Pamatujete si na ty časy, kdy celá Evropa mohla jen tiše závidět řidičům za oceánem jejich výkonná osmiválcová monstra s nesmyslně velkým počtem koní? Volkswagen si to zřejmě pamatuje, a tak se rozhodl srovnat účty.
Celá věc se má takto. Současná generace VW Golf dostane v průběhu tohoto léta facelift. Němečtí inženýři by měli provést drobné kosmetické úpravy jak na exteriéru, tak v interiéru. Pro většinu motoristických nadšenců je ale nejdůležitější, jaké změny se odehrají v motorovém prostoru vrcholných modelů Golf GTI a Golf R, tedy pokud se vůbec nějaké odehrají.
Podle serveru Car and Driver se ale zdá, že změny opravdu přijdou. Verze GTI by měla dostat ve všech svých variantách dalších 7 kW (10 koní), tudíž by se její celkový výkon vyhoupl na 164 kW (220 koní). Model Golf R by však žádný výkonový přídavek dostat neměl, alespoň ne na trzích v zámoří. Na starém kontinentu by se však jeho výkon měl vyhoupnout z 217 kW (292 koní) na 228 kW (306 koní). Volitelné výkonové balíčky by měly být omezeny také pouze pro Evropský trh, včetně výfukového systému Akrapovic, unikátních kol, atd..
Spolu s nárůstem výkonu ovšem také dojde k opuštění produkce dvoudveřové karoserie, ve snaze snížit komplikovanost výroby. Ostatně podle odhadů VW se vozů s dvoudveřovou karoserií prodá cca jen 20%. Osmá generace Golfu, která by se měla představit zhruba během tří let, tak bude k dostání zřejmě jen v čtyřdveřovém provedení.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.