Nový Renault Kadjar dorazil na český trh. Slibuje eleganci, nové motory i chytrá řešení

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. ledna 2019, 13:49 Google+

Nový Renault Kadjar se představil na pařížském Autosalonu 2018 a přinesl pokrok ve všech oblastech. Jeho design je dynamičtější a modernější, zachovává si tradiční styl SUV, je však přitažlivější a reprezentativnější. Nabízí také nové výkonnější a úspornější benzinové i naftové pohonné jednotky, díky kterým slibuje větší potěšení z jízdy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Kadjar

Renault Kadjar | foto: Renault

Sdílejte článek

Motory s lepší spotřebou i výkonem

Nový Kadjar je vybaven novou generací motorů Renault. Jak benzínové, tak naftové motory obsahují nejnovější technologie řízení emisí podle platných norem. Dbáme na ovladatelnost a výkonnost stejně jako na efektivnější spotřebu.

Životnost pohonné jednotky je nejzásadnějším atributem Renault. Nový benzínový motor 1,3TCe absolvoval více než 40 000 hodin na testovacím zařízení, což odpovídá 14 letům provozu při používání auta osm hodin denně!

img-responsive

Renault Kadjar | foto: Renault

Benzínové Motory TCe GPF

Benzín: ultramoderní 1,3 TCe GPF

Nový Kadjar je vybaven motorem 1,3 TCe, který byl poprvé použit u modelové řady Scenic a následně nabídnut u modelů Captur a modelové řady Megane. Tuto jednotku vyvinula Aliance ve spolupráci s koncernem Daimler. Dosahuje nejvyšší úrovně v oblasti výkonu a ovladatelnosti. Jeho čtyřválcová architektura zaručuje hladký provoz bez vibrací. Motor poskytuje vynikající vlastnosti už nízkých otáček díky velkorysému točivému momentu. U modelu Kadjar je tento motor vybaven filtrem pevných částic (GPF), jehož úkolem je redukce pevných částic výfukových plynů prostřednictvím jejich zachytávání v mikroporézní buničinové konstrukci filtru. Ten se v pravidelných intervalech automaticky regeneruje. Motor TCe GPF je k dispozici ve třech verzích: TCe 140 GPF s manuální převodovkou, TCe 160 GPF s manuální převodovkou a TCe 160 GPF s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.

Naftové motory Blue dCi

Nafta: Vyšší výkon, příjemnější řízení, větší ochrana životního prostředí

Nový Kadjar dostal modernizované naftové motory vybavené systémem selektivní katalytické redukce (SCR), která se považuje za nejúčinnější ze systému následného zpracování oxidů dusíku (NOx). Tato technologie snižuje škodlivé emise motorů, aniž by měla negativní dopad na jejich výkonnost! Naftové motory se nyní nazývají „Blue dCi“, nabízejí novému modelu Kadjar vyšší výkon a lepší ovladatelnost.

img-responsive

Renault Kadjar | foto: Renault

Blue dCi 115 ve srovnání s předchozí generací nabízí výkon vyšší o 5 koní a točivý moment o 10Nm. Poskytuje úspornost, tichý chod a dostatečný výkon. Funkce Overboost nabízí dalších 5 koní a 25Nm, například pro snazší a bezpečnější předjíždění. Je k dispozici s manuální převodovkou.

Nový motor o obsahu 1,7 litru - Blue dCi 150 je vrcholný naftový motor nového modelu Kadjar. Díky výkonu vyššímu o 20 koní proti předchůdci nabízí mnohem lepší dynamiku. Je vybaven manuální převodovkou a bude se nabízet výhradně s pohonem 4x4.

Pohon:

Systém Extended Grip pro verze s pohonem předních kol

U verzí 4x2 je pro model Kadjar za příplatek k dispozici systém řízení trakce Extended Grip. Tento protiskluzový systém u pneumatik „Mud and Snow (bláto a sníh)“ optimalizuje pohyblivost vozidla a usnadňuje pohyb na bahnitých, zasněžených a písčitých cestách. Tři režimy jsou volitelné pomocí otočného ovladače na centrální konzoli za řadící pákou:

  • Silnice: základní režim, kolo, které začne prokluzovat je zabrzděno a točivý moment nasměrován ke kolu na druhé straně. Díky tomu je poskytováno maximum přilnavosti.
  • Nezpevněný podklad: trakce je pod kontrolou systému Extended Grip. Ten umožní kolu s horší trakcí otáčet se, ale stále omezuje jeho rychlost. Pneumatiky M+S hrají zásadní roli při odvádění písku, hlíny a čerstvého sněhu.
  • Expert: Systém umožní řidiči plně ovládat točivý moment motoru přenášený na kola pomoci dávkování plynu a citlivé akcelerace.

Skutečné off-road schopnosti

Kadjar využívá výhodu velkorysé světlé výšky (200 mm) pro snadné překonávání nerovných povrchů. Využívá také adekvátních nájezdových úhlů vepředu (17°) a vzadu (25°). Pohon všech kol u modelu Kadjar těží z bohatých zkušeností značky Nissan. Kadjar nabízí naprosto jisté jízdní vlastnosti na kluzkých vozovkách, například v zimě při cestě k lyžařskému středisku, nebo při jízdě na nezpevněných površích.

Tři režimy ovládání pohonu všech kol

Systém pohonu všech kol poskytuje modelu KADJAR na výběr tři režimy:

  • 2WD: pohon pouze předních kol, umožňuje snížit spotřebu.
  • Auto: rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy je řízeno automaticky palubní elektronikou. Až 50 % točivého momentu může být převedeno na zadní kola.
  • Lock: Mezinápravová spojka je uzamčena a přenáší stále 50 % točivého momentu na zadní kola. Tento režim je vyhrazený pro off-road použití a je k dispozici až do 40 km/h.

Tyto režimy lze volit otočným ovladačem na centrální konzole za řadící pákou.

Design Exteriéru

Styl propracovaný do nejmenších detailů

Průzkumy mezi zákazníky ukázaly, že styl Renaultu Kadjar byl pro ně hlavní důvod ke koupi. Nový Kadjar rozvinul linie k ještě atraktivnějšímu, ladnému a rafinovanému designu.

Zcela nový světelný podpis

Nový Kadjar přebírá především identický světelný podpis ve tvaru písmene „C“ společný pro modelovou řadu Renault. Posiluje ho integrací směrovek LED do denních světel. S technologií LED Pure Vision (standard od úrovně Intens) se nově pojí i LED mlhovky, spotřeba energie je šestkrát menší ve srovnání s halogenovými žárovkami. Tyto mlhovky jsou obdélníkové a zdůrazňují výraz „dobrodruha“ typický pro Kadjar. Zadní směrovky rovněž využívají LED technologii, stejně jako brzdová světla a mlhovky, které jsou integrované do nárazníku, díky čemuž jsou elegantnější než dříve a zvýrazňují šířku vozu.

Nový Kadjar má nové designy kol, přibyl rozměr 18 palců a tři nové barvy karoserie: „zelená Ural“, „modrá Iron“ a „šedá Highland“.

Designéři přepracovali přední i zadní masku modelu Kadjar, aby posílili jeho atraktivitu. Ta se nyní vyznačuje rozšířenou mřížkou s novým chromovým vykládáním. Nárazníky jsou výraznější díky zvětšení lakované plochy karoserie.

V závislosti na stupni výbavy získává přední maska i nárazník chromované detaily, které dodávají vozu sebevědomý výraz. Vrcholné provedení nabídne i anténu ve tvaru žraločí ploutve.

„Nový Kadjar je modernější, luxusnější a přitažlivější, jeho vnější design ladí s ostatními SUV značky Renault na pohled širší a rafinovanější přední maskou. Jedinečný světelný podpis díky LED podtrhuje Hi-Tech vzhled Nového Renault Kadjar." – Stéphane Guarda, vedoucí projektu designu vozidla

Design interiéru: Kvalitnější a modernější

Nový elegantnější dotykový displej multimediálního systému

Uprostřed palubní desky se nachází nový displej multimédiálního a navigačního systému. Používá kapacitní technologii, jež nabízí lepší jas a lepší citlivost na dotyk. Obrazovka o úhlopříčce sedm palců slouží systému R-LINK 2, po stranách se nacházejí dotyková tlačítka. Harmonicky zabudovaný celek je v jedné rovině s povrchem palubní desky, dodává tak designu větší ladnost a eleganci.

Modernější a ergonomičtější ovládání klimatizace

Nový panel automatické klimatizace je modernější a intuitivnější díky třem otočným tlačítkům, které ve svých středech zobrazují nastavení teploty a ventilace. Přehledné a elegantní.

Další zlepšení kvality

Nový Kadjar klade důraz na detail! Rámečky výdechů ventilace, madla dveří a centrální konzole jsou opatřeny povrchem ze saténového chromu. Vnitřní výplně dveří obsahují nové podsvícené ovladače elektricky ovládaných oken a zrcátek.

img-responsive

Renault Kadjar | foto: Renault

Širší výběr provedení interiéru

Nyní jsou dostupné nové barevné kombinace, včetně čalounění ve světlé kůži. V nabídce je i čalounění s výrazným prošíváním a texturou s 3D efektem.

„U Nového Renault Kadjar jsme kladli důraz na kvalitu, nové dekorativní prvky a rafinovaně jemné sladění celkového designu, zlepšilo se zpracování. Vyvinuli jsme nové provedení dotykového displeje multimediálního systému plynule přecházejícího do středové konzole a přepracovali ovládání ventilace. Zlepšení jsou patrná na první pohled." – Mehdy Delemer, vedoucí projektu Kadjar.

Komfort:

Ergonomičtější sedadla

Sedadla byla přepracována: nyní mají nastavení délky sedáku. Byly použity výplně s dvojitou tuhostí, pro zlepšení komfortu a potlačení únavy při dlouhých cestách a sedadla zároveň nabízí lepší boční vedení. Posuvná přední loketní opěrka se přizpůsobí každé postavě.

Přepracované výplně dveří

Výplně dveří byly kompletně přepracované. Ovladač nastavení vnějších zpětných zrcátek a elektrického stahování oken jsou nyní na jednom panelu. Všechna okna nyní obsahují impulzní ovládání a podsvícení tlačítek, pro lepší použití v noci. Dveřní kapsy umístěné ve spodní části dveří pod dekorativní lištou v úpravě saténového chromu, jsou nyní dostatečně velké, aby se zde vešla i velká láhev vody.

img-responsive

Renault Kadjar | foto: Renault

„Průzkum mezi zákazníky prokázal, že Kadjar si zákazníci cení zejména pro svůj komfort. U Nového Renault Kadjar jsme tuto oblast ještě vylepšili. Nová sedadla lépe podepírají tělo, systém ventilace byl optimalizován. Zvláštní péči jsme věnovali praktickým aspektům jako třeba přední loketní opěrka, která je nyní posuvná." – Jean Chevennement, zástupce ředitele programu Kadjar

Zvýšený počet výdechů ventilace

Tepelná pohoda cestujících na zadních sedadlech je optimalizovaná díky integraci nových výdechů klimatizace na zadní stranu středového tunelu.

Vybavení: Nový Kadjar usnadňuje život

Variabilní interiér

Zavazadlový prostor je jeden z nejobjemnějších v segmentu s 472 dm3 VDA. Zadní opěradlo dělené v poměru 2/3-1/3 se dá snadno sklopit díky madlům „Easy Break“, která se nacházejí po obou stranách zavazadlového prostoru. Díky možnosti sklopit do roviny opěradlo u sedadla spolujezdce je možné naložit předměty dlouhé až 2,56 metrů.

Přepracovaná středová konzole

Je vybavena dvěma většími držáky nápojů, které jsou nastavitelné, čímž je jejich použití praktičtější. Úložný prostor před řadící pákou je nyní osvětlený.

Multifunkční připojení

Online multimediální systém R-LINK 2 je vybaven funkcí zrcadlení smartphone: kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. Uživatel tedy může zobrazit své oblíbené aplikace přímo na obrazovce vozidla pro větší bezpečnost a optimální ergonomii.

img-responsive

Renault Kadjar | foto: Renault

Lepší signalizace omezení rychlosti

Nový Kadjar je vybaven paletou deseti jízdních asistentů, buď ve standardní výbavě nebo dostupných na přání. Jde o Easy Park Assist (systém automatického parkování), Active Emergency Braking System (nouzové brždění), Forward Colision Warning (varování před kolizí), systém varování před opuštěním jízdního pruhu, systém sledování mrtvého úhlu apod. Novinkou je systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlost, ten sleduje omezení rychlosti pomocí GPS a přední kamery. Řidič stále ví, jakou rychlost nesmí překročit.

Spousta chytrých řešení

Úložný prostor ve výplních předních dveří je větší a nyní pojme i velkou láhev vody o objemu 1,5l. Cestující vzadu mají k dispozici dva USB vstupy pro dobíjení telefonů, tabletů, herních konzol, atd. Ve vnějších zpětných zrcátkách se nachází osvětlení prostoru okolo předních dveří pro snazší nastupování a vystupování za tmy.

Vytisknout

Diskuze: Nový Renault Kadjar dorazil na český trh. Slibuje eleganci, nové motory i chytrá řešení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Agregát L&K-Lorraine-Dietrich má dvanáct válců uspořádaných do W, nejvyššího výkonu 450 koní (331 kW) dosahuje při 1850 otáčkách za minutu.

Výjimečný exponát: 24.4 litrový motor Laurin & Klement W12

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud