V průběhu tohoto roku se dočkáme již osmé generace populárního hatchbacku Volkswagen Golf, která přinese samozřejmě i zcela nový ostrý model GTI. A právě kolem ostré varianty se začínají množit různé fámy a spekulace, které slibují skutečně zajímavý stroj. Podle posledních zpráv by totiž novinka mohla přinést přes 300 koňských sil.
S novými informacemi ohledně nové generace Volkswagen Golf GTI přišel německý motoristický magazín Auto Bild, který kromě technických parametrů zmiňuje dokonce i možnou podobu. Automobilka přitom testovací model úspěšně skrývá před zraky zvědavých fotografů i novinářů.
Podle auto Bild by mělo nové GTI dostat úzkou čelní mřížku, kterou má doplňovat výrazný spodní nasávací otvor - podobně, jako je tomu u současné generace. V zadní části se objeví dvojité koncovky výfuků, kterým má dělat společnost decentní střešní spoiler. Vzhledově by se tak mělo jednat spíše o evoluci, než výraznou revoluci. Uvnitř vozu by měla být nová generace modulárního informačního systému, která může přinést i plně digitální verzi kokpitu.
Vůbec nejzajímavější spekulace se však točí kolem motorového prostoru. Zatímco současná generace Golfu GTI nabízí 170 kW (231 k), nástupce by mohl nabídnout výrazný skok na 224 kW, tedy cca 304 koní. Takovým výkonem se přitom nemůže pochlubit ani současný Golf R.
Srovnání s Golfem R přitom není náhodné. Současné Rko, které pod kapotou ukrývá 215 kW (292 k), totiž disponuje pohonem všech kol. Podle webu Motor1, který na zprávu německého magazínu upozornil, by však standardní GTI měl mít pohon pouze kol předních - tedy alespoň v základu.
Přenést přitom takovou porci výkonu na asfalt jen pomocí přední nápravy bude poměrně náročné a příští generace by se tak mohla stát technicky velice zajímavým strojem.
Zatím se však bavíme pouze ve smyslu spekulací. Na přesné technické parametry si budeme muset počkat až do oficiálního představení nového Golfu i jeho ostré varianty. Obojí by se přitom mělo uskutečnit ještě během letošního roku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.