V průběhu tohoto roku se dočkáme již osmé generace populárního hatchbacku Volkswagen Golf, která přinese samozřejmě i zcela nový ostrý model GTI. A právě kolem ostré varianty se začínají množit různé fámy a spekulace, které slibují skutečně zajímavý stroj. Podle posledních zpráv by totiž novinka mohla přinést přes 300 koňských sil.
S novými informacemi ohledně nové generace Volkswagen Golf GTI přišel německý motoristický magazín Auto Bild, který kromě technických parametrů zmiňuje dokonce i možnou podobu. Automobilka přitom testovací model úspěšně skrývá před zraky zvědavých fotografů i novinářů.
Podle auto Bild by mělo nové GTI dostat úzkou čelní mřížku, kterou má doplňovat výrazný spodní nasávací otvor - podobně, jako je tomu u současné generace. V zadní části se objeví dvojité koncovky výfuků, kterým má dělat společnost decentní střešní spoiler. Vzhledově by se tak mělo jednat spíše o evoluci, než výraznou revoluci. Uvnitř vozu by měla být nová generace modulárního informačního systému, která může přinést i plně digitální verzi kokpitu.
Vůbec nejzajímavější spekulace se však točí kolem motorového prostoru. Zatímco současná generace Golfu GTI nabízí 170 kW (231 k), nástupce by mohl nabídnout výrazný skok na 224 kW, tedy cca 304 koní. Takovým výkonem se přitom nemůže pochlubit ani současný Golf R.
Srovnání s Golfem R přitom není náhodné. Současné Rko, které pod kapotou ukrývá 215 kW (292 k), totiž disponuje pohonem všech kol. Podle webu Motor1, který na zprávu německého magazínu upozornil, by však standardní GTI měl mít pohon pouze kol předních - tedy alespoň v základu.
Přenést přitom takovou porci výkonu na asfalt jen pomocí přední nápravy bude poměrně náročné a příští generace by se tak mohla stát technicky velice zajímavým strojem.
Zatím se však bavíme pouze ve smyslu spekulací. Na přesné technické parametry si budeme muset počkat až do oficiálního představení nového Golfu i jeho ostré varianty. Obojí by se přitom mělo uskutečnit ještě během letošního roku.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?