V průběhu tohoto roku se dočkáme již osmé generace populárního hatchbacku Volkswagen Golf, která přinese samozřejmě i zcela nový ostrý model GTI. A právě kolem ostré varianty se začínají množit různé fámy a spekulace, které slibují skutečně zajímavý stroj. Podle posledních zpráv by totiž novinka mohla přinést přes 300 koňských sil.
S novými informacemi ohledně nové generace Volkswagen Golf GTI přišel německý motoristický magazín Auto Bild, který kromě technických parametrů zmiňuje dokonce i možnou podobu. Automobilka přitom testovací model úspěšně skrývá před zraky zvědavých fotografů i novinářů.
Podle auto Bild by mělo nové GTI dostat úzkou čelní mřížku, kterou má doplňovat výrazný spodní nasávací otvor - podobně, jako je tomu u současné generace. V zadní části se objeví dvojité koncovky výfuků, kterým má dělat společnost decentní střešní spoiler. Vzhledově by se tak mělo jednat spíše o evoluci, než výraznou revoluci. Uvnitř vozu by měla být nová generace modulárního informačního systému, která může přinést i plně digitální verzi kokpitu.
Vůbec nejzajímavější spekulace se však točí kolem motorového prostoru. Zatímco současná generace Golfu GTI nabízí 170 kW (231 k), nástupce by mohl nabídnout výrazný skok na 224 kW, tedy cca 304 koní. Takovým výkonem se přitom nemůže pochlubit ani současný Golf R.
Srovnání s Golfem R přitom není náhodné. Současné Rko, které pod kapotou ukrývá 215 kW (292 k), totiž disponuje pohonem všech kol. Podle webu Motor1, který na zprávu německého magazínu upozornil, by však standardní GTI měl mít pohon pouze kol předních - tedy alespoň v základu.
Přenést přitom takovou porci výkonu na asfalt jen pomocí přední nápravy bude poměrně náročné a příští generace by se tak mohla stát technicky velice zajímavým strojem.
Zatím se však bavíme pouze ve smyslu spekulací. Na přesné technické parametry si budeme muset počkat až do oficiálního představení nového Golfu i jeho ostré varianty. Obojí by se přitom mělo uskutečnit ještě během letošního roku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?