Celá věc se má takto. Současná generace VW Golf dostane v průběhu tohoto léta facelift. Němečtí inženýři by měli provést drobné kosmetické úpravy jak na exteriéru, tak v interiéru. Pro většinu motoristických nadšenců je ale nejdůležitější, jaké změny se odehrají v motorovém prostoru vrcholných modelů Golf GTI a Golf R, tedy pokud se vůbec nějaké odehrají.
Psali jsme
Podle serveru Car and Driver se ale zdá, že změny opravdu přijdou. Verze GTI by měla dostat ve všech svých variantách dalších 7 kW (10 koní), tudíž by se její celkový výkon vyhoupl na 164 kW (220 koní). Model Golf R by však žádný výkonový přídavek dostat neměl, alespoň ne na trzích v zámoří. Na starém kontinentu by se však jeho výkon měl vyhoupnout z 217 kW (292 koní) na 228 kW (306 koní). Volitelné výkonové balíčky by měly být omezeny také pouze pro Evropský trh, včetně výfukového systému Akrapovic, unikátních kol, atd..
Spolu s nárůstem výkonu ovšem také dojde k opuštění produkce dvoudveřové karoserie, ve snaze snížit komplikovanost výroby. Ostatně podle odhadů VW se vozů s dvoudveřovou karoserií prodá cca jen 20%. Osmá generace Golfu, která by se měla představit zhruba během tří let, tak bude k dostání zřejmě jen v čtyřdveřovém provedení.