V průběhu tohoto roku se dočkáme již osmé generace populárního hatchbacku Volkswagen Golf, která přinese samozřejmě i zcela nový ostrý model GTI. A právě kolem ostré varianty se začínají množit různé fámy a spekulace, které slibují skutečně zajímavý stroj. Podle posledních zpráv by totiž novinka mohla přinést přes 300 koňských sil.
S novými informacemi ohledně nové generace Volkswagen Golf GTI přišel německý motoristický magazín Auto Bild, který kromě technických parametrů zmiňuje dokonce i možnou podobu. Automobilka přitom testovací model úspěšně skrývá před zraky zvědavých fotografů i novinářů.
Podle auto Bild by mělo nové GTI dostat úzkou čelní mřížku, kterou má doplňovat výrazný spodní nasávací otvor - podobně, jako je tomu u současné generace. V zadní části se objeví dvojité koncovky výfuků, kterým má dělat společnost decentní střešní spoiler. Vzhledově by se tak mělo jednat spíše o evoluci, než výraznou revoluci. Uvnitř vozu by měla být nová generace modulárního informačního systému, která může přinést i plně digitální verzi kokpitu.
Vůbec nejzajímavější spekulace se však točí kolem motorového prostoru. Zatímco současná generace Golfu GTI nabízí 170 kW (231 k), nástupce by mohl nabídnout výrazný skok na 224 kW, tedy cca 304 koní. Takovým výkonem se přitom nemůže pochlubit ani současný Golf R.
Srovnání s Golfem R přitom není náhodné. Současné Rko, které pod kapotou ukrývá 215 kW (292 k), totiž disponuje pohonem všech kol. Podle webu Motor1, který na zprávu německého magazínu upozornil, by však standardní GTI měl mít pohon pouze kol předních - tedy alespoň v základu.
Přenést přitom takovou porci výkonu na asfalt jen pomocí přední nápravy bude poměrně náročné a příští generace by se tak mohla stát technicky velice zajímavým strojem.
Zatím se však bavíme pouze ve smyslu spekulací. Na přesné technické parametry si budeme muset počkat až do oficiálního představení nového Golfu i jeho ostré varianty. Obojí by se přitom mělo uskutečnit ještě během letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.