kol, atd..
Spolu s nárůstem výkonu ovšem také dojde k opuštění produkce dvoudveřové karoserie, ve snaze snížit komplikovanost výroby. Ostatně podle odhadů VW se vozů s dvoudveřovou karoserií prodá cca jen 20%. Osmá generace Golfu, která by se měla představit zhruba během tří let, tak bude k dostání zřejmě jen v čtyřdveřovém provedení.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?